• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • pållan

emsm: usch, mår du så illa?! Tur att det är av en bra anledning Hoppas också att det går över tills ni ska på semester! 

Jag mår bra, än så länge är jag bara oerhört trötthet, jag kan knappt hålla mig vaken om dagarna och somnar så fort jag lägger huvudet på kudden. Och brösten ömmar, men inget illamående ännu. När började du må illa? Vi ska åka till Thailand snart, är där när jag är i vecka 7-8 så jag hoppas att jag får känna på det berömda gravidillamåendet då  

• emsm

Pållan.Jag är oxå hemskt trött. Somnar lätt innan kl 21 VARJE KVÄLL!!! och har oerhört svårt att komm aupp på morgonen. Jag började må illa tidigt...några dagar efter isättning bara :/ Så jag hoppas VERKLIGEN att det går över snart! Ska på hälsosamtal imorrn på mvc, får se vad hon säger då....
    Va kul att ni ska iväg. Hoppas du får må bra!

• pållan

emsm: oj, började du må illa så tidigt! Måste vara jobbigt, hoppas också att det snart går över. Men det sägs ju att illamående är ett tecken på att man har höga graviditetshormonhalter och det är ju bra! Spännande med möte på mvc, lycka till imorgon! Har du fått tid för första VUL?
    Jag somnar också tidigt, brukar vara en kvällsmänniska annars så min man började ana nåt redan några dagar efter Et när jag somnade långt före honom

• emsm

pållan: Jag var på VUL i måndags. Fick se ett underbart liiiiiitet hjärta som slog supersnabbt och bra Hjärta

• pållan

Hjärtans fröjd: usch vad tråkigt, jag beklagar verkligen. Har ni hunnit fundera över om ni ska prova en insemination till eller gå över till ivf om ni inte plussar nu? stor kram! 

emsm: Å vad roligt, grattis! (hade läst det i en annan tråd när jag tänker efter Vilken vecka + dag var du i då? 

• emsm

pållan: jag var nog i v 6+2 om jag int eminns fel...

• TB1
    pållan skrev 2011-03-02 08:30:25 följande:
    bebisdrömmar: tack! Beklagar ditt missfall, det måste vara väldigt kämpigt. Hoppas att du snart är gravid igen och att det går bra hela vägen nästa gång! Om du tar levaxin och har rätt TSH-värden ska det inte påverka fertiliteten. Du vet säkert redan att det är jättetviktigt att ta nya prover så fort man är gravid och följa TSH-värdet var 4:e vecka under graviditeten, eftersom hormonpåslaget kan får TSH:t att öka. Om man gör upprepade hormonbehandlingar bör man också ta nya blodprover. Lycka till, hoppas att ni snart får komma igång med ivf! 

Jag testade med det digitala testet idag på min officiella testdag. Gravid 2-3 veckor, stod det! Dags att våga tro att jag verkligen är gravid, kanske . Lika bra att glädjas, jag kommer ju inte bli mindre ledsen om jag får missfall och inte vågat vara glad. Vi åker på semester den 12:e och är borta i två veckor, så tyvärr får jag inte göra mitt första ultraljud förrän den 28:e mars eller senare. Ska själv ringa och beställa tid. Å vad jag längtar! 

Nu håller jag tummarna för många fina, starka plus här i tråden! Kram på er, alla!

Ett stort grattis :) Njut nu :)

Själv så skickade jag iväg ett mail igår till Linköping om dem hade mottagit remissen. Fick svar nu på morgonen att dem inte hade fått någon remiss än. Men att hon kunde lugna oss med att dem inte har några långa väntetider :)
    Men vart är remissen då? Jag var ju hos läkaren den 14/2.. Tar det så lång tid att skicka?
  • pållan

emsm: vad roligt att hjärtat syntes så tidigt! Vi åker bort när jag är i vecka 5 + 6, så jag får nog vänta snällt till vecka 8... 

TB1: Tack! Ring till din läkare och fråga vad som har hänt med remissen. Men jag tror att det tog 2-3 veckor för vår remiss att komma fram, fast då var det via Huddinge sjukhus.  

• TB1
    pållan skrev 2011-03-02 10:51:43 följande:
    emsm: vad roligt att hjärtat syntes så tidigt! Vi åker bort när jag är i vecka 5 + 6, så jag får nog vänta snällt till vecka 8... 

TB1: Tack! Ring till din läkare och fråga vad som har hänt med remissen. Men jag tror att det tog 2-3 veckor för vår remiss att komma fram, fast då var det via Huddinge sjukhus.  
    Ok, men då kanske man ska vänta med att ringa då.. Det kanske tar lite tid
Svar på tråden rmc linköping - ivf