• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.
  • Finis
    jaghopparhögt skrev 2010-06-10 14:53:07 följande:
    Fast antirasistisk är man väl alltid, det är väl bara det att man måste konstatera att rasismen har ökat rejält, och då kanske inte från det håll man vanligtvis pratar om.
    Självklart är rasism inte ok, från nått håll. Håller med dig om att det är viktigt att inte blunda för att svenskar utsätts för det mer och mer.

Sen stör det mig så oroligt att man inte ens får säga piiip om invandrare utan att stämplas som rasist. Trött på det. Dags att se sanningen i vitögat.
    Vecka 22
  • Joppis
    ViceGuy skrev 2010-06-10 15:01:01 följande:
    Håller med. Är också uppväxt i en invandrartät förort och i början var det skitkul. Man hade gott om invandrarkompisar och inga problem. Med åren förvandlades man som svensk helt plötsligt till nån slags undermänniska. Skinnskallarna på gatorna byttes helt ut mot svenskfientliga rasister och det sjuka är att detta aldrig nämndes. Rasismen mot svenskarna existerade inte enligt media och staten. Blev man rånad så var man ett random-offer och inte alls systematiskt utvald pga nationalitet, TROTS att alla som höll på med detta själva erkände det helt öppet.

Förorterna fungerade skitbra när invandrarna fortfarande låg i relativt lågt invånarantal, men desto fler nyanlända som flyttade in, och de gamla invånarna ut (normala icke-kriminella svenskar och invandrare) desto värre blev det. Min gamla förort som jag växte upp i är totalt förstörd trots stora resurs-insatser, hjälpgrupper osv. Jävligt synd..

Dessa ociviliserade idioter kastar sopor rakt ut genom fönstrena, klarar inte av att hantera tvättmaskiner eller boka tider, skiter fullständigt i hur deras eget område ser ut, piss i trapphus osv. Hade jag sett bilder från många av dessa områden hade jag aldrig kunnat föreställa mig att det där är dagens Sverige.

T.o.m min vänstervridna kommunist-morsa har fått nog nu och vill därifrån.
    Våra barn kom hem förra veckan och berättade att dom gått bakom 2 äldre invandrardamer i en park där måna barn brukar leka. Helt plötsligt sätter sig ena kärringen rakt upp och ner och pissar... Det är det där...med det sunda förnuftet
  • Anghammarad
    Queenie70 skrev 2010-06-10 00:52:35 följande:
    Jag är gravallvarlig. Jag är trött på att acceptera att behöva leva i rädsla som kvinna för att män inte kan kontrollera sig (jo, jag vet att det finns en och annan bra man också, flera av mina vänner är faktiskt män)

Jag som kvinna skulle naturligtvis vara så enormt mycket tryggare om jag levde i ett homogent samhälle av kvinnor (oavsett härkomst), än om hälften av de jag delar gator med är män, även om alla råkar vara etniska svenskar.

Jag är trött på daltandet med dessa människor.
    Fast med tanke på hur kvinnor har en tendens att behandla andra kvinnor så skulle förmodligen den psykiska ohälsan i ett sådant samhälle vara ännu större.
  • Joppis
    Lilysmamma skrev 2010-06-10 15:01:39 följande:
    Självklart är rasism inte ok, från nått håll. Håller med dig om att det är viktigt att inte blunda för att svenskar utsätts för det mer och mer.

Sen stör det mig så oroligt att man inte ens får säga piiip om invandrare utan att stämplas som rasist. Trött på det. Dags att se sanningen i vitögat.
    Är du kritiskt mot invandrningspolitiken blir du stämplad som rasist eller främlingsfientlig. I synnerhet när du nämner konsekvenserna av den (ex. Rinkeby)
  • jaghopparhögt
    Lilysmamma skrev 2010-06-10 15:01:39 följande:

Fast det är inte bara rasism mot svenskar, jag tycker det är rasism i princip mot alla folkgrupper. Alla verkar hata alla.
  • Nice Girl Wrong Place
    Joppis skrev 2010-06-10 15:03:20 följande:
    Våra barn kom hem förra veckan och berättade att dom gått bakom 2 äldre invandrardamer i en park där måna barn brukar leka. Helt plötsligt sätter sig ena kärringen rakt upp och ner och pissar... Det är det där...med det sunda förnuftet
    Jaha?
    Och svenska män pissar ALDRIG i princip varsomhelstnärsomhelstsåfortdettryckerpå?
    Beautifully Human
  • bodegapeppe
    Roze skrev 2010-06-10 14:58:06 följande:
    sveriges flykting/invandringspolitik suger nåt groooooooooooovt. Förstår du?
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
    Sveriges flykting/invandringspolitik/integrationspolitik suger något fruktansvärt. Värre får man leta efter. Inte undra på att så många kriminella hittat hit. Va jag kriminell och kunde öka min levnadsstandard så mycket som många gjort genom att flytta hit så skulle jag flytta (fly) genast. (Detta påstående gäller endast de kriminella personer som tagit sig hit)

Detta inser ju de flesta, skönt är att nuförtiden hör man myndighetsansvariga med ursprung i andra länder åskådliggöra negativa åsikter i frågan. Svårt för pk-svinen att kalla dom rasister.
  • Joppis
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-06-10 15:05:56 följande:
    Jaha?
    Och svenska män pissar ALDRIG i princip varsomhelstnärsomhelstsåfortdettryckerpå?
    Jodå...men barnen blev mest förvånade över att det just var 2 äldre damer... Fulla svenska män brukar pissa överallt... Men kärringarna kanske inte var nyktra iofs...
  • Finis
    ViceGuy skrev 2010-06-10 15:01:01 följande:
    Håller med. Är också uppväxt i en invandrartät förort och i början var det skitkul. Man hade gott om invandrarkompisar och inga problem. Med åren förvandlades man som svensk helt plötsligt till nån slags undermänniska. Skinnskallarna på gatorna byttes helt ut mot svenskfientliga rasister och det sjuka är att detta aldrig nämndes. Rasismen mot svenskarna existerade inte enligt media och staten. Blev man rånad så var man ett random-offer och inte alls systematiskt utvald pga nationalitet, TROTS att alla som höll på med detta själva erkände det helt öppet.

Förorterna fungerade skitbra när invandrarna fortfarande låg i relativt lågt invånarantal, men desto fler nyanlända som flyttade in, och de gamla invånarna ut (normala icke-kriminella svenskar och invandrare) desto värre blev det. Min gamla förort som jag växte upp i är totalt förstörd trots stora resurs-insatser, hjälpgrupper osv. Jävligt synd..

Dessa ociviliserade idioter kastar sopor rakt ut genom fönstrena, klarar inte av att hantera tvättmaskiner eller boka tider, skiter fullständigt i hur deras eget område ser ut, piss i trapphus osv. Hade jag sett bilder från många av dessa områden hade jag aldrig kunnat föreställa mig att det där är dagens Sverige.

T.o.m min vänstervridna kommunist-morsa har fått nog nu och vill därifrån.
    Nej, jag skulle aldrig i livet flytta tillbaka dit jag bodde. Hellre flyttar jag till djupaste Norrland. Vill känna mig trygg där jag bor.

Man blir ju mörkrädd när man ser hur mycket det gått ner sig på 10-15 år. Jag tror att problemen till viss del beror på att dom äldre vägrar lära sig svenska. Vet inte om det beror på att dom hoppas på att snart få åka hem.
    Vecka 22
  • mosterYster
    Anghammarad skrev 2010-06-10 14:57:35 följande:
    Jag skulle mer än gärna bo i ett invadrartätt område, så länge det var ett sjönära villaområde med vacker natur och snygga hus. Jag skulle däremot aldrig kunna tänka mig att bo i ett nergånget miljonprojektsområde oavsett vilka mina grannar var.
    Min åsikt också.
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.