• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • TB1
    pållan skrev 2011-03-01 07:57:41 följande:
    TB1: Här är hemsidan:  www.lio.se/Verksamheter/Barn-och-kvinnocentru.../

Den sidan har jag sett förut men tycker inte att den gav nånting, kan man maila dem på någon adress och fråga om dem har fått in våran remiss och hur lång tid väntetiden är? eller måste man ringa? Isf om man kan skicka ett mail, vad ska man få med? Våra namn och personnummer?
  • Englali

TB1: Jag mailade våra personnummer och namn och frågade hur det såg ut med våran remiss. Fick svar dagen efter vilket datum den kom in och att den ännu inte var beh. Två veckor efter det ringde min man och frågade hur vi låg till och då så dom att en kallelse var skickad och att vi var välkommna 10/2 men att posten inte hunnit ännu. Så det lönar sig att ligga på lite och fråga. Vi har blivit så väl bemötta hela tiden när vi varit i kontakt med dom.

• TB1
    Englali skrev 2011-03-01 11:40:27 följande:
    TB1: Jag mailade våra personnummer och namn och frågade hur det såg ut med våran remiss. Fick svar dagen efter vilket datum den kom in och att den ännu inte var beh. Två veckor efter det ringde min man och frågade hur vi låg till och då så dom att en kallelse var skickad och att vi var välkommna 10/2 men att posten inte hunnit ännu. Så det lönar sig att ligga på lite och fråga. Vi har blivit så väl bemötta hela tiden när vi varit i kontakt med dom.
    Åh va härligt att höra :) ska kanske skicka iväg ett mail nu på engång? Har du mailadressen till dem? Jag var hos läkaren 14/2 sista gången och då skulle han skicka ivg remissen efter det. Är det för tidigt att fråga hur remissen ser ut hos Linköping?
  • g l i m r a

Ska som sagt dit nästa onsdag och har fått svar nu att de alltid väntar till nästa cykel och ibland ytterligare en:( känns deppigt nu..

• FRU  LILA

Jag tyckte tiden från att remiss var skickad och kallelsen kom i brevlådan gick fort, tror 3-4 veckor ungefär. Tror inte att ni behöver påskynda dem. Jag förstår er som vill sätta igång direkt men ta tiden fram till start och ta det lungt för sen när behandlingen kommer igång behöver ni all kraft. Vi fick vänta 1,5 cykel tills vi fick börja men då gick det fort tyckte jag för då har man ett mål. Samtidigt var det skönt att vänja sig vid tanken att vi behöver fan hjälp för att bli med barn. Jag förstår ert sätt att se det, klart man vill igång så fort som möjligt när man väntat så länge och kanske försökt själva i flera år. Så är det ju. Hoppas det kommer gå bra för er och att ni får svar snart.
    Nu svamlar jag bara ser jag...sorry...

• Arona79
    Tjohoo Jippi Tungan ute

Mitt TSH värde låg på 1.1!!!!
    Ska på VUL imorgon....spännande!

Kram till Er ALLA {#emotions_dlg.flower}
  • FRU  LILA

Arona79: Jag säger grattis även om jag inte förstår vad det betyder hahaFlört Betyder det sprutstart snart för din del?

• pållan

TB1: tyvärr har jag aldrig mejlat men jag har alltid kommit fram på telefon och fått snabba besked då.

Arona79: grattis, vad bra! Lycka till på VUL imorgon!

Jag har inte kollat TSH-värdena på 3 månader, min läkare sa att jag omedelbart ska gå till vårdcentralen och ta ett blodprov om jag blev graivd och att vrädet ska ligga under 2,5. Sedan ska man ta blodprov var 4:e vecka under graviditeten, eftersom TSHt kan stiga snabbt när man är gravid och i så fall öka missfallsrisken mycket. Puckoläkaren på vårdcentralen hävdade bestämt att man bara behöver kolla TSH en gång om året och visste inte "vad som var ett normalt värde". Hon googlade det! Kunde knappt tro att det avr sant. Tur att jag vet själv...

• Arona79
    FRU LILA skrev 2011-03-01 13:00:01 följande:
    Arona79: Jag säger grattis även om jag inte förstår vad det betyder hahaFlört Betyder det sprutstart snart för din del?
    Tack så mycket =)
    Jag hade förhöga sköldskörtel värden förra gången och då är det stor risk  att få missfall,
    men nu var värdet Bra!!
    Så jag hoppas att allt kommer rulla på som det ska nu, får se vad dom säger imorgon
    på VUL?

Hoppas det kommer gå bra för dig med på Torsdag =)
  • FRU  LILA

Vad skönt att värdet var bra. Lycka till du med nu imorgon.
    Jag blöder ju fortfarande och tycker det känns ofräscht med VUL på torsdag men i papprena står det att man får blöda. Känns ju inget mysigt direkt men...

Svar på tråden rmc linköping - ivf