• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • FRU  LILA

Ja en barnmorska har nog varit med om mycket så lite mensblod är väl inget för dem men jag tycker det känns blaha. Men det går nog som sagt bra.

Då blir det ett fint test imorgon som lyser GRAVID, pållan.

• TB1
    pållan skrev 2011-03-01 17:28:43 följande:
    Fru Lila: så kände jag också när jag gjorde VUL i början av cykeln, men det gick bra. Tror att det kommer gå fint för dig också! 

Arona79: konstigt att läkare kan så lite om TSH. Jag kollade vad det står om levaxin i FASS , där står all korrekt info om gränsvärden osv. Kan du inte vara så svårt att kolla där... Men jag fick info om det där med mjölkprodukter i smaband med levaxin när jag började med tabletterna. 

Englali: inga problem, det går fint att läsa!

Erica b: hur mår du? har du några roliga symptom ?

TB1: hoppas att det går bra att mejla! 

Imorgon  är min officiella testdag då jag ska meddela RMC hur det har gått. Köpte ett digitalt gravdtest på vägen hem från jobbet, får verkligen anstränga mig för att inte testa i förtid. Hoppas att det digitala kommer göra det lite mera verkligt, just nu är jag jättefånigt nojig, är rädd att jag innbillar mig (trots tusen positiva test) och är hela tiden rädd att jag ska börja blöda. Det är väl för att jag så gärna vill...

Jag håller mina tummar för dig! Klart du är gravid :)
  • bebisdrömmar

Hej!

Tänkte jag skulle maila och kolla läget med vår remiss. Är det ovanstående adress som gäller?

Ser att ni diskuterar TSH-värden. Jag har hypotyreos sedan flera år tillbaka och har ätit Levaxin i flera år. Mina värden har legat stabilt sedan jag ställde in den rätta dosen på Levaxinet. Hoppas att det inte ska påverka min chans till graviditet iom att jag inte haft problem tidigare! Vet att det kan var struligt om värderna inte är ok.

Pållan: Stort lycka till! Jag har fått uppleva lyckan av ett plus en gång (som tyvärr slutade i missfall)  och vet vilken enorm glädje det är! Håller tummarna för dig!

• pållan

bebisdrömmar: tack! Beklagar ditt missfall, det måste vara väldigt kämpigt. Hoppas att du snart är gravid igen och att det går bra hela vägen nästa gång! Om du tar levaxin och har rätt TSH-värden ska det inte påverka fertiliteten. Du vet säkert redan att det är jättetviktigt att ta nya prover så fort man är gravid och följa TSH-värdet var 4:e vecka under graviditeten, eftersom hormonpåslaget kan får TSH:t att öka. Om man gör upprepade hormonbehandlingar bör man också ta nya blodprover. Lycka till, hoppas att ni snart får komma igång med ivf! 

Jag testade med det digitala testet idag på min officiella testdag. Gravid 2-3 veckor, stod det! Dags att våga tro att jag verkligen är gravid, kanske . Lika bra att glädjas, jag kommer ju inte bli mindre ledsen om jag får missfall och inte vågat vara glad. Vi åker på semester den 12:e och är borta i två veckor, så tyvärr får jag inte göra mitt första ultraljud förrän den 28:e mars eller senare. Ska själv ringa och beställa tid. Å vad jag längtar! 

Nu håller jag tummarna för många fina, starka plus här i tråden! Kram på er, alla!

• Erica b

pållaan: fatta att du är gravid människa, ett litet mirakel växer så det knakar i dej, vilken total lycka! GravidHjärtaPlus

• pållan

Erica b: tack fina du! Ja det är verkligen en helt ofattbar lycka! Nu är det din tur, eller hur kram!

• emsm

Pållan: GRATTIS!!!!!!!  Skrattande

Erica b: Hur går dte för dig? När va din testdag??

• pållan

emsam: tack, det är otroligt! Hur mår du?

Hjärtans fröjd: jättetack! Hur går det för dig? kram 

• emsm

Pållan: Jag mår hur bra som helst egentligen men samtidigt har jag aldrig mått så här dåligt :/ Jag är ju upp över öronen överlycklig för det lilla livet som snart firar 8veckor i magen! Men jag mår ju skrutt, skit och pannkaka heeeela tiden :/
    Men jag hoppas på att detta ska gå över när vi kommer till v12...då vi ska till Grand Canaria....
    Hur mår du själv?

Svar på tråden rmc linköping - ivf