• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • snöflinga04

Kan inte heller på torsdag, får bli nästa gång. 

• Mina 78

Tyvärr kommer jag inte heller att kunna i morgon. Jag måste jobba hela denna veckan. 

• Kiaa

Jag kan inte heller imorgon. Ska vi boka in en fika nästa vecka istället?
    Som det ser ut nu är min vecka helt fri. Funderar på att gå ner och testa barnvagnspromenad/träning i Slottsskogen torsdag eftermiddag, så fikar helst nån annan dag.

• Mina 78

Idag hade det inte varit så mysigt att promenera :S. Min vecka är också fri förutom onsdag. Vad är det för barnvagnspromenad/träning, är det hälsolots eller vad det heter?

• Kiaa

Ja, det är Hälsolots. Jag inte varit på det innan men tänkte jag skulle kolla vad det är nästa vecka.

http://www.halsolots.se/kalender/motion/powerpromenader-med-barnvagn-medel.aspx

Jag var förresten på efterkontroll på MVC igår (äntligen) och min BM såg först skeptisk ut när jag sa att jag börjat jogga, men efter gynundersökningen och "knipkontrollen" gav hon mig klartecken att köra på - skönt! Fick dessutom ok för att börja med lite magträning också. Det kan behövas...

• SL79

Hello... Ska vi försöka hitta en tid för promenad/fika nästa vecka? Vad sägs om tisdag?

• MorMaria81

Jag är bortrest denna veckan. Men hänger såå gärna med nästa gång.
    Vad händer med vädret egentligen? Trodde det skulle bli vår nu. Är verkligen sugen på att kunna gå promenader i solen med vagnen. Snart kanske vi tom kan sitta ute. Längtar...
    Nu blir det melodifestival hos svärföräldrarna. Ha en fin helg allesammans!!

• Kiaa

Tisdag nästa vecka funkar för mig också. Glad
    Hoppas verkligen på bättre väder snart!!!

Idag var jag förresten ute och joggade min längsta distans hittills - 8 km - fast jag ligger ju förståss i lä jämfört med dina 14 km Mina. Men jag är nöjd ändå! Glad

• Mina 78
    Kiaa skrev 2011-03-12 23:18:47 följande:
    Tisdag nästa vecka funkar för mig också. Glad
    Hoppas verkligen på bättre väder snart!!!

Idag var jag förresten ute och joggade min längsta distans hittills - 8 km - fast jag ligger ju förståss i lä jämfört med dina 14 km Mina. Men jag är nöjd ändå! Glad
    När Inez var lika gammal som Cornelia sprang jag inte alls, så du ligger inte alls i lä. Grymt jobbat! Kan vi ta det på förmiddagen på tisdag, eller runt lunch? Jag har andra planer på eftermiddagen nämligen. Kanske kunde vi ses vid 11  och ta en promenad och avsluta med lunch på Villa Belparc?
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?