• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • snöflinga04

Tack för en trevlig fika! När blir nästa? Glad 

• Mina 78

Tack själva, det var mycket trevligt. Nästa vecka kan jag inte alls för då ska jag bort, men gärna när som helst (utom onsdag) veckan efter det.

På vägen hem gick vagnen sönder!! Hjulet låste sig så den gick inte att köra. Typiskt. Som tur var kom min sambi och hjälpte mig! 

• SL79

Tack för trevligt fika. Nästnästa vecka kan jag närsomhelst förutom måndag förmiddag.

Hur gick det med vagnen då Mina? Gick den att laga? 

• Bjornis

Hur var glädjebubblan då?

Vi hade en hemsk dag igår. Började jättebra men från kl 12 så skrek Sixten i omgångar. Har har ju skrikigt extremt lite fram tills nu så vi blir helt ställda om han skriker trots att vi plockat upp honom. Det enda som hjälpte var mat fast det verkade göra det hela värre också.
    Han fick Minifom från i förrgår eftermiddag men efter att han bajsade supervattnigt igår förmiddag så la vi ner det. Han har ju haft lite ont i magen innan och så och jag tänkte att minifom kanske var en lösning men det kändes som att det gjorde allt värre. Slutade med minifomen vid 15 igår, vet inte om det tar ett tag för det att gå ur kroppen. Inatt har sixten sovit kalas 23-04 och från 05 till nu (sover fortf). Helt ljuvligt. Men han fick inte ur sg nåt bajs i amningenspauser inatt, vi fick dock ur honom lite gas och lite lite bajs med en Windi som tur var men det var några timmar sen han bajsade nu bilket ju gör en nervös inför uppvaknandet.
    Men han verkar ha problem med uppstötningar i sömnen (men även annars). Ibland smackar han till och grimaserar (och till och med gråter till lite) och det fttar man ju inte är så festligt... Ringt BVC så hoppas få en snabb tid om inte så får vi ringa barnmedicin, vill inte att han ska ha ont mer!

• Mina 78
    SL79 skrev 2011-02-15 09:19:47 följande:
    Tack för trevligt fika. Nästnästa vecka kan jag närsomhelst förutom måndag förmiddag.

Hur gick det med vagnen då Mina? Gick den att laga? 
    Vi ska till babyproffsen med den idag så får vi se... vi har ju garanti
  • MorMaria81

Bjornis: Ronja skrek väldigt mkt i början. vi har kört med både minifom och sempers magdroppar sedan hon var ca 2 v och vi tycker att det hjälper. Hon fiser och bajsar bra och vi tycker att skriken blivit lite mindre. Vi har märkt nu runt 8 v att bajset ändrat konsistens och blivit lite tjockare. :-S Tror att magen börjat ordna sig lite. Hon har haft vattnigt bajs till och från sedan hon föddes.
    Vet inte hur länge man ska ta dropparna, man kan ju inte hålla på med det där i all evighet.
    Oj oj nu blev lite mycket bajs snack kanske.. :o)
    Ronja har en period på några timmar varje dag som hon gnäller mkt, sover till o från och inte är nöjd men jag antar att det är lite så. Det är så svårt att veta om det är magen eller något annat.

Nästa vecka är min familj på besök men jag följer gärna med på fika om vi inte planerat in ngt speciellt. Var glädjebubblan bra?

• SL79
    Mina 78 skrev 2011-02-15 09:44:23 följande:
    Vi ska till babyproffsen med den idag så får vi se... vi har ju garanti
    Hoppas det löste sig idag så att du inte behöver vara utan vagn.
    MorMaria81 skrev 2011-02-16 19:48:31 följande:
    Nästa vecka är min familj på besök men jag följer gärna med på fika om vi inte planerat in ngt speciellt. Var glädjebubblan bra?
    Jag tycker Glädjebubblan är ok men hittills tycker jag att Villa Belparc leder. Det är lite trångt att få in många vagnar på Glädjebubblan och inte så mysigt.
  • Mina 78
    SL79 skrev 2011-02-16 20:04:10 följande:
    Hoppas det löste sig idag så att du inte behöver vara utan vagn.
    MorMaria81 skrev 2011-02-16 19:48:31 följande:
    Jag tycker Glädjebubblan är ok men hittills tycker jag att Villa Belparc leder. Det är lite trångt att få in många vagnar på Glädjebubblan och inte så mysigt.
    Det löste sig till viss del. Vagnen fungerar nu, men låset krånglar så vi ska få ett nytt chassi om några veckor. 

Idag var vi på babysim, det var supermysigt och Inez gillade att vara i vattnet.

Vi har plötsligt massor inplanerat nästnästa vecka så jag förelsår därför Tisdag 1/2  14.00 på Villa Belparc eftersom jag kan då :)

• snöflinga04
    Mina 78 skrev 2011-02-16 21:39:50 följande:
    Det löste sig till viss del. Vagnen fungerar nu, men låset krånglar så vi ska få ett nytt chassi om några veckor. 

Idag var vi på babysim, det var supermysigt och Inez gillade att vara i vattnet.

Vi har plötsligt massor inplanerat nästnästa vecka så jag förelsår därför Tisdag 1/2  14.00 på Villa Belparc eftersom jag kan då :)

Jag kan tyvärr inte på tisdagar, vi har babysim då.
  • Mina 78
    snöflinga04 skrev 2011-02-17 11:32:19 följande:
    Jag kan tyvärr inte på tisdagar, vi har babysim då.
    Jag vet, men det är tyvärr enda dagen jag kan den veckanRynkar på näsan därför föreslog jag det. Hur var erat babysim förresten?
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?