Eshka skrev 2010-06-10 18:35:44 följande:
Här känns det som skryt, rent ut sagt. Men det är ju skrivet så jag baserar det på det, helt enkelt. Det är svårt för mig att veta andemeningen, liksom?
Nice Girl Wrong Place skrev 2010-06-10 15:05:56 följande:
Jaha?
Och svenska män pissar ALDRIG i princip varsomhelstnärsomhelstsåfortdettryckerpå?
Här var du bara tvungen att kontra med en fråga om hur SVENSKA, män dessutom, pissar, när det handlade om två äldre kvinnor från början? Varför var du tvungen att kontra med en sådan fråga?Här är också ett tydligt exempel (enligt mig) att du har en tydlig uppfattning om att ALLA svenskar är rasister lite sådär för husbehov, vi sitter ju vid våra köksbord och i våra soffor och hasplar ur oss det ena med det andra rasistiska dyngan vi kan förmå oss att komma på. Vilket förmodligen inte är det minsta sant, snarare är det så att det är dina egna födomar som gör att du tror att det går till på det viset!
Det jag har markerat i ditt inlägg med fetstil är ett bevis där du säger att du aldrig råkat ut för något från någon invandrare.
Som sagt så ska jag försöka hitta fler inlägg från dig, men jag har tyvärr inte den tiden just nu.
Skryt?
Diskussionen handlade om att låta sina barn få ta del av andra kulturer eller inte.
Det fanns ett sammanhang. Hur är det skryt?
Är det skryt om du säger att din familj är finlands/svensk?
HUR kan det tolkas som skryt?
Joppis påstod att invandrare inte kan uppföra sig eller inte har sunt förnuft eller vad det var (läs gärna inlägget jag citerade, där står det klart och tydligt) så ja, självklart ska jag kontra och ifrågasätta logiken i det hela.
Om han säger att invandrarkvinnor pissar överallt, får väl jag säga att svenskar gör det?
Eller?
Jag tycker det framgår tydligt av inlägget att vi jämförde främlingsfientlighetens olika yttranden, att svenskar rent generellt inte är så utagerande i sin EVENTUELLA främlingsfientlighet, utan det handlar mer om ett tyst missnöje.
Detta är något som personen jag riktade mig mot, själv intygat i flertalet trådar.
Vi pratade alltså om främlingsfientlighetens och rasismens yttrandeformer, att du sedan tolkar det som att alla svenskar gör så, är helt upp till dig, det var inte det som var ämnet, utan hur främlingsfientligheten yttrar sig.
Jag tycker fortfarande att det hela är helt befängt, med tanke på vad som skrivs om invandrare i tråd efter tråd efter tråd efter tråd efter tråd...
Varför uteblir reaktionerna då?
Hitta gärna fler inlägg, jag ser fram emot det, i inboxen.