• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Cathy

pållan, åh va spännande!!! Du har to m fått fler äggblåsor under veckan! Toppen!! Det kommer att gå så bra så på ÄP, oroa dig inte! KRAM  

• Erica b
    pållan skrev 2011-02-11 15:01:11 följande:
    Hej tjejer! Här går det undan, på måndag blir det äggplock för oss! Var på VUL idag, nu hade jag 14 äggblåsor i varierande storlekar (från 21 mm till 7 mm) och slemhinnan var 13 mm.  Blodprovet jag tog i går visade höga värden, så vi ska vara på RMC redan kl 07.30 på måndag. Om allt går bra, om det finns ägg som blir befruktade, så blir det återförande på onsdag. Känns nästa lite overkligt! Håll tummarna för mig, det behövs, jag är ganska skakis
    åhhhh så kul, grattis! nu går det snabbt du! kommer gå kanon!
    lycka t!
    kram
  • pållan

Tack Cathy och Erica b! Det känns jättebra - och samtdigt nervöst, så klart. Hoppas att tillräckligt många av de där äggblåsorna växer till sig och innehåller ägg... 

• Cathy
    pållan skrev 2011-02-11 16:27:59 följande:
    Tack Cathy och Erica b! Det känns jättebra - och samtdigt nervöst, så klart. Hoppas att tillräckligt många av de där äggblåsorna växer till sig och innehåller ägg... 

Det kommer att gå jättebra!! KRAM

• Arona79

Jag ska ju få börja spraya den 17/2 trots det höga TSH-Värdet, men ska ta nytt blodprov den 21/2. Är det fortfarande högt då så får jag inte börja spruta. Då är det bara att avvakta och vänta tills ärdet har gått ner!
    Dom trodde oxå att det kunde bero på att jag har fått Decapetyl sprutor sedan juni -09 och att nu när jag inte tar dom ängre att värdet skulle gå ner + ökad dos levaxin =) Nu är det bara att hålla tummarna och hoppas värdet är bra vid nästa blodprov =)

• FRU  LILA

Pållan vad spännande med äggplock på måndag. Lycka till.

• anmaelli
    g l i m r a skrev 2011-02-11 08:40:10 följande:
    Anlijoos: ja kommer vara på dag 16 när ja åker upp måste jag vänta till nästa cykel då tror du?
    Jag tycker att du borde kunna få det, men det verkar som Cathy har fått annan information?

Jag tycker du ska ringa innan och kolla med dem om det och att du önskar det, då är det nog större chans att ni får det! Då kan de förbereda för att visa dig sprutorna och så... vi ska nu få den informationen från vår lokala gynekolog, eftersom hon tyckte det hade blivit för lång stund dit.

Vet du vilken läkare du ska träffa?
  • pållan
    FRU LILA skrev 2011-02-11 20:51:14 följande:
    Pållan vad spännande med äggplock på måndag. Lycka till.
    Tack! Ja det är jättespännande
    Cathy skrev 2011-02-11 16:30:17 följande:

Det kommer att gå jättebra!! KRAM

Och tack igen, Cathy! Oavsett resultatet känns det faktiskt riktigt bra, nu händer det ju grejer! 
  • Ylva75

Hej på er!
     Är ny på detta forum. Var på rmc första gången förra fredagen den 4/2. Fickträffa Barbarav var planerat att fräffa  Karin men hon hade tappat rösten. Remissen skickades ibörjan av december så ganska snabbt gick det ialla fall.
     Fick information om den långa cykeln, och får starta igång i nästa menscykel. Är spännande och jobbigt sammtidigt. Har beränad mens till runt den 23 feb.
    Ja der är där vi står just nu.  Verkar ju som att anlijoos och vi ligger i ungefär samma fas.

Lycka till pållan på måndag!!!

• Englali

Hejsan! Är ny här och ska snart påbörja vårt första ivf-försök. Vi var på infomöte i torsdags den 10/2. För våran del gick det snabbt, remissen landade hos rmc 13/1 och vi blev kallade 10/2 på en extrainsatt tid stod det i kallelsen. Toppen, så skönt att slippa en lång väntan! Känns som att vänta är det enda man gör på utredningar, prover och liknande. Vi träffades Barabara och fick ett mkt bra intryck. Hon var lugn, ingav trygghet, proffsig och förklarade allt mkt bra. Vi ska köra den lång metoden och jag har beräknad mens runt den 21-22/2 så det dröjer inte så länge till spraystart. Är mkt förväntansfull och så glada att vi är igång!! Vi har försökt få barn i 3 år, men det hittas inga "fel" på ngn av oss, dock har jag en ganska oregelbunden cykel. Jag är 27 år gammal och min man 30 år. Verkar som att det är några stycken här inne som ligger ungefär på samma ställe som oss i behandlingen.

Svar på tråden rmc linköping - ivf