• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Hjärtefröjd
    Karli skrev 2011-03-02 12:04:27 följande:

Förresten,när ni alla (ni som har) varit på ÄP,vilken veckodag har ni gjort det?

Vi hade torsdag och insättning lördag sist.

Men jag var på RMC en tisdag för ett tag sen och tog brt en cysta och då va de andra par som gjorde ÄP.

Gör dom ÄP alla dagar tro?

Jag har nämligen bara hört torsdag-lördag från andra jag känner,kanske bara slumpen.

Till mig sa de att de inte gör ÄP eller ET på helgen. Stämmer det inte?
  • TB1
    Englali skrev 2011-03-02 11:44:05 följande:
    TB1: Vi fick svar att remissen var mottagdn men ej behandlad när jag mailade dom. Vår remiss skulle också via ett sjukhus först och då kan det ta lite längre tid. Men ring du och kolla så den inte fastnat ngn stans. Så trist bara att man ska behöva jag och tjata! Nu har jag varit och hämtat ut mitt nässpray, känns bra. Det är iofs inte förrän den 14e jag börjar men jag har lite svårt att komma till apoteket då jag jobbar samma tider som dom har öppet, och till helgen åker vi på spa några dagar för att koppla av lite så då funkar det inte heller att hämta.
    När skickade läkaren eran remiss och när kom den fram? Jag ska ringa min läkare sen efter 13.00 för då har dom telefontid. Man vill ju att den ska komma fram så fort som möjligt så man kan få en tid till samtal innan sommaren iaf! :)

Åh va härligt med spa :) Njut för fulla muggar! :)
  • Englali

Karli: Jag vet inte riktigt vilka veckodagar det är, men jag trodde inte dom gjorde ÄP eller ET på helgen? TB1: Jag vet inte riktigt när den skickades, ngn gång i sista halvan på december, sen vidare till vårat sjukhus och sedan till RMC. Den anlände till RMC 13/1 och vi var där på infirmationssamtal 10/2. När vi fick kallelsen från rmc så stod det att vi fått en extrainsatt tid och att det var därför vi blev kallade med så kort varsel, de hoppades vi hade överseende med det. Sá jag vet inte hur lång tid det brukar ta från dess att remissn anländer till rmc fram till dagen för infobesök. Vi ska verkligen njuta och rå om varandra i helgen!!

• FRU  LILA

Har absolut för mig att de inte gör på helgen, bara måndag-fredag. Jag gjorde ÄP på fredag och insättning på måndag. De sa att de brukar ringa om det inte blir någon befruktning dagen efter. Om vi inte fått befruktade ägg skulle de höra av sig på måndag morgon. Det är nog ingen som jobbar helgen, inte labbet i alla fall.

Jag har ont i ljumskarna och mest i höger. Det nästan krampar/hugger/suger om jag kan förklara det så. Kommer inte ihåg om det var så förra gången så här innan sprutor. Men det kanske var så. Bara allt ser bra ut imorgon så får det kännas hur som helstTungan ute

• TB1
    Englali skrev 2011-03-02 12:52:05 följande:
    Karli: Jag vet inte riktigt vilka veckodagar det är, men jag trodde inte dom gjorde ÄP eller ET på helgen? TB1: Jag vet inte riktigt när den skickades, ngn gång i sista halvan på december, sen vidare till vårat sjukhus och sedan till RMC. Den anlände till RMC 13/1 och vi var där på infirmationssamtal 10/2. När vi fick kallelsen från rmc så stod det att vi fått en extrainsatt tid och att det var därför vi blev kallade med så kort varsel, de hoppades vi hade överseende med det. Sá jag vet inte hur lång tid det brukar ta från dess att remissn anländer till rmc fram till dagen för infobesök. Vi ska verkligen njuta och rå om varandra i helgen!!
    ok. Har ringt nu och läkaren sa att det tar ungefär en månad tills remissen kommer till Linköping för den skulle ju gå igenom sjukhuset och allt. Shit så lång tid.. Vi hinner kanske inte komma på ett första samtal då innan sommaren? när stänger dem för sommar uppehåll?
  • Englali

TB1: Det borde ni hinna tycker jag. Till oss så dom att man skulle få sin mens senast 27/4 för att hinna med ett helt försök (långa metoden iaf) innan sommaruppehållet. Vart är eran remiss nu då? Svarade eran läkare på det?

• TB1
    Englali skrev 2011-03-02 15:28:33 följande:
    TB1: Det borde ni hinna tycker jag. Till oss så dom att man skulle få sin mens senast 27/4 för att hinna med ett helt försök (långa metoden iaf) innan sommaruppehållet. Vart är eran remiss nu då? Svarade eran läkare på det?
    Ja hon sa att den var på sjukhuset nu. Vad är det som gör att det tar en månad att remissen ska komma till Linköping? går dem igenom den på sjukhuset eller vad gör dem där?
  • Arona79
    Pållan  GRATTIS till Plus Vad spännande!

Jag var på VUL idag och väntar nu med spänning tills imorgon på
    att RMC ska ringa..och förhoppninhgsvis få börja spruta snart!!!

TB1 Hoppas din remiss kommer in snart och attni oxå får komma igång!

Karli Lycka till håller tummarna för dig!
  • Englali

TB1: Ok, men då borde det väl inte dröja så länge innan ni hör ifrån rmc eller? Fast vad vet jag. Har ingen aning om vad dom gör med remissen på sjukhuset. Pratade lite med mamma om det där (hon jobbar inom landstinget med it och endel med sånt här) och hon sa att våran remiss gick via sjukhuset eftersom vi går hos en privat gyn.mott. Vår remiss hamnade ju dessutom mitt i stängningen för julledigt vilket förmodligen försenade det hela för vår del. Men oroa dig inte, nu är det ju på gång!! Ni hör säkert ifrån dom snart.

• pållan

Välkommen tillbaka, Karli! Härligt att du är igång med andra förösöket! Det är ju störst chans att lyckas på andra, rent statistiskt, så nu borde jag det vara din tur att plussa! Vi gjorde ÄP på måndag och ET på onsdag.

Jag har hört om några få andra som gjort ET på lördag, men ÄP gör de bara på vardagarna sa de till oss. 

Fru Lila: håller tummarna för att allt ser bra ut påVUL imorgon, berätta gärna efteråt!

Englali: vad skönt med spa, perfekt sätt att koppla av i väntan på spraystart. 

g l i m r a: Tack! Och ja, snart är det din - och alla andras i tråden - tur! 

TB1: det är den allmäna landstingsbyråkratin som är lite långsamt. Men för oss gick det snabbt när remissen väl kom fram, så ni borde hinna före sommaren.

Arona79: tack, det är så roligt! Hoppas att du får bra besked imorgon, så du får börja spruta så snart som möjligt. 

Svar på tråden rmc linköping - ivf