• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.
  • Wicke

Jag röstade "Bor i invandrartät förort & trivs". Tydligen rakt emot majoriteten. Biskopsgården gillar jag för att det är en jädra blandning, barn som får höras och synas och mycket ödmjukhet. Jepp!

En verkligare verklighet tack! www.kackerlacka.wordpress.com
  • end of days

Bor i ett ghetto, det är ett jävla helvete.
    Ungar utan tillsyn som yrar runt och gör fan vet vad.
    Regelbundna grillpartys på gator/parkeringar (brinnande bilar)
    Nyligen har det även kommit lite inslag av mellanöstern kulturen (skjut först fråga sen)

Det är inte ens sverige längre, enda svenska kvar i områden är dom få som jobbar där och med lättnad/glädje åker hem till sverige efteråt.

mångkulturen for the win Kräks

• I Blackrose I
    end of days skrev 2010-06-16 20:20:55 följande:

Nyligen har det även kommit lite inslag av mellanöstern kulturen (skjut först fråga sen)

Ja, visst är Sverige fantastiskt? Skrattande
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • end of days
    Roze skrev 2010-06-16 20:25:41 följande:
    Ja, visst är Sverige fantastiskt? Skrattande
    Sverige? ghetton har slutat tillhöra "sverige" för många år sen.
  • Gung Ho
    Argo skrev 2010-06-16 15:26:38 följande:

Nä, det är inte "sannolikt" att det beror på fördomar. Det är faktiskt mer sannolikt att man har reell egen kunskap om saken och vet varför man inte vill bo i den typen av områden.

Räkna du i tråden hur många som säger att de har bott där, flyttat därifrån och aldrig vill flytta tillbaka.

Folk vet ganska väl vad de talar om.
    Passare, du argumenterar med 'månadens medlem.. Man får då, som bevis på att man i de flesta frågor tycker likadant som red, rätten att uttala bannlysningar mot 5 medlemmar på FL! Skrattande
  • Dorian Ertymexx
    end of days skrev 2010-06-16 21:25:51 följande:
    Sverige? ghetton har slutat tillhöra "sverige" för många år sen.
    *bara gapar*
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-06-16 17:57:33 följande:
    Vi ska flytta för att Apan inte ska prata "rinkebysvenska" när han är tonåring.

(Nej vi bor inte i Rinkeby)
    Ja, för alla i förorterna pratar rinkebysvenska. Det är därför jag kan rätta nästan varenda svensk på siten med stavfel, uttal och annat, för att jag inte kan tala ren svenska efter att ha växt upp och studerat hela mitt liv i grannskap med just Rinkeby.

Lustigt att ingen vill flytta ifrån skåne för att slippa att deas "apor" ska prata skånesvenska, som är långt svårare att förstå.
  • Dorian Ertymexx
    Stinky skrev 2010-06-16 17:10:38 följande:
    HUR vet du att majoriteten av invandrartäta förorter inte har problem med brinnande bilar, stankastning och annan kriminalitet?
    Är du seriös? OK, sure, hur vet du att incest och pedofili inte är utbrett problem i alla svenska villaområden?
  • Dorian Ertymexx
    Argo skrev 2010-06-16 18:10:11 följande:

Fast just bilstölder, övergivna bilar, vandalisering av dessa och därtill hörande bilbränder ÄR ett normalt förekommande fenomen i den typen av förorter. Spelar ingen roll om förorten heter Akalla, Rågsved, Skärholmen eller Vårberg. Det var vardagsmat i "förorten" att se sådana bilvrak när man gick hem från tunnelbanan. Däremot där vi bor nu är det stor uppståndelse om någon knarkare kört in och dumpat en skrotbil i grannskapet.

Däremot är "bilbränder" (som i betydelsen "fullt gatu-upplopp") ingenting som sker överallt. Det är ett mer isolerat fenomen. Åtminstone för tillfället.
    Jag bor i en av dessa. Och jag har som sagt bara sett en brinnande bil här på 32 år. Så så vanligt förekommande är det inte direkt.

Men sprid dina korkade fördomar du, låt inte mig hindra dig...
  • FruSen

Vad ska man rösta... Vill inte bo i en förort alls.
    Jag vill bo i en småstad på lands-/glesbygden, absolut inte i en förort.

Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.