Cathy skrev 2011-02-11 09:45:25 följande:
Arona79; skojigt att du kan få börja redan i februari! Blir glad för din skull!
TSH 5,2 är ganska högt. Jag trodde att man inte får påbörja behandling om man har så högt värde?
Jag är dock lite fundersam kring hur olika de tänker i RMC, läkare emellan. Vi träffade Elisabeth och hon sa till mig att jag inte kan börja med lång metod på den här mensen som borde börja nu i veckan utan måste vänta. Medans andra läkare på RMC säger annat.
Nelia10; jag har också fått för mig att den korta har lika bra odds som den långa, det är bara för planeringens skulle de vill att man kör långa för har de fullt när man ska sluta spraya så kan de låta en spraya ett antal dagar till. Problemet med långa för lite äldre som jag, 37, är att man kan bli alltför nedreglerad och då bildas det inga eller få äggblåsor när man väl börjar spruta. Men det var inte tal om på RMC..
Fördelen med långa är också att det bildas fler äggblåsor och då är ju chansen större att en av dem har ett toppägg! Jag har läst många artiklar som talar för den korta metoden eftersom man tror att den är lika bra. Den långa är den traditionella metoden och den korta användes tidigare bara för dem som fick dåligt utfall med den långa.
Är man äldre så har jag fattat det som korta metoden är bättre.
Jag tycker också att TSH på 5,2 är högt en del blir ju förbjudna att ens försöka skaffa barn då eftersom det är viktigt för fostret de första månaderna att det ligger rätt.
Man vill ju lita på att läkarna ska ha koll på allt men känns inte så på RMC tyvärr

Hörde om en som gjort utredning på RMC och då hade de glömt att kolla TSH de gjorde 2 behandlingar och gick vidare privat och då upptäckte de att hennes TSH var för högt, hon fick Levaxin och lyckades sen