• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Arona79
    pållan skrev 2011-03-01 13:02:04 följande:
    .

Arona79: grattis, vad bra! Lycka till på VUL imorgon!

Jag har inte kollat TSH-värdena på 3 månader, min läkare sa att jag omedelbart ska gå till vårdcentralen och ta ett blodprov om jag blev graivd och att vrädet ska ligga under 2,5. Sedan ska man ta blodprov var 4:e vecka under graviditeten, eftersom TSHt kan stiga snabbt när man är gravid och i så fall öka missfallsrisken mycket. Puckoläkaren på vårdcentralen hävdade bestämt att man bara behöver kolla TSH en gång om året och visste inte "vad som var ett normalt värde". Hon googlade det! Kunde knappt tro att det avr sant. Tur att jag vet själv...
    Jag fick tjata till mig detta blod prov oxå Rynkar på näsan
    Så jag förstår dig..suck det är ju så jobbigt med läkare som inte förstår! *
    Jag fick lära mig något nytt för ett par veckor sedan..som förmodligen har
    "förstört" mina värden förr....det är att man INTE ska äta/ta Kalcium i sammband
    med att man äter levaxin!! Det förstör hela verkan av levaxinet Förvånad
    Det är ingen läkare som har sagt det till mig! Det var en super go dam på
    apoteket som berättade det!!
    Jag håller tummarna att du snart får ta ett blodprov och att värdet är bra Flört
    FRU LILA skrev 2011-03-01 13:08:01 följande:
    Vad skönt att värdet var bra. Lycka till du med nu imorgon.
    Jag blöder ju fortfarande och tycker det känns ofräscht med VUL på torsdag men i papprena står det att man får blöda. Känns ju inget mysigt direkt men...
    Jag vet precis vad du menar..men tänk inte på det!
    Tänka att nu är det på G Glad
  • FRU  LILA

Får jag fråga er som mailat dem. Får man svar samma dag i så fall? Ibland tänker jag på saker om behandlingen men känner att det känns för smått för att ringa. Kan vara allt från att bada, träning..... Maila känns mer 2011 haha

• Englali

TB1: Det är den adressen jag har använt när jag varit i kontakt med dom. Fru Lila: Jag fick svar dagen efter, har bara mailat dom en gång. När vi var på infomöte var jag på dag 25-26 i cykeln (har 30-40 dagars cykel) och vi fick börja beh. på cykeln direkt där efter, det var upp till oss när vi kände oss redo så Barbara. Så nu börjar vi spraya om 1,5 vecka.

• Englali

Ni får ursäkta att texten i alla mina inlägg är så ihopklumpad. Jag gör styckeindelningar och börjar på ny rad men sen när jag postar inlägget så blir dt såhär. Ipaden och jag är inte riktigt överrens... det är bara när jag skriver från den det strular

• Erica b
    FRU LILA skrev 2011-03-01 13:08:01 följande:
    Vad skönt att värdet var bra. Lycka till du med nu imorgon.
    Jag blöder ju fortfarande och tycker det känns ofräscht med VUL på torsdag men i papprena står det att man får blöda. Känns ju inget mysigt direkt men...
    precis så kände ja med...va skitbervös, ofrächt att blöda i gynstolen lixom men det va ingenting, som en vanlig undersökning o de har soppåse till binda/tampong i omklädningsbåset o du får en ny binda av dem!
  • TB1
    Englali skrev 2011-03-01 15:47:12 följande:
    TB1: Det är den adressen jag har använt när jag varit i kontakt med dom. Fru Lila: Jag fick svar dagen efter, har bara mailat dom en gång. När vi var på infomöte var jag på dag 25-26 i cykeln (har 30-40 dagars cykel) och vi fick börja beh. på cykeln direkt där efter, det var upp till oss när vi kände oss redo så Barbara. Så nu börjar vi spraya om 1,5 vecka.
    ok då ska jag genast skicka ett mail och fråga om remissen har kommit in och hur det ser ut :)
  • pållan

Fru Lila: så kände jag också när jag gjorde VUL i början av cykeln, men det gick bra. Tror att det kommer gå fint för dig också! 

Arona79: konstigt att läkare kan så lite om TSH. Jag kollade vad det står om levaxin i FASS , där står all korrekt info om gränsvärden osv. Kan du inte vara så svårt att kolla där... Men jag fick info om det där med mjölkprodukter i smaband med levaxin när jag började med tabletterna. 

Englali: inga problem, det går fint att läsa!

Erica b: hur mår du? har du några roliga symptom ?

TB1: hoppas att det går bra att mejla! 

Imorgon  är min officiella testdag då jag ska meddela RMC hur det har gått. Köpte ett digitalt gravdtest på vägen hem från jobbet, får verkligen anstränga mig för att inte testa i förtid. Hoppas att det digitala kommer göra det lite mera verkligt, just nu är jag jättefånigt nojig, är rädd att jag innbillar mig (trots tusen positiva test) och är hela tiden rädd att jag ska börja blöda. Det är väl för att jag så gärna vill...

• Erica b

pållan- mensvärk beror nog på progesteronet, ont i tuttarna beror nog på det med, ont i nedre delen av ryggen-beror nog på att ja slutat träna, fruktansvärt bra luktsinne-slutade röka i nov. trött-beror nog på allt det här
    Fjärilen i magen bakom naveln kan ja inte förklara =) och at när ja ska ha mens har ja frukansvärt dålig hy i ansiktet men nu har ja den bästa hyn någonsin =)

Gud va man hoppas!

Svar på tråden rmc linköping - ivf