• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • FRU  LILA

Pållan, grattis till ditt fina test.

emsm: Vad tiden går fort, 8 veckor. Härligt!

Hjärtans fröjd: Tråkigt för dig. har ni fått plan för IVF? Kommer jag ihåg rätt att det är ert nästa steg?

• FRU  LILA

TB1: Påminn läkaren om remiss tycker jag. Jag ringde också RMC då det igått 1,5 månad och den var inte skickad. När den sedan väl var skickad kom svar från RMC inom 3 veckor tror jag det var. Så när det väl är i rullning går det ändå fort. Trist att man ska behöva fråga om de gör sitt jobb. Hur svårt är det att skicka en remiss, går det inte med automatik?

• TB1
    FRU LILA skrev 2011-03-02 11:01:30 följande:
    TB1: Påminn läkaren om remiss tycker jag. Jag ringde också RMC då det igått 1,5 månad och den var inte skickad. När den sedan väl var skickad kom svar från RMC inom 3 veckor tror jag det var. Så när det väl är i rullning går det ändå fort. Trist att man ska behöva fråga om de gör sitt jobb. Hur svårt är det att skicka en remiss, går det inte med automatik?
    Ja precis ibland börjar man undra. När man får svar från RMC är det bara att remissen är mottagen eller får man en tid på engång?

Våran läkare sa att först ska remissen gå till kvinnokliniken på landstinget sen vidare till Linköping.. Så den kanske har fastnat nånstanns.. Men ska nog ta och ringa och kolla
  • g l i m r a

Pållan: grattis Gud va roligt.. Vill också få känna denna underbara känsla, snart är det vår tur:)

Så är det med remiss, den ska till landstinget först sen till RMC så den kanske har fastnat lite på vägen.. Ring!!

• FRU  LILA

Ja verkligen trist att behöva jaga för att få hjälp. Bara de får den går det nog rellativt fort.

• Karli

Hoppar in här igen,inte varit inne på ett bra tag men några av er känner jag igen
    Orkar inte plöja hela tråden men grattis til alla er de har gått bra för och ni andra;kämpa på!!

Jag är i slutet (snart) av mitt andra IVF efter ett misslyckat.
    Sprutdag 6 idag och har varit på UV idag och väntar nu på att RMC ska rina för vidare instruktioner

• FRU  LILA

Hej igen Karli. Får se vad de säger om fortsättningen då. JAg ska VUL imorgon och hoppas på sprutor i slutet av denna vecka eller till början av nästa vecka. Är också på försök 2 nu. Hoppas det blir plus för oss båda dåDrömmer

• Englali

TB1: Vi fick svar att remissen var mottagdn men ej behandlad när jag mailade dom. Vår remiss skulle också via ett sjukhus först och då kan det ta lite längre tid. Men ring du och kolla så den inte fastnat ngn stans. Så trist bara att man ska behöva jag och tjata! Nu har jag varit och hämtat ut mitt nässpray, känns bra. Det är iofs inte förrän den 14e jag börjar men jag har lite svårt att komma till apoteket då jag jobbar samma tider som dom har öppet, och till helgen åker vi på spa några dagar för att koppla av lite så då funkar det inte heller att hämta.

• Karli
    FRU LILA skrev 2011-03-02 11:31:01 följande:

Hej igen Karli. Får se vad de säger om fortsättningen då. JAg ska VUL imorgon och hoppas på sprutor i slutet av denna vecka eller till början av nästa vecka. Är också på försök 2 nu. Hoppas det blir plus för oss båda dåDrömmer

Visst ska vi plussa,såklart
  • Karli

Förresten,när ni alla (ni som har) varit på ÄP,vilken veckodag har ni gjort det?

Vi hade torsdag och insättning lördag sist.

Men jag var på RMC en tisdag för ett tag sen och tog brt en cysta och då va de andra par som gjorde ÄP.

Gör dom ÄP alla dagar tro?

Jag har nämligen bara hört torsdag-lördag från andra jag känner,kanske bara slumpen.

Svar på tråden rmc linköping - ivf