• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.
  • Stinky
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-17 15:28:54 följande:
    Är du seriös? OK, sure, hur vet du att incest och pedofili inte är utbrett problem i alla svenska villaområden?
    Ja, jag är seriös. Hur så?
  • Helene70

Jag skulle aldrig vilja bo i en invandrartät förort eftersom jag vill ge mitt barn dom absolut bästa förutsättningarn i livet.

T.ex. alla undersökningar visar (tyvärr) att högskolestudenter från invandrartäta förorter är underrepresenterade och arbetslösheten är hög bland personer som kommer från dessa områden. 

• Dorian Ertymexx
    Stinky skrev 2010-06-17 15:33:00 följande:
    Ja, jag är seriös. Hur så?
    Men så svara då - hur vet du att incest inte är vardag i svenska villaområden?
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Stinky
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-17 15:30:01 följande:
    Jag bor i en av dessa. Och jag har som sagt bara sett en brinnande bil här på 32 år. Så så vanligt förekommande är det inte direkt.

Men sprid dina korkade fördomar du, låt inte mig hindra dig...
    Ja, då bor du väl i rätt ände av sta'n då. Jag har sett fem brinnande bilar på min gata sedan i höstas. Jag har bott här i tre år.
  • Stinky
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-17 15:33:44 följande:
    Hur fan kan jag veta det? Det kanske är mer utbrett än vad man tror? 
  • Stinky
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-17 15:33:44 följande:
    Kan du svara på min fråga, förresten?
  • Argo
    Jag bor i en av dessa. Och jag har som sagt bara sett en brinnande bil här på 32 år. Så så vanligt förekommande är det inte direkt.

Men sprid dina korkade fördomar du, låt inte mig hindra dig...

Och jag har bott i en likadan förort i X antal år jag med, så låt oss konstatera att mina "fördomar" är "fördomar" enbart för att de inte passar din världsbild.

• Stinky

Är man fördomsfull om man säger att det förekommer mer kriminalitet i invandrartäta förorter?

• Ulf Harrys Farsa
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-17 15:27:43 följande:
    Ja, för alla i förorterna pratar rinkebysvenska. Det är därför jag kan rätta nästan varenda svensk på siten med stavfel, uttal och annat, för att jag inte kan tala ren svenska efter att ha växt upp och studerat hela mitt liv i grannskap med just Rinkeby.

Lustigt att ingen vill flytta ifrån skåne för att slippa att deas "apor" ska prata skånesvenska, som är långt svårare att förstå.
    När pratade du med en Svensk tonårskille uppväxt i Rinkeby eller Tensta senast? (helt en med många invandrar kompisar) påstår du att alla tonåringar i invandrartäta områden pratar bra och riktig svenska?
  • Guerita
    Och tänk jag har aldrig sett en brinnande bil men så flyttade jag från Skärholmen för över 30 år sedan och från Sverige västerut för 10 år sen.
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.