• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Mina 78

Jag försökte knyta in Inez på ditt sätt idag, men det gick inte alls. Hon blev jättearg... men sen knöt jag på mig sjalen först och stoppade i henne sen och det gick bättre. På sjalbarn.se finns det massor av tips om hur man knyter och även om hur man ammar i sjalen

• Bjornis

Har ni andra vävda sjalar? Jag har en elastisk, sixten verkade fascinerad av att sitta så som på filmen iaf men vi provade bara en kortis... Ska nog köra lite på det imorn om han går med på det.

• MorMaria81

Bjornis: Jag har en elastisk, kul att det funkade med Sixten. Det är verkligen bra att ha armarna fria. :o)

• Mina 78

Jag har också en elastisk, en tricot slen.

• SL79

Tack för en trevlig fika tjejer!

Jag har också en elastisk sjal, tricot slen, men funderar på om jag kanske ska skaffa en vävd.  Är det någon som har testat vävd och som vet om det är meckigare att knyta?

• Mina 78

Sassy, visst skulle ni gå på babysim? Är det Aquababy? Jag har anmält intresse dit, och fick ett mejl att någon skulle ringa mig, men sen har det varit tyst. Undrar lite om nån vet hur lång tid det brukar ta innan de hör av sig.

Det var väldigt trevligt med fika, det får vi göra igen snart! 

• SL79

Mina 78: Ja vi ska gå på Aquababys sim. Jag kommer inte ihåg hur lång tid det tog innan någon ringde men jag tror att det gick ganska fort. Det tog nog inte mer än en vecka iaf, men sedan tog det nästan 1 månad för dem att skicka ut informationen på posten... När anmälde du dig?

• Mina 78

Jag anmälde mig för en månad sen, börjar undra om jag angett fel nummer eller nåt. Jag har skickat ett mejl idag, så jag hoppas att de hör av sig snart.

• Mina 78
    Mina 78 skrev 2011-01-26 17:17:09 följande:
    Jag anmälde mig för en månad sen, börjar undra om jag angett fel nummer eller nåt. Jag har skickat ett mejl idag, så jag hoppas att de hör av sig snart.

Efter mitt mejl svarade de direkt, så nu ska vi börja redan om två veckor. Spännande :)
  • SL79
    Mina 78 skrev 2011-01-26 19:27:33 följande:
    Efter mitt mejl svarade de direkt, så nu ska vi börja redan om två veckor. Spännande :)
    Kul! Var ska ni gå?
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?