• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • FRULILA

mg79: Vilken pärs. Klart det är värt det {#emotions_dlg.flower}  Lycka till nu!!! '

Mycket  lättare att peppa andra..Tungan ute

• strumpa
    mg79 skrev 2010-10-04 20:23:11 följande:
    Hemma igen efter äggplock i Linköping. Blev otroligt bra bemött, själva ingreppet gick bra - gjorde inte alls speciellt ont, men fy tusan efteråt. Jag reagerade jättekonstigt, ont i magen och fruktansvärt illamående. Alla andra i samma rum verkade må fint och fick gå hem efter två timmar. Jag var kvar i Linköping till fyra i eftermiddags. Fick ligga med dropp sista 1½ h. De tre timmarna i bilen hem var en ren mardröm, spydde två gånger och lyckades tillslut somna en stund.

Håller tummarna för att det kommer att vara värt besväret, och att vi får åka tillbaka på onsdag, och att äggen sätter sig sen...

10 ägg utplockade... Glad
    Grattis till 10 ägg! Men tråkigt att du mådde så dåligt ;(, jag är jättenervös inför äggplock..
  • strumpa
    Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    lärkan80: Väntar på spraystart...
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, VUL och blodprov 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}
    FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10, VUL och blodprov 8/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    Strössel: Ivf 1 ett toppen ägg i magen och 3 till frysen TD 16/10

Gravida Gravid

1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt
  • FRULILA

Strumpa: Tycker du det går bra med sprutorna? Känner du någon symtom?

• strumpa
    FRULILA skrev 2010-10-04 20:33:18 följande:
    Strumpa: Tycker du det går bra med sprutorna? Känner du någon symtom?
    Tar första sprutan imorgon, var lite snabb med att ändra status i listan ;)
  • FRULILA

Det står 5/10 som sprutstart men jag koppla inte. Lycka till imorgon med sprutstart.

• strössel

Lindabell:

Hur känns det för dig ?

Jag har ont i magen till och från och det gör nåt så jävulskt ont när jag ska kissa började direkt efter äggplocket. Hoppas det förvinner för det gör så ont, tror det kom eftersom hon var så hårdhänt. Sen är jag lite trött och illamående men det är nog pga progesteronen.

• LindaBell

Strössel; ruvardag 4 idag (suck! vad tiden går sakta...) Nej, jag känner ingenting, vet ej om det är bra eller dåligt.
    Kände inget förra gången heller, förutom att jag kände när ägget fäste!!

• LindaBell

Så känner man inte det denna gång så lär jag väl tro att det är kört, fast jag vet att det är ovanligt att känna det.

• strössel

Lindabell:

Hur kände du att ägget fäste ? Stack det till ? När fäster ägget är det runt  5 -7 dagar ?

Jag är nojig hela tiden, vi fick ett snabb besök igår och min man började städa och då blev jag stressad och då fick jag stickande ont i magen. Tror du att det påverkade lilla ägget ? Är nojig över att han har sabbat allt nu som fick mig stressad på ruvardag 2 ?

De flesta känner ju ingenting fram tills dom testar eller inte ens då. Utan symtomen kommer senare. Jag kommer ihåg när jag testade + första gången då var jag överstimulerad så jag kände inte att jag skulle få ett plus utan var mer fokeserad på hur ont det gjorde. Tror mina symtom började komma i v 6 nåt.

Håller tummarna för oss !

Svar på tråden rmc linköping - ivf