• Glass

när är man mullig?

Hur ska man veta om man är smal, mullig eller tjock?

Var är mullighetsgränsen?

Jag brukar alltid säga att jag är tjock, men i andras ögon så är jag kanske inte det?

• Svar på tråden när är man mullig?
  • Glass
    jag är kort (153cm)
    jag väger 64kg
    jag är sladdrig
    jag är inte speciellt gullig
    Vad är jag då? En sladdrig mullis eller en smal tjockis?
  • k girl

Jag säger varken att jag är tjock eller mullig, jag kallar mig själv kurvig (också 78 kg till mina 175 centimetrar). "Som en smalare mullig modell" brukar mina killkompisar säga.

• Andrundrun

Jag kan tycka att jag är mullig. Precis som Ananak skriver så beror det på hur alla kilon sitter. Jag är halvmullig på vissa ställen av kroppen. Är 170cm och väger 64kg. Jag vet att det ser lite ut men magen är mullig iaf.

• ursul

Man behöver väl inte vara överviktig för att vara mullig eller?

• Legewiel

Enkelt uttryckt så är det ju så att har man ett BMI på mellan 25 och 30 så är man mullig, över 30 så är man fet.

Sen om man ska följa det slaviskt vet jag inte... Vet många med ett par extrakilon som ser jättebra ut, tror det har mycket att göra med ens kroppsform också! Har man "timglasfigur", dvs. breda höfter och stora bröst, men smal midja, så klarar man lätt några extrakilon utan att se det minsta tjock ut. Är man däremot "äppelformad" blir det nog svårare.

• ursul

Nej, BMI över 25-30 är tjock, det är skillnad där. Sen fins ju den där regeln om magmåttet, jag hade 73 cm nu när jag mätte midjan så då räknas jag ju inte som tjock, men mullig kan jag ju fortfarande vara eller? För jag är som sagt päronformad

• Lola Jämtland

Legewiel

Enligt BMI ska alla vara pinnsmala för att inte kallas överviktiga på nåt sätt....
    Jag skulle enligt BMI behöva gå med 15-20 kilo o då skulle det inte bli nåt kvar av mig....

• Lola Jämtland

Kollade just mitt BMI....31, 2 blev siffrorna.....

• dog84

Smal = TIGHT! Inte mycket som dallrar. Max strl 38-40(beror på hur mycket som är muskler och kroppsbyggnad såklart)
    Mullig= Dallrig. Lite gäddhäng, fett som döljer magrutorna Strl 40-44
    Tjock= jaa...strl 44-48 kanske?! Har ingen koll på dessa stora storlekar..
    Sen har vi ju fet då...sjuklig fetma tror jag de flesta är överens om vad det är?!

Sen finns det givetvis undantag med tanke på längd, kroppsbyggnad..blablablaaa..

Svar på tråden när är man mullig?