• BounceT

RMC Malmö del 14

Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

• Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • Alrua

Gud så härligt att läsa era glada besked:)

Grattis:)

Själv ska jag äntligen få samtal från RMC imorron:)
    Trodde det var förra onsdag, och imorse när jag vaknade trodde jag blint på att det var onsdag
    och att samtalet skulle komma idag.
    hehe snacka om att man är ivrig

.:. There is always hope .:.
  • skånejag

Är det någon här som varit hos kuratorn som RMC har? Vad var det bästa resp. sämsta med att träffa kuratorn? 

• saramariasofia
    skånejag skrev 2010-10-05 19:52:07 följande:
    Är det någon här som varit hos kuratorn som RMC har? Vad var det bästa resp. sämsta med att träffa kuratorn? 
    Hej! Jag har inte varit hos kuratorn på RMC men träffar då och då kurator på hemorten, det är så skönt att tala ut med någon annan än mannen här hemma. Ibland behöver man hjälp med att reda ut vissa saker och känslor. Det är ju så mkt man bär runt på. Känner du att du vill prata med någon tveka inte att ta hjälp av kuratorn.
    Kram.
  • StorLängtanEfterLiten

suck: grattis till lyckad befruktning! Håller tummarna för att de fortsätter att dela sig finfint tills imorgon.

Ankan8012: oj, så det vet fortfarande inte vad det är som händer......vilken jobbig väntan det måste vara för dig. Skickar en kram till dig!

Välkomna alla nya!

• Nina1984

Funderar oxå på det här med kuratorn.... Just nu e jag inne i en jätte svacka =(
    Vi skulle gjort vårt andra försök nu i oktober men jag mår inte alls bra så vi skjuter på det en månad.

Funderar mkt på mina känslor för min sambo. Det är skit jobbigt. Vi har varit med om såå mkt sen det blev han o jag för  4 år sen.  2 sena missfall, en evig väntan o nu denna väntan på rmc..
    Man undrar hur ens liv hade sett ut om vi fått bebisen vid första graviditeten.... Hade jag varit lyckligare nu då?

Just nu känner jag mej inte ett dugg lycklig på något sett.... Är rätt duktig på att hålla känslorna inom mig... vilket inte bra för tillslut blir det såhär..

Så nån som varit hos kuratorn på rmc? är det jobbigt att "blotta" sina tankar där? för nån främmande människa...

Lycka till alla andra här!!

• Ankan1280

Nina1984: många styrkekramar till dig!! Det låter som om du har det riktigt tufft nu... Jag har ingen erfarenhet av kuratorn, men det kan kanske vara värt ett försök.

• skånejag
    karinsara skrev 2010-10-05 20:04:51 följande:
    Hej! Jag har inte varit hos kuratorn på RMC men träffar då och då kurator på hemorten, det är så skönt att tala ut med någon annan än mannen här hemma. Ibland behöver man hjälp med att reda ut vissa saker och känslor. Det är ju så mkt man bär runt på. Känner du att du vill prata med någon tveka inte att ta hjälp av kuratorn.
    Kram.
    Tack för ditt svar. Ja, det lutar åt det för jag vill verkligen inte tynga ned någon annan med hur jag mår. Men en som är professionell kan ju ta det.
    I två dagar har jag börjat gråta för ingenting och jag känner igen mig själv i hur jag mådde för ca 4 år sedan. Då hjälpte en kurator väldigt, väldigt mycket även om det var tufft att åka dit och prata. Att få säga det man tänkte och kände och inte bara bära det inom sig var skönt men samtidigt väldigt jobbigt. Allt blev som "mindre" när det kom ut som ord, det blev inte lika tungt att bära. Helst vill jag ju bara vara glad, men gråten som ligger där under ytan gör det så fruktansvärt svårt. 
    Ja, ska ta tag i det och ringa i morgon. Jag fick nrt från RMC idag.

Nina 1984: Jag tycker att du också ska ringa. Vi förtjänar inte att må som vi gör. Ta hand om dig. 
  • Nina1984

Tack till er bägge!

Ska ringa rmc i veckan o meddela att vi skjuter på försök nr 2 o ska samtidigt be o få numret till kuratorn... hoppas där inte e för lång väntetid för de känns som man inte har tid me det...

• suck

Tack ska ni ha alla som har hurrat på minna ägg =) det har funkat, alla 4 delar sig som dom ska o jag har fått tid på lördag för insättning =)
    Ska bli så spännande, sen ska jag jobba lördags kväll så jag kommer nog sitta med ett jätte leende hela kvällen =) 

Svar på tråden RMC Malmö del 14