• BounceT

RMC Malmö del 14

Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

• Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • suck

Dom sa inte varför vi skulle vänta tills dag 5 o jag tänkte inte på o fråga heller. Men jag kan höra med dom på lördag för nu e jag själv lite nyfiken.

• Alrua

Det var någon Alexander som verkade helt chockad över att han ens skulle ringt mig.
    Usch förstår verkligen inte hur man kan vara så känslokall och fråga Ja vad ville ni!

Ni räddar min värld också ska ni veta.
    Det känns mkt bra att höra om era erfarenheter

kram

.:. There is always hope .:.
  • längtar74

Hej!
    Under det senaste året har jag varit inne på familjeliv mängder av gånger, och nästan alltid hittat svar på mina egna frågor och funderingar. Nu är det dags att vara med på riktigt... Jag o sambon har varit på återbesök på rmc och fick igår veta att vi får en möjlighet att prova ivf. Jag känner mig så oerhört lättad.
    Den första omgången prover visade på riktigt dåliga värden för min del (lågt amh och högt fsh - ingen bra kombination...), så läkaren på rmc sa direkt att det antagligen inte skulle vara lönt att prova ivf, utan det var snarare äggdonation eller adoption som väntade. Nya prover togs, och de var aningen bättre (eller kanske lite mindre dåliga...). Jag inser att resan som börjar nu med största sannolikhet kommer att bli både frustrerande och skitjobbig, men jag är bara så tacksam och glad över att vi i alla fall får en chans. Nu börjar det på riktigt.

Med det sagt: jag har skrivit upp mig på listan.

Väntar:
    Minimjölk: väntar på att starta IVF
    jagochjohan: väntar på att starta IVF
    MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
    Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
    Kiwi10: 28år,  väntar på icsi3
    Nina1984: Väntar på försök nr 2, blir i oktober nån gång
    Karinsara 31 år: Väntar på försök  nr 2, förhoppningsvis i oktober
    björneochsnigel 29 år, väntar på FET, start i oktober
    Tårtan: 33 årväntar på försök  nr 2, slutet på oktober
    dunna: 29 år, väntar på mens så jag kan starta försök nr 4 (det allra sista någonsins). Kort protokol
    längtar74: väntar på att starta IVF 

Sprayare:

Sprutare:
    Smulans: ICSI 1, Suprefactstart 5/9, Menopurstart 27/9, VUL 4 /10
    suck: 28år Suprefact startade 12/9
    Teecee: 30 år, ICSI 3, Suprefact-start 26/9
    Metta: IVF 1, Suprefactstart 29/9

Knaprare:
    Kyria: 33 år, FET 2, VUL 8/9
    Camaro: 35 år, FET1 (efter MF på IVF1) VUL ca 11/10

Äggplockning:

ET:

Ruvare:
    Barnatro10, försök nr 3. ÅF 8/9, TD 21/9
    Ankan8012: 29 år, IVF/ICSI nr.1, ÅF 15/9, TD 28/9

Gravida:
    bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
    Ivf10  25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
    Snuttelina 30år: BF 3/12
    TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11
    ITM: BF 12/12
    77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
    väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
    Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI nr2, BF 4 Feb 2011
    Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011
    Vi ska bli fyra: 39 år IVF 1, BF 4 Mars 2011
    Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 17 Mars 2011
    FiaLotta 27 år. FET1 efter 2 ICSI. BF 6 maj 2011
    Hemlighetsfull_84 Icsi 2. BF 8 maj 2011
    Kruxis försök 1, FET. VUL  14/10
    Bdmc 32 år: IVF 2,  VUL 20/10
    StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF 2, VUL 28/10

• Metta

Välkommen längtar74!

Alrua. Tycker att RMC har varit lite sega och lite ojämna i sitt bemötande. Det verkar beror så mycket på vem man får prata med. Det finns också riktiga pärlor där.
    Det tog 10 månader från första kontakten till behandlingstart för oss, trodde att det skulle gå fortare. Det jobbigaste tycker jag är att vänta utan att veta ett fast datum som man "siktar" på. Så håll ut! Den dagen kommer!! 

• Smulans

Alrua, vad tråkigt att du upplevde det så negativt. Själv har jag alltid blivit bra bemött på RMC, men jag har hört andra som är missnöjda. Det är ju så känsligt allt detta, vilket gör det ännu värre om man inte får ett vänligt bemötande. På läkarbesöket inför IVF fick vi möjlighet att ställa alla frågor vi hade samt även prata lite om den känslomässiga processen. Jag hoppas att ni får tid för läkarbesök snart och att det känns bättre då,

Välkommen längtar74! Jag förstår din känsla att vara tacksam över att få chansen. Vi var i en liknande situation, fast problemen fanns hos min make. Vi trodde inte heller att vi ens skulle få möjlighet att försöka, så det känns lite som vi har fått en andra chans.

• dunna
    Smulans skrev 2010-10-07 09:50:46 följande:
    Alrua, vad tråkigt att du upplevde det så negativt. Själv har jag alltid blivit bra bemött på RMC, men jag har hört andra som är missnöjda. Det är ju så känsligt allt detta, vilket gör det ännu värre om man inte får ett vänligt bemötande. På läkarbesöket inför IVF fick vi möjlighet att ställa alla frågor vi hade samt även prata lite om den känslomässiga processen. Jag hoppas att ni får tid för läkarbesök snart och att det känns bättre då,

Välkommen längtar74! Jag förstår din känsla att vara tacksam över att få chansen. Vi var i en liknande situation, fast problemen fanns hos min make. Vi trodde inte heller att vi ens skulle få möjlighet att försöka, så det känns lite som vi har fått en andra chans.
    Hej smulan!
    vad himla  bra att du har blivit så bra bemött av RMC. Jag själv har tyvärr inte den turen. Jag tycker det är så konstigt för att i princip så gillar jag de allra flesta där och de är trevliga mest av tiden men sen kan allting bli så fel fel fel också.
    Men det låter som om Alrua har inte fått en vanlig läkartid utan att hon ska enbart på informationsmöte. Är inte det "föreläsningen" var de iofs går igenom lite hur allt funkar men det är inte alls personligt es det är ju en stor grupp...
    Alrua, det kan nog betala sig att ringa RMC och berätta redan nu att du är missnöjd innan det blir för "stort". Jag tror (utan att veta såklart) att det har blivit nåt miss hos dem med din telefontid och när du ringde då har de sett sig tvungna att lösa det på nåt sätt och däför har Alexander ringt dig. Jag har aldrig sett eller träffat honom men jag tro han är den "stora chefen" så det är högst osannolikt att det är hans jobb att ha telefontider. Han har säkert bara hoppat inn och inte haft nån aning om vad som var på gång.
    Så var det i alla fall för mig förrförra veckan när vi skulle ha läkartid hos Hanna. Det hade blivit nå miss med dubbelbokning och efter en timmes väntan kommer Paul (har aldrig träffat honom tidigare!) och frågar om vi vill parata med honom!? Vi fick aldrig nån förklarnig på varför det blev så men råkade höra när Hanna skällde ut receptionisten för att ha klantat sig och vet därför att det blev nån dubbelbokning, trävligt! Paul hade ingen aning om varför vi var där och var dessutom otroligt okännslig (jag stormade ut efter halva tiden för jag klarade inte mer).
    Vi var såklart väldigt missnöjda så vi ringde upp 2 dagar senare och sa att vi var missnöjda. Leif ringde samma dag och bad om ursäkt och vi hade en lång pratstund.
    Vad jag försöker säga är att de vill väl... men de lyckas bara inte alltid så bra med det ;)
  • Alrua

Dunna:

Ringde RMC så fort jag läste inlägget, men så klart är telefon tiden slut.
    Lämnade ett meddelande och bad de ringa upp.

Vill för helsike inte vänta 3mån på en föreläsning med grupp.
    Utan vi vill juh sätta igång :(

• dunna

bra Alrua!
    De kommer mes största sannolikhet att ringa upp i dag.
    Det är dock inte säkert att du kan sätta i gång direkt, kan mycket väl vara att det finns kö. Men du får fråga om det helt enkelt.

Lycka till

• Alrua
    dunna skrev 2010-10-07 11:38:36 följande:
    bra Alrua!
    De kommer mes största sannolikhet att ringa upp i dag.
    Det är dock inte säkert att du kan sätta i gång direkt, kan mycket väl vara att det finns kö. Men du får fråga om det helt enkelt.

Lycka till
    Jag förstår mycket väl att det finns köer.
    Och därför gick jag in till de förra månaden och ville typ
    sätta upp oss på listan eller dylikt.

Men då bokade receptionisten in ett"telefon möte med Alexander"
    Och igår sa han att de skickar kallelse för informations möte.

Nu ska jag ha klarthet vad det står för.

Tack för tipset att ringa :)
Svar på tråden RMC Malmö del 14