• BounceT

RMC Malmö del 14

Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

• Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • TurkiskPeppar

Grattis Storlängtanefterliten och Kruxis! Underbart att läsa om er lycka

Ankan: Om det är ett missfall du fått så tidigt tror jag inte alls det påverkar era chanser. Jag hade nog tänkt som du, att det i alla fall är ett tecken på att du kan bli gravid. Men jag fortsätter hålla mina tummar för att ditt hcg ska stiga!! Kramar

• skånejag

Ankan8012: Vet du möjligtvis vad du hade för värde? När ska du ta nytt prov? Jag hoppas verkligen att kroppen förvånar dig och är gravid redan nu.  

• Teecee

Storlängtanefterliten och Kruxis vad roligt att läsa, stort GRATTIS!

Själv går jag runt i dvala, Suprefacten har kickat igång. Jag är supertrött (vill bara sova), har ibland huvudvärk och lite illamående. Men det är det värt! Glad

Jag köpte boken "Vill du ha barn med mig?" av Åsa Jinder idag. Någon som har läst den?
    Den handlar om ofrivillig barnlöshet och vad det för med sig.

När livet ger dig citroner, gör saft!
  • Ankan1280
    skånejag skrev 2010-09-30 13:11:25 följande:
    Ankan8012: Vet du möjligtvis vad du hade för värde? När ska du ta nytt prov? Jag hoppas verkligen att kroppen förvånar dig och är gravid redan nu.  
    Nä, jag vet inte vad jag hade för värde. Blev så paff över att det inte var ett klart negativt besked att jag helt glömde bort att fråga. Glad Ska ta nytt blodprov på måndag så jag tänkte fråga då. Det är klart att man har en liten tanke och innerst inne hoppas att det kan finnas en liten liten chans att värdet faktiskt stiger.....
  • skånejag
    Ankan1280 skrev 2010-09-30 18:30:15 följande:
    Nä, jag vet inte vad jag hade för värde. Blev så paff över att det inte var ett klart negativt besked att jag helt glömde bort att fråga. Glad Ska ta nytt blodprov på måndag så jag tänkte fråga då. Det är klart att man har en liten tanke och innerst inne hoppas att det kan finnas en liten liten chans att värdet faktiskt stiger.....
    Ja, jag fick mitt nya värde idag, men det var lägre än sist så nu ska jag vänta på min blödning. Jag glömde dock att fråga vad HCG-värdet var. Jag grämer mig lite över det nu. De tror att blödningen kommer inom en vecka.
    Men visst är det skumt att man ändå hoppas lite. :)
    Hör gärna av dig på måndag för lite nyfiken är jag över det här med HCG-värde. Jag hoppas med dig.  
  • Kruxis

Ni e för härliga alla som tänkt på mig och grattat till vårt lilla hjärta som tickar för oss!!

Är lycklig och mår illa konstant alla vaken tid, känns som om jag skall kräkas hela tiden, men nu när man vet att det är för något gott så är det inte lika jobbigt om än det är jobbigt!!!

Kram på er!!

• Ankan1280
    skånejag skrev 2010-09-30 18:54:05 följande:
    Ja, jag fick mitt nya värde idag, men det var lägre än sist så nu ska jag vänta på min blödning. Jag glömde dock att fråga vad HCG-värdet var. Jag grämer mig lite över det nu. De tror att blödningen kommer inom en vecka.
    Men visst är det skumt att man ändå hoppas lite. :)
    Hör gärna av dig på måndag för lite nyfiken är jag över det här med HCG-värde. Jag hoppas med dig.  
    Jasså, vi är i samma situation! Med den skillnaden att du inte fått din blödning....klart att man hoppas då! Håller tummarna för dig att de har fel och HCG-värdet vänder. Jag lovar att fråga lite om värdet vid omtestet på måndag! Har du några embryo i frysen ifall det skulle sluta tråkigt den här gången?
  • skånejag
    Ankan1280 skrev 2010-09-30 19:40:45 följande:
    Jasså, vi är i samma situation! Med den skillnaden att du inte fått din blödning....klart att man hoppas då! Håller tummarna för dig att de har fel och HCG-värdet vänder. Jag lovar att fråga lite om värdet vid omtestet på måndag! Har du några embryo i frysen ifall det skulle sluta tråkigt den här gången?
    Nä, ingen blödning än, men den kommer nog vilken dag som helst. Hur gärna man vill att siffrorna visar fel så är det nog tyvärr inte så. Men det är konstigt ändå när man får mellansiffror. Min teori är oxå att jag hann vara gravid under någon vecka. Jag hade ET 13/9, dvs två dagar innan dig så vi är nästan exakt i fas. De här var dock mitt andra ET. Jag har 2 st i frysen så nästa blir nog FET (har aldrig gjort det innan) och då troligen i november. Jag hoppas verkligen att någon av den överlever upptiningen för jag är inte så sugen på hormoner igen. Jag blev nämligen svårt överstimulerad den här gången och fick ligga på sjukhuset 1,5 vecka. 

Att det ska vara så svårt att bli gravid!!! :(  
  • Ankan1280
    skånejag skrev 2010-09-30 20:01:06 följande:
    Nä, ingen blödning än, men den kommer nog vilken dag som helst. Hur gärna man vill att siffrorna visar fel så är det nog tyvärr inte så. Men det är konstigt ändå när man får mellansiffror. Min teori är oxå att jag hann vara gravid under någon vecka. Jag hade ET 13/9, dvs två dagar innan dig så vi är nästan exakt i fas. De här var dock mitt andra ET. Jag har 2 st i frysen så nästa blir nog FET (har aldrig gjort det innan) och då troligen i november. Jag hoppas verkligen att någon av den överlever upptiningen för jag är inte så sugen på hormoner igen. Jag blev nämligen svårt överstimulerad den här gången och fick ligga på sjukhuset 1,5 vecka. 

Att det ska vara så svårt att bli gravid!!! :(  

Förstår verkligen att du helst vill slippa lång behandling igen, när det gick så illa senaste (och förhoppningsvis sista) gången. Ja, det är verkligen tråkigt att det ska vara så svårt att bli gravid...när man kämpar och kämpar...både fysiskt och psykiskt påfrestande.

Håller tummarna att det går bra med våra kommande FET...och att tiden dit går snabbt!! Jobbigt med allt väntande.

• StorLängtanEfterLiten
    bdmc skrev 2010-09-29 21:36:15 följande:
    storlängtanefterliten: JAAA grattis till plusset!!! hoppas båda våra stannar kvar så vi kan följas åt!!!
    Jaaa verkligen, hade ju varit jätteroligt om vi får fortsätta följas åt hela vägen Skrattande

Vet du föresten om det är VUL eller UL man gör v. 7-8? Jag skrev VUL efter som du och Kruxis hade gjort det, men tänkte sen att det kanske är UL man gör?
Svar på tråden RMC Malmö del 14