• BounceT

RMC Malmö del 14

Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

• Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • Metta

Grattis suck!! Håller tummarna för att det där leendet håller i sig...

• Alrua

Gud så ledsen och arg jag är nu!!!

Först glömde RMC att ringa, så jag lämnade ett meddelande.
    Då ringer läkaren upp och frågar "Ja vad ville ni prata om"?
    Seriöst!!!!

Fick ingen information alls.
    Utan han skulle skicka ut en kallelse för info möte på kliniken
    som ska komma inom loppet av 3 månader!

Kunde de inte ha börjat förberedda kallelsen för 1mån
    sedan istället för att boka upp ett telefon möte
    som det ändå inte blev nå vettigt utav

SUCK!!!

.:. There is always hope .:.
  • dunna

Vilket sammanträffande att ni frågar om kuratorn, jag tänkte just berätta att vi har varit hos henne i dag :)
    Vi beställde tid för ca 2 veckor sen. Jag tycker det är rätt svårt att diskutera detta men det gick hyfsat brea tyckte jag och var inte så svårt. Jag har aldrig varit hos en kurator eller terapepht tidigare så jag vet inte hur det ska se ut men jag tyckte det var rätt skönt. Jag och min man pratade mest och hon såg till att styra det. Jag tror vi kommer att träffa henne igen.

Suck: fantastiskt att alla klarade sig! Jag är jättenyfiken att veta varför det blir insättning såpass sent hos dig? Jag har velat göra det själv men bara fått höra att det gjorde dem inte ofta och att embryon klarade sig ändå bättre i livmodern (tjah, inte mina hittils i alla fall!). Vet du varför det blir såhär hos dig?

Alrua: förstår dig tyvärr allt för väl :( jag tycker de är ganska klumpiga allt för ofta där på RMC och det är speciellt svårt såhär i början när man inte vet hur saker och ting går för sig. Min första behandling (tror det var 2007) hos RMC tyckte jag var ganska katastrofal! Det som räddade mig var att chatta med andra tjejer på nätet som viste hur det skulle gå till. Jag har också fått lära mig att det är mycket bättra att säga ifrån vad man tycker och så. De flesta som jobbar där vill verkligen göra sitt bästa för att man ska må bra trots att de lyckas inte alltid...

• suck

Dunna: jag vet inte varför det blir så sent, men det e ju på femte dagen o på pappret vi fick med oss hem efter äggplocket så står det att ägge odlas 1-5 dygn innan återföring så det e nog ganska normalt tror jag.

• dunna
    suck skrev 2010-10-06 15:27:33 följande:
    Dunna: jag vet inte varför det blir så sent, men det e ju på femte dagen o på pappret vi fick med oss hem efter äggplocket så står det att ägge odlas 1-5 dygn innan återföring så det e nog ganska normalt tror jag.
    Jo, det är ju sant, normalt är det men som jag förstår det är det mindre vanligt... dem "förklarade" inget varför det inte blev andra eller tredje dan? Jag tror det är jättebra att du får vänta så länge, då kan du vara säker att få toppen embryo uppsatta!
  • ITM

Suck: Jag hade me insättning på 5:e dagen. Vårt lilla embryo var av så bra kvalitet och delade sig precis som det skulle. Så jag säger bara den som  väntar på något gott.... Lycka till

• dunna
    ITM skrev 2010-10-06 16:27:13 följande:
    Suck: Jag hade me insättning på 5:e dagen. Vårt lilla embryo var av så bra kvalitet och delade sig precis som det skulle. Så jag säger bara den som  väntar på något gott.... Lycka till
    vet du vad det var som gjorde att ni fick uppsatt på 5:e dan? Jag fick inga bra svar från Leif tyckte jag gällande det...
Svar på tråden RMC Malmö del 14