• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Heini
    MorMaria81 skrev 2011-02-27 23:34:26 följande:
    Är det fika på tisdag nu då? Kl 14.00 Villa Belparc? Hur många kommer?
    Jag hade hemskt gärna velat komma men även denna gång ser det ut som att jag har förhinder. Poseidon kommer och informerar om och tittar till brandlarmet imorgon någon gång kl 9.00-14.30 och av någon konstig anledning måste man vara hemma när de kommer. Har jag tur kommer de på förmiddagen så att även vi får möjlighet att fika imorgon Glad
  • Bjornis

Jag hade också gärna velat komma men Sixten är fortf sjuk. Snor och rossel och vill inte utsätta er för det. PLUS att det ju är skid-VM och jag är skidtokig och fikan är ju mitt i 15 km klassisk för herrar så jag hade nog itne kommit ändå!

• MorMaria81

Björnis: hoppas att han kryar på sig snart! Jobbigt med snor, Ronja är lite snorig på morgnarna men det brukar bli bättre när hon vaknat till lite. Jag var också i valet o kvalet med skidorna.. :) det får bli nästa gång i stället.

• Heini

Hurra! Irritationen över att brandinformatörerna kom först nu på eftermiddagen utbyttes snabbt till glädje när jag fick möjlighet att uppleva denna finfina dag i VM-spåren... Glad

Usch ja, snorighet verkar vara allmänt förekommande i dessa tider, det känns som att alla är sjuka, både små och stora. Ville är också lite nästäppt på nätterna men blir också bättre när han vaknat till. Förutom att jag var helt sängliggande en dag förra veckan har vi dock, peppar peppar, klarat oss ifrån sjukdomar än så länge.

Hoppas ni hade en trevlig fika, och hoppas jag har möjlighet att haka på nästa gång!

• Kiaa

Tack för trevlig fika igår.

Nästa vecka är jag upptagen onsdag & fredag men undrar om nån vill träffas någon av de andra dagarna?
    Om vi håller till runt Slottsskogen som vi mestadels gjort hittills så skulle i allafall jag tycka att en rask barnvagnspromenad inte vore fel? Kanske i kombination med en fika (som vi då gjort oss förtjänta av). I allafall om vädre är ok.

• MorMaria81

Ja, tack för en trevlig fika!
    Ronja blev mer förkyld när vi kom hem så jag hoppas verkligen inte hon smittat ner någon av er. Vi kämpar på med nässug och koksalt.
    Jag kan i början av veckan och tar gärna en promenad i samband med fikan. Låter som en toppen ide.
    Ha det gott allesamman!

• SL79

Tack för en trevlig fika sist!

Tycker det låter som en utmärkt idé med promenad. Jag kan inte i morgon men resten av veckan hakar jag gärna på. Vad sägs om torsdag? 

• Kiaa

Jag jobbar fortfarande på att försöka flytta en kompis besök så jag ska kunna komma torsdag...
    hör av mig så fort jag vet.

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?