• BounceT

RMC Malmö del 14

Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

• Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • Minimjölk

Hej hej!

Är ny i tråden och lägger in mig i listan under Väntar.
    Jag och min sambo har försökt sedan april 2008 utan resultat och nu har vi äntligen fått komma till RMC.
    Var på första läkarbesöket på RMC i onsdags den 29/9 och kom fram till att det blir den långa kuren. Jag har väldigt oregelbunden mens, allt mellan 28 - 56 dagar (och nån gång har det dröjt ännu mer).
    Så just nu går jag bara och väntar på att mensen ska dyka upp inom 7 dagar, annars blir det en kur med Primolut för att få igång mensen och därmed hinna med det första IVF-försöket innan juluppehållet - om allt går som det ska då vill säga Glad

Sitter inne med en väldigt ovan känsla för tillfället - just nu längtar jag efter mensen så vi kan komma igång så snabbt som möjligt!! Flört

Väntar:
    Minimjölk: väntar på att starta IVF
    jagochjohan: väntar på att starta IVF
    MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
    Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
    Kiwi10: 28år,  väntar på icsi3
    Nina1984: Väntar på försök nr 2, blir i oktober nån gång
    Karinsara 31 år: Väntar på försök  nr 2, förhoppningsvis i oktober
    björneochsnigel 29 år, väntar på FET, start i oktober
    Tårtan: 33 årväntar på försök  nr 2, slutet på oktober

Sprayare:

Sprutare:
    Smulans: ICSI 1, Suprefactstart 5/9, Menopurstart 27/9, VUL 4 /10
    suck: 28år Suprefact startade 12/9
    Teecee: 30 år, ICSI 3, Suprefact-start 26/9
    Metta: IVF 1, Suprefactstart 29/9

Knaprare:
    Kyria: 33 år, FET 2, VUL 8/9
    Camaro: 35 år, FET1 (efter MF på IVF1) VUL ca 11/10

Äggplockning:

ET:

Ruvare:
    Barnatro10, försök nr 3. ÅF 8/9, TD 21/9
    Ankan8012: 29 år, IVF/ICSI nr.1, ÅF 15/9, TD 28/9

Gravida:
    bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
    Ivf10  25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
    Snuttelina 30år: BF 3/12
    TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11
    ITM: BF 12/12
    77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
    väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
    Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI nr2, BF 4 Feb 2011
    Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011
    Vi ska bli fyra: 39 år IVF 1, BF 4 Mars 2011
    Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 17 Mars 2011
    FiaLotta 27 år. FET1 efter 2 ICSI. BF 6 maj 2011
    Hemlighetsfull_84 Icsi 2. BF 8 maj 2011
    Kruxis försök 1, FET. VUL  14/10
    Bdmc 32 år: IVF 2,  VUL 20/10
    StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF 2, VUL 28/10

• Teecee

Välkommen hit Minimjölk!

Lycka till idag Suck, om du känner minsta lilla smärta så be om mer smärtlindring. Det hjälper med än gång.

Metta: Du och jag ligger i samma fas. Jag är på Suprefactdag 9 idag. Jag börjar känna att något är på G. Så här ser mitt schemat ut... Du borde ha fått ett sådant schema. När jag får min blödning av Suprefacten så ska jag ta ett gravtest, ringa RMC och minska Suprefacten till en injektion som jag tar på kvällen. RMC kommer att fråga om jag tagit gravtestet och ge mig startdatum för hormonerna, i mitt fall är det Gonal-F, som ska tas på kvällen. Dessutom får jag ett datum då jag ska på VUL för att kontrollera blåsorna. Är du osäker och undrar så ring RMC, de är till för oss. Glad
    Vad jag vet finns det inga restriktioner gällande sex, men tro mig... Speciellt sugen på det är man inte. Dels på grund av medicineringen, dels på grund av att magen kan kännas svullen på grund av äggblåsorna.

När livet ger dig citroner, gör saft!
  • Smulans

GRATTIS StorLängtanEfterLiten, Kruxis och bdmc! Så himla roligt att gravidlistan blir längre och längre!

Jag var på VUL idag, hade 9 stora äggblåsor plus några lite mindre. Jag ska göra ett VUL till på torsdag och preliminärt äggplock på måndag

• dunna
    Metta skrev 2010-10-04 07:22:59 följande:
    Sen undrar jag över en annan sak. Det står i broschyren att man inte ska ha samlag 14 dagar efter återinsättandet, men innan? Vad gäller då? Eftersom man ska ta ett gravtest när man får sin blödning efter nedregleringen så borde man använda kondom efter det? Hittar ingen information om detta. För det är väl ändå inte meningen att man måste vara avhållsam i en månad?!  Hemska tanke! Hhhahhaa!! Flört
    man ska inte ha samlag efter återinsättandet pga infektionriks och (eller det tror jag) för attembryot ska få större chans att fästa sig.
    Före kan du göra exakt vad du vill ;) Men som tjejerna säger är det inte alls säkert att du är särskilt sugen... jag måste dock erkänna att i min senaste behandling var jag helt galen och hade väldigt svårt att hålla mig dem där två veckorna Det finns inget skäl för att använda kondom. Jag känner tom tre tejer som har blivit gravida under nedregleringen (man lär vist vara extra fertil då) och slapp då behandlingen, det vore ju inte så dumt ;)

Lycka till med äggplocket suck!

Välkomen minimjölk
  • dunna

Hej!
    Nu har jag bestämmt mig för att delta i denna tråden fullt ut och lägger mig på listan :)

Väntar:
    Minimjölk: väntar på att starta IVF
    jagochjohan: väntar på att starta IVF
    MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
    Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
    Kiwi10: 28år,  väntar på icsi3
    Nina1984: Väntar på försök nr 2, blir i oktober nån gång
    Karinsara 31 år: Väntar på försök  nr 2, förhoppningsvis i oktober
    björneochsnigel 29 år, väntar på FET, start i oktober
    Tårtan: 33 årväntar på försök  nr 2, slutet på oktober
    dunna: 29 år, väntar på mens så jag kan starta försök nr 4 (det allra sista någonsins). Kort protokol

Sprayare:

Sprutare:
    Smulans: ICSI 1, Suprefactstart 5/9, Menopurstart 27/9, VUL 4 /10
    suck: 28år Suprefact startade 12/9
    Teecee: 30 år, ICSI 3, Suprefact-start 26/9
    Metta: IVF 1, Suprefactstart 29/9

Knaprare:
    Kyria: 33 år, FET 2, VUL 8/9
    Camaro: 35 år, FET1 (efter MF på IVF1) VUL ca 11/10

Äggplockning:

ET:

Ruvare:
    Barnatro10, försök nr 3. ÅF 8/9, TD 21/9
    Ankan8012: 29 år, IVF/ICSI nr.1, ÅF 15/9, TD 28/9

Gravida:
    bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
    Ivf10  25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
    Snuttelina 30år: BF 3/12
    TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11
    ITM: BF 12/12
    77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
    väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
    Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI nr2, BF 4 Feb 2011
    Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011
    Vi ska bli fyra: 39 år IVF 1, BF 4 Mars 2011
    Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 17 Mars 2011
    FiaLotta 27 år. FET1 efter 2 ICSI. BF 6 maj 2011
    Hemlighetsfull_84 Icsi 2. BF 8 maj 2011
    Kruxis försök 1, FET. VUL  14/10
    Bdmc 32 år: IVF 2,  VUL 20/10
    StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF 2, VUL 28/10

• suck

Det gick bra på äggplocket idag, jag sov igenom alltihopa =) Det e jag det, somnar för lilla minsta lugnande medel, men det kan vara rätt skönt ibland.
    Dom fick 6st ägg, fast det bara syntes 5 i fredags så det var ju bra med tanke på att jag bara hade ägg på ena sidan.

Nu e jag helt slut, har sovit hela dan sedan vi kom hem o har precis ätit lite mat, mår inte illa alls, bara lite öm i magen men det kan jag leva med. Skönt e det att jag e ledig från jobb nu i 2dagar oxå så jag kan vara hemma o vila ordentligt.

Nu hoppas vi bara på att äggen ska bli befruktade o se bra ut, kommer in i morgon igen o skriver av mig. 

• Ankan1280

Välkommen Minimjölk!

Suck: alla tar sig igenom äggplocket på olika sätt...du sov och jag låg och log. Glad Skönt att det gick bra och håller tummarna att det blir många befruktade. Perfekt att vara ledig några dagar efter och bara ta det lugnt...man blir ju lite öm i magen.

Själv har jag varit på omprov idag...och det gjorde varken mig eller sjuksköterskorna på RMC klokare eller mindre förvirrade. Var på första testen i tisdags (28/9) och hade då ett hCG-värde på 36, vilket är ett mellanvärde (10-50 anses vara mellanvärde). Blödningen kom redan förra söndagen (26/9). För att se att värdet gick ner som det skulle var jag på ett omtest idag...och hCG-värdet blev 31. Nästan ingen skillnad! Det borde ha gått ner mycket mer. Tydligen kunde Pregnylsprutorna ge förhöjt värde...men den sprutan (EN) tog jag den 11/9 så den borde vara ute ur kroppen för längesen. Så ingen har någon aning om varför jag har det värde som jag har. Fortsättning följer...nytt prov på fredag! Man är ju inte lika rädd för sprutor och blodprov längre, som man var innan den här karusellen började i alla fall.

• skånejag
    Ankan1280 skrev 2010-10-04 18:29:04 följande:
    Välkommen Minimjölk!

Suck: alla tar sig igenom äggplocket på olika sätt...du sov och jag låg och log. Glad Skönt att det gick bra och håller tummarna att det blir många befruktade. Perfekt att vara ledig några dagar efter och bara ta det lugnt...man blir ju lite öm i magen.

Själv har jag varit på omprov idag...och det gjorde varken mig eller sjuksköterskorna på RMC klokare eller mindre förvirrade. Var på första testen i tisdags (28/9) och hade då ett hCG-värde på 36, vilket är ett mellanvärde (10-50 anses vara mellanvärde). Blödningen kom redan förra söndagen (26/9). För att se att värdet gick ner som det skulle var jag på ett omtest idag...och hCG-värdet blev 31. Nästan ingen skillnad! Det borde ha gått ner mycket mer. Tydligen kunde Pregnylsprutorna ge förhöjt värde...men den sprutan (EN) tog jag den 11/9 så den borde vara ute ur kroppen för längesen. Så ingen har någon aning om varför jag har det värde som jag har. Fortsättning följer...nytt prov på fredag! Man är ju inte lika rädd för sprutor och blodprov längre, som man var innan den här karusellen började i alla fall.
    Här kom blödningen idag.... och nu värker det som attans i "magen". Ska dit och ta nya prover i morgon för att bevisa att det inte är någon graviditet kvar. Men med värken jag har och allt som kommer ut så har jag inga förhoppningar alls att det bara är "en liten blödning". Efter 3,5 år borde man vara van att få blödning..... men jag är det då inte!! Någon vecka hade jag dock hoppet uppe för tom brösten hade börjat spänna riktigt rejält och det var nytt för de 3,5 år vi försökt. Jaja.... får väl sörja ett tag och sedan ge mig på det igen. 
  • Teecee

Skånejag: Åh vad trist! Skickar styrkekramar till dig.

När livet ger dig citroner, gör saft!
Svar på tråden RMC Malmö del 14