• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • g l i m r a

Pållan: ja, nu börjar det faktiskt närma sig. Men blir det att man får vänta en cykel så kommer det inte bli start förrän slutet på april men vänta är ju det enda man gör:)

• Ylva75

glimra: Hej, vår remiss gick iväg i decemver och fick komma på första besöket i början av februari, sedan fick vi starta första IVF tidigast i nästa menscykel  dvs mars för oss, och behövde inte vänta 90 dagar. Så nu har jag fått spraystart till den 16/3. Men de sa att sista dag att starta för att hinna innan sommaren var mensstart 27/4.  (långa behandlingen).
    Hoppas ni snart får komma dit även om man helst skulle slippa....
    Lycka till!!!

• Arona79
    pållan skrev 2011-02-28 17:08:53 följande:

Arona79: hoppas att du får bra besked om ditt TSH imorgon så du snart får komma igång! Jag har ju plussat nu på vårt första ivf-försök, tror absolut att mitt sänkta TSH har bidragit till det. Och när man är gravid är det ju jätteviktigt att hålla koll på värdena för att inte få missfall, jag ska ta ett nytt blodprov imorgon och sedan kolla var 4:e vecka. 
    Tack så mycket Glad

GRATTIS själv vad underbart!!
    Håller tummarna att ditt värde fortfarande ligger bra.

Kram
  • pållan

g l i m r a: Ja man är ju expert på väntan vid det här laget. Hoppas att ni slipper vänta mera än absolut nödvändigt... 

Arona79: tack, det känns verkligen helt fantastiskt! Jag hoppas också att värdena är ok, har ökat dosen lite för säkerhets skull så fort jag plussade. kram tillbaka!

TB1: vad skönt att läkaren har skickat in remissen! Tyvärr vet jag inte hur lång tid det tar att få donatorinsemination. RMCs hemsida är ganska informativ, kanske står det nåt där? Stort lycka till! 

• bebisdrömmar
    FRU LILA skrev 2011-02-28 14:33:06 följande:

bebisdrömmar: Välkommen men trist att behöva vara med i en sådan här tråd. Att vi inte ska lyckas men men... Bara kämpa på. Jag fick brev från RMC tror jag inom en månad efter att remiss var skickad. Kanske hör något snart då. Kan ju vara olika mycket de har att göra också.

Har ni försökt länge själva?

Vi har varit oskyddade ca 8 år, har försökt aktivt att skaffa barn i säkert 5 år, men har inte riktigt velat ta in att det inte funkar. I oktober 2009 blev jag helt plötsligt gravid på egen hand. Fick tyvärr missfall efter 7 veckor och då bestämde vi oss för att söka hjälp! Tyvärr har det strulat otroligt mycket under utredningen med praktiska grejer som journalbeställning och slut på Pergotime etc. Är så glad att remissen äntligen är iväg skickad!
  • bebisdrömmar
    g l i m r a skrev 2011-02-28 13:42:46 följande:
    Du skickade remiss nu i början av febr, då ska du ha tid inom tre månader. Vet inte hur de har semesterstängt du ska ha otur om du inte hinner innan höst. Hoppas så för din skull att du får tid snart för denna väntan är Inge rolig:(

Nej, den eviga väntan är hemsk! Remissen blev ivägskickad 1 februari! Hoppas verkligen att det går undan nu så jag hinner få behandling innan de stänger för sommarsemester!

• g l i m r a

Ylva75: ja men innan dess kommer jag ha mens, kommer dit den 9/3 och då är jag på cd 16 så ja kommer ha mens i slutet på mars:)

• TB1
    pållan skrev 2011-02-28 20:15:07 följande:
    g l i m r a: Ja man är ju expert på väntan vid det här laget. Hoppas att ni slipper vänta mera än absolut nödvändigt... 

Arona79: tack, det känns verkligen helt fantastiskt! Jag hoppas också att värdena är ok, har ökat dosen lite för säkerhets skull så fort jag plussade. kram tillbaka!

TB1: vad skönt att läkaren har skickat in remissen! Tyvärr vet jag inte hur lång tid det tar att få donatorinsemination. RMCs hemsida är ganska informativ, kanske står det nåt där? Stort lycka till! 
    ok tack ändå har du adressen till deras hemsida?
  • g l i m r a

Bebisdrömmar: det hoppas ja verkligen att ni kommer få, maila till de annars bara för att kolla läget hur det ligger till med tider. Det gjorde jag och fick snabbt svar samma dag:) lycka till!

Svar på tråden rmc linköping - ivf