• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Kiaa

Såvida det inte regnar när det är dag att ge sig iväg (inte så roligt att gå hela vägen med barnvagnen då) så kommer jag & Cornelia. Ses i eftermiddag! Glad

• snöflinga04

Tack för en mysig fika igår! Kul att se era små mirakel! 

• Mina 78

Ja tack för en mycket trevlig fika. Kul att se miraklen och skönt att komma ut lite. Jag känner inte så många föräldralediga så det är verkligen guld värt med de här fikornaGlad

• Bjornis

Å, nästa gång får jag allt hänga på också. Vi har inte riktigt fått "rutin" på saker och ting än men efter inatt är jag hoppfull igen. Haha.

GUD vilken unge han var inatt. Igår kväll var det lite kinkigt men kl 23 (han somnar "alltid" mellan 22.30 och 23.30 iaf) så somnade iaf jag (efter att ha liggammat och legat och hållit i nappen ett tag) och han väckte mig inte så antar att han också däckade. Strax för 3 vaknade jag av att han stånkade lite i sömnen och brösten värkte men jag hade lyckats sova över 3,5 timma så kände mig pigg! Iaf pumpade lite och när han nästan var vaken smög jag upp honom på amningskudden och lyckades amma honom nästan sovande. Blev lite rapning, blöjbyte (också nästan i sömnen) och så lite mer amning och sen somnade han vid bröstet. Han brukar alltid vakna när jag lägger ner honom igen men inatt så stoppade jag bara in nappen så sov han igen!! WOW. Amning, byte och nattning på 30 min! Aldrig hänt. Sen vid 5.30 ungefär så vaknade jag av att han stånkade igen och tänkte att "nej nej, inte riktigt än du..." och slängde över honom på mage och så sov han en timma till! Så 6.30 blev det amning och så gick vi upp och åt frukost med pappa och mös och sen lite mera mat och sen däckade han igen. Han har mer eller mindre sovit konstant sen kl 8 nu!
    VA?
    Haha. Haft 3 ganska jobbiga dar denna veckan så är inte bortskämd med detta. Jag som tänkte gå ner på stan en sväng men ingen idé att slösa en hårt sovande bebis i vagnen där han ju alltid sover så har städat lite och ätit lite.

• Kiaa

Tack för trevligt fika igår!

Kände ju att det började spänna i ena bröstet när vi satt där så gick hem för att pumpa. Upptäckte när jag kom hem att jag fått ännu en mjölkstockning. Suck! Den tredje hittills och alla på samma bröst. Det är så frustrerande! Måste ju försöka amma ut det (att pumpa ut det med bröstpump verkar lönlöst) men det gör så ont! Hade frossa igår kväll (det hade jag dom tidigare gångerna också) men det har tack och lov släppt nu. Det tråkigaste är att där jag haft mjölkstockning tidigare har mjölkgångarna slutat funka efter det att mjölkstockningen försvunnit...

Imorgon tänker jag ta ett par bebisfria timmar och åka ner till Frölunda torg och gå i affärer. Ska bli så härligt - första gången i affärer sen innan förlossningen. Min svärmor är här på besök så hon och mannen kan mysa med Cornelia medans jag är borta. Glad

• J0SSAN

Tråkigt med mjölkstocknig Kiaa.
    Igår hade jag ont i bröstet upp mot armhålan och trodde att det kanske var nåt sånt på gång men det var nog bara träningsverk från vagnkörandet

Nu har lilltösen fyllt 1 månad och skulle varit ute ur magen enligt BF Hjärta mammas älskling, saknar henne nästan när jag täker på att hon borde varit i magen och att jag inte skulle ha fått krama om henne den här månaden som gått - konstig känsla

• LuneNoire

Har alla här redan fått, eller finns det fler som ligger i startgroparna? Har BF om nio dagar och skulle gärna hitta nån att umgås med senare när bebisen trillat ut? 

• Tarda

Jag väntar fortfarande otåligt, BF på onsdag den 9 februari. Det borde väl finnas fler som inte fått, men de kanske ligger lågt som jag Flört

• MorMaria81

Ni som inte fått än får ju gärna hänga med på fikorna sen när ni fått era små ( även innan) Alla har vi ju olika åldrar på barnen i gruppen. Det är ju bara roligt att träffas!

• Mina 78
    MorMaria81 skrev 2011-02-08 18:41:03 följande:
    Ni som inte fått än får ju gärna hänga med på fikorna sen när ni fått era små ( även innan) Alla har vi ju olika åldrar på barnen i gruppen. Det är ju bara roligt att träffas!
    Precis! Och apropå det så undrar jag när vi ska fika nästa gång? Nästa vecka kanske? Jag kan alla dagar utom onsdag
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?