RMC Malmö del 14
Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också :)
Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också :)
Hej!
Alrua: Jag trodde det skulle göra Jätteont att ta sprutorna men jag personligen kände nästan ingenting, jag var verkligen överraskad. det kommer gå bra skall du se. Kram!
Camaro: Håller tummarna stenhårt!! Stort lycka till!
bdmc: Ok, vad spännande......längtar också efter att få göra mitt VUL. Hann du göra ditt VUL sist eller fick du missfallet innan?
suck: Lycka till på ÄP imorgon, hoppas att det går bra!
Alrua: så länge jag har hängt med i den här tråden har jag inte hört talas om att någon har sprayat, utan bara sprutor på RMC. Jag trodde aldrig att jag skulle fixa sprutorna, var beredd på att min man skulle få ge mig dem, men när man väl var där och skulle testa så kändes det ändå bättre att jag gjorde det själv och det gick ju faktiskt bra. Var darrig och kallsvettig de första gångerna, men redan efter några dagar kände man sig lite säkrare, lugnare och rätt stolt över att man faktiskt fixade det!
karinsara: förstår dina kluvna känslor.....kände likadant som du, fram till alldeles nyligen. Samtidigt som man blev glad när man läste att andra lyckades och att det gav hopp om att man själv någon gång ska lyckas så kommer avundsjukan och man undrar om det någonsin ska bli ens egen tur. Man måste nog få tillåta sig att känna så, helt mänskliga känslor. Hoppas att det är er tur nu!
Hej alla,
Jag läser ofta i er tråd, följer er på avstånd och håller alla tummar för att ni ska lyckas.
Jag har varit aktiv lite i tråden tidigare då vi gick på RMC. Vet vad ni går igenom! Det är jobbigt, tufft, kämpigt många gånger. En berg och dalbana utan dess like. Många gånger vill man bara ge upp, för att sen komma igen med nya friska tag! Idag sitter vi här med en 7 månaders liten dotter tack vare RMC! 
Litet inlägg bara, (det är därför jag skriver egentligen), på tal om nedreglering. Jag nedreglerades med nässpray, Synarela, 1:a omgången. Det var 2008/2009. Var då med i en studie, de frågade om man ville delta i! Sprayade först 3 gånger om dagen, sen när jag började med sprutor (Gonal-F) så sprayade jag endast 2 ggr dagligen. Det var långa protokollet. 2:a försöket använde jag sprutor som nedreglering. Det var korta protokollet. Måste säga att sprayandet var 1000 gånger enklare! I alla fall för min del. Fattar inte varför de inte har det istället för sprutor (de andra klinikerna i Malmö använder Spray tror jag, likaså andra kliniker i Sverige). Sen är det klart, det var löttare att "komma ihåg" sprutorna en gång om dagen. Sprayandet glömdes lätt bort på jobbet där det låg i handväskan 
I vilket fall, ville bara göra ett litet inlägg då jag läste att RMC ej använder sig av Spray. Kanske slutat med det nu, men då var det så. Jag fick själv välja!
Lycka till alla tappra kämpare! Jag tänker på Er! Ge inte upp!
Kramar i massor
Jag har varit aktiv lite i tråden tidigare då vi gick på RMC. Vet vad ni går igenom! Det är jobbigt, tufft, kämpigt många gånger. En berg och dalbana utan dess like. Många gånger vill man bara ge upp, för att sen komma igen med nya friska tag! Idag sitter vi här med en 7 månaders liten dotter tack vare RMC! 

Jag frågade om sprutor resp. spray när jag började min första behandling (eftersom jag var rädd för sprutorna). Då sa de att de använde sprutor för att det var säkrare att man fick sin exakta dos.

storlängtanefterliten: Nej jag hann inte göra VUL sist. fick missfall 12 dagar efter jag plussade!
Hoppas innerligt att den lill* vill stanna kvar denna gången. Är konstant hungrig!!!! och trött!!
Har sprutat i 5 dagar och känner inte så mycket. Tycker inte att sprutorna var så farliga faktiskt, de flesta gångerna känns de knappt. Har dock ett blåmärke efter första sprutan jag tog, måste har gjort helt fel! Men övning ger färdighet ju!
karinsara: jag har ungefär samma schema som du och jag undrar när man ska börja med puregonpennan, ska man ta den på kvällen samtidigt som suprefacten eller tar man den på morgonen?
Sen undrar jag över en annan sak. Det står i broschyren att man inte ska ha samlag 14 dagar efter återinsättandet, men innan? Vad gäller då? Eftersom man ska ta ett gravtest när man får sin blödning efter nedregleringen så borde man använda kondom efter det? Hittar ingen information om detta. För det är väl ändå inte meningen att man måste vara avhållsam i en månad?! Hemska tanke! Hhhahhaa!! 
Sitter här o samlar mod.... ska snart köra till rmc för äggplock, känns nervöst, hoppas att det inte gör ont bara.
JAg grät ju floder under spolningen som inte skulle göra ont, svimmade nästan då, hoppas att all smärtlindring gör så att jag blir lite "hög" o inte mins det efteråt.
Metta: jag skall inte ta purgeron utan gonal-f (men det är väl samma sak kanske?). Jag fick inte börja med hormonstimuleringen innan de gav klartecken på RMC. Jag kommer faktiskt inte ihåg om jag tog den på morgonen el samtidigt som suprefact på kvällen. Står faktiskt ingenstans i mina papper. Det är nog bäst att fråga RMC.
Har inte hört något om samlag innan äggplock. Avhällsamhet kom sig naturligt för mig, jag hade så ont i magen under hela hormonstimuleringen och jag var inte ett dugg sugen. :)
Suck: hoppas det går bra för dig idag!