• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-06-10 11:32:02 följande:
    Hahaha..."Så har JAG rätt...." Du är för rolig du

Ska samhället acceptera upploppen i Rinkeby, Rosengård m.m Skall föräldrarna inte ställas till svar för detta? Eller ska vi skattebetalare gladligen betala detta...år ut och år in.
    Tack. ;)

Nej, självklart ska man inte acceptera dessa tokigheter men kom inte med skitsnacket att det är deras kultur som ligger bakom det.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-06-10 11:36:41 följande:
    Du får skapa en egen tråd om det. Denna handlar om invandrartäta förorter!
    Ta och svara på frågan så förstår du  varför jag ställde frågan. ( Tänker mest på " vill inte fira persisk nyår på dagis " m.m.  )
  • Joppis
    Roze skrev 2010-06-10 11:36:54 följande:
    Tack. ;)

Nej, självklart ska man inte acceptera dessa tokigheter men kom inte med skitsnacket att det är deras kultur som ligger bakom det.
    Jag skrev att jag håller med ministern. Detta skall inte accepteras OAVSETT vad som är orsaken bakom.
  • Joppis
    Roze skrev 2010-06-10 11:36:54 följande:
    Tack. ;)

Kanske inte kultur då...men mentalitet.
  • Anova
    enlitenbitkaka skrev 2010-06-10 11:30:27 följande:
    Och jag tror att de får bäst relation till andra kulturer om de slipper tvingas in i den. Mina barn kommer få möta andra kulturer, de kommer få ta del av andra seder och traditioner. Jag tänker INTE flytta ut till Angered bara för att mina barn ska få fira persisk nyår på dagis. VI är svenskar, att få ta del av och lära sig om andra kulturer är en bonus. Inte alla har den bonusen eller föräldrar som ens bryr sig.
    Du gör precis vad du vill, det är ju dina ungar och jag bryr mig inte om dem... Men jag kan inte se att föräldrarnas vänners traditioner är mindre tvång än att gå på en invandrartät förskola..
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-06-10 11:40:21 följande:
    Jag skrev att jag håller med ministern. Detta skall inte accepteras OAVSETT vad som är orsaken bakom.
    Men då så. Förhoppningsviss slipper Jag läsa BS-inlägg från dig där kultur m.m tas upp som exempel eller?
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-06-10 11:41:34 följande:
    Kanske inte kultur då...men mentalitet.
    Halleljua, äntligen börjar det gå in nåt i hårdbollen där uppe. Det finns hopp om dig Joppan. ;)

Och VART står det att mentalitet har någonting med ens land/kultur att göra?!
  • enlitenbitkaka
    Anova skrev 2010-06-10 11:42:25 följande:
    Du gör precis vad du vill, det är ju dina ungar och jag bryr mig inte om dem... Men jag kan inte se att föräldrarnas vänners traditioner är mindre tvång än att gå på en invandrartät förskola..
    För att med mina vänner umgås jag frivilligt. Jag sätter däremot inte mina barn på en förskola ,där det går 10% svenskar, frivilligt. Jag vill att mina barn ska ta det av andra kulturer, inte leva som i andra kulturer och skaffa sig en onaturlig brytning
  • Joppis
    Roze skrev 2010-06-10 11:44:35 följande:
    Halleljua, äntligen börjar det gå in nåt i hårdbollen där uppe. Det finns hopp om dig Joppan. ;)

Och VART står det att mentalitet har någonting med ens land/kultur att göra?!

Tja, nåt måste det ha att göra lite med land/kultur. Kan du förklara en sak för mig. (detta är helt sant, och du har hört det förr).

10 av 10 svenska familjer har barnstol i sina bilar.

8 av 10 invandrarfamiljer saknar bilbarnstol i sina bilar.

1 av 10 svenska barn under 12 år ser man ute i området där jag bor efter kl. 21

7 av 10 invandrarbarn under 12 år är fortfarande ute efter kl. 21 och även efter kl. 23.

Finns det en "naturlig" förklaring?

• Anova
    enlitenbitkaka skrev 2010-06-10 11:47:09 följande:
    För att med mina vänner umgås jag frivilligt. Jag sätter däremot inte mina barn på en förskola ,där det går 10% svenskar, frivilligt. Jag vill att mina barn ska ta det av andra kulturer, inte leva som i andra kulturer och skaffa sig en onaturlig brytning
    Det är upp till dig, som jag säger jag bryr mig inte vad du gör med dina ungar.
    jag säger bara att man inte kan få del av mångkultur genom föräldrars vänner som genom att växa upp i ett mångkulturellt område.
    Men du får tycka som du vill. Jag lägger mig inte vad du gör med dina ungar för femtielfte gången.
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.