• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.
  • ViceGuy
    Joppis skrev 2010-06-10 15:50:10 följande:
    Man ska ha hund... Det brukar skingra fort när det blir stökigt Så är det både privat och i tjänst med hundarna...
    Svårt att ta med sig hundarna in på klubben dock Tungan ute
    The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
  • Joppis
    ViceGuy skrev 2010-06-10 15:51:31 följande:
    Svårt att ta med sig hundarna in på klubben dock Tungan ute
    Kan bli knepigt :-P
  • enlitenbitkaka
    Man ska ha hund... Det brukar skingra fort när det blir stökigt Så är det både privat och i tjänst med hundarna...
    Om man har tur så blir de livrädda för hunden. Har man otur så är de aggressiva mot den.... När jag bodde i ett av Karlstads mest invandrartäta blev vi jagade av ett ungt invandrargäng som kastade saker efter min hund och skrev att de skulle "döda den äckliga hundjäveln"...
  • Finis
    Joppis skrev 2010-06-10 15:48:21 följande:
    Det är ju inte...för inte:

">

Tycker inte han försäger sig...det är ju sant.
    Vecka 22
  • Joppis
    enlitenbitkaka skrev 2010-06-10 15:55:52 följande:
    Om man har tur så blir de livrädda för hunden. Har man otur så är de aggressiva mot den.... När jag bodde i ett av Karlstads mest invandrartäta blev vi jagade av ett ungt invandrargäng som kastade saker efter min hund och skrev att de skulle "döda den äckliga hundjäveln"...
    Det har hänt ett par gånger att just invandrare har kommenterat och spottat efter mig när jag kommit med hundarna. Men jag vet vilka knappar jag ska trycka på och då brukar det plötsligt bli bråttom i benen på dom
  • Finis
    ViceGuy skrev 2010-06-10 15:48:28 följande:
    Klassikern.

Dessa snubbar än ändå ovanligt lugna och sansade tycker jag. Blev ju inte ens bråk :)

Har fått en skalle över näsan för att jag drog undan min tjej från en tafsande kurd medan hans polare stod i bakgrunden och gjorde nå slags orch-krigs läten. Det slutade där dock eftersom en vakt på nattklubben hade sett händelsen. De hänvisades vänligt med bestämt ut och nästa vecka var de inne på samma ställe och körde vidare.
    enlitenbitkaka skrev 2010-06-10 15:55:52 följande:
    Usch, det är obehagligt rent ut sagt! Man ska fan inte behöva gå runt och vara rädd. Om vi inte passar oss ser Sverige snart ut som ghetton i USA med skottlossningar och skit var dag.

Nä, får bli att övertala gubben att flytta ut på "landet" snart.
    Vecka 22
  • Finis
    Många har ju hund själv. Kamphundar ofta... Iaf i Sthlm.
    Vecka 22
  • Joppis
    Lilysmamma skrev 2010-06-10 15:56:57 följande:
    Tycker inte han försäger sig...det är ju sant.
    Klart att det är sant... Så där ser verkligheten ut. Alltför många inser det inte dock..eller så försvarar dom det. Eller skyller allt på samhället.
  • Joppis
    Lilysmamma skrev 2010-06-10 16:00:37 följande:
    Många har ju hund själv. Kamphundar ofta... Iaf i Sthlm.
    Ja, det har dom...och helt inkompetenta är dom som hundägare oxå. Jag har fått köra bort mycket av dessa hundar och många av mina vänner får åka på uppdrag med att hämta in dessa hundar efter "incidenter".
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.