• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.
  • Dorian Ertymexx
    Joppis skrev 2010-06-28 15:58:03 följande:
    Jaha? Inte för att det finns diverse problem i dessa områden då? Det finns väl inte en normal svensk som frivilligt flyttar till Rosengård (inte en svensk barnfamilj iaf)
    Det finns problem överallt. Man ska vara ganska svartvit om man tror att det bara finns problem i förorterna och att det är himmelriket överallt annars.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Joppis
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-28 18:03:38 följande:
    Det finns problem överallt. Man ska vara ganska svartvit om man tror att det bara finns problem i förorterna och att det är himmelriket överallt annars.
    Nu är det sån tur...att många förutom dig har insett dom stora problemen i förorterna och förhoppningsvis gör nu myndigheterna något åt problemen, som du vägrar inse att dom finns.

Jag hade förhoppningen om att din bubbla åtminstone hade ett titthål, men icke! Det måste vara helt mörkt därinne!
  • ko med träd
    enny signatur skrev 2010-06-28 06:07:30 följande:
    Fast hur den tolkas i andras ageranden är en annan sak än de troendes. 
    Vad är problemet med att de fördömer handlingen?
    Att dom bara fördömmer handlingen är inget stort problem, men det signalerar intolerans.
  • ko med träd
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-28 12:19:17 följande:
    Du menar precis likadant som med kristendomen? Att häda är en av de stora no-nos i kristendomen, remember?
    Poängen var att muslimer borde fördömma Lars Vilks konstnärliga handlingar. Var kommer kristendomen in i bilden?
  • bitte67
    Joppis skrev 2010-06-28 15:41:10 följande:
    Ja, och inte har det blivit mindre kriminellt heller sen invandarna kom dit...
    Inte mer heller!
  • enny signatur
    ko med träd skrev 2010-06-28 19:23:59 följande:
    Att dom bara fördömmer handlingen är inget stort problem, men det signalerar intolerans.
    Är det alltid ett tecken på intolerans?
    Jag fördömer inte saker just däremot så kan jag tycka mig behöva/vilja visa att jag inte håller med om att det är positivt, är det samma sak?
    ko med träd skrev 2010-06-28 19:28:08 följande:
    Poängen var att muslimer borde fördömma Lars Vilks konstnärliga handlingar. Var kommer kristendomen in i bilden?
    att kristendomen fördömmer ecco homo till stor del också (beror lite på vilken grupp man tittar på såklart) 

• Dark Lady

Bor inte i någon storstad men bor i ett invandrartätt område ändå...problemet är väl inte invandrarna utan att området är fult och slitet, det bor mycket folk här med sociala och psykiska problem och det märks t.ex på sonens skola. Vi flyttar nu till ett av de finaste områdena i vår stad, och där är det i stort sett etniskt svenskt och folk med bra jobb och ekonomi. Skillnaden i standard på området är total och sonens nya skola är mycket lugnare. Så nej, kommer inte välja invandrartäta områden igen, oavsett var jag flyttar.

• bitte67

Jag ger upp! Ni verkar bara se allt i svart eller vitt. Ingen har förnekat att det finns problem, men det är inte BARA problem som ni tycks tro. Men att försöka övertyga er om att inte allt är skit så ger jag som sagt upp. Se problemen, inte möjligheterna.

• Joppis
    bitte67 skrev 2010-06-28 20:53:32 följande:
    Inte mer heller!
    Inte? Hur var Rosengård för 20 år sen? Kunde inte räddningstjänsten släcka bränder då heller?
  • Joppis
    bitte67 skrev 2010-06-28 21:10:02 följande:
    Jag ger upp! Ni verkar bara se allt i svart eller vitt. Ingen har förnekat att det finns problem, men det är inte BARA problem som ni tycks tro. Men att försöka övertyga er om att inte allt är skit så ger jag som sagt upp. Se problemen, inte möjligheterna.
    Det finns inga möjligheter med dagens invandringspolitik.
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.