• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • körsbärspajen
    Hjärtefröjd skrev 2011-08-28 11:06:31 följande:
    Är det något här som har immunologa faktorer som gör det svårare att bli gravid?

Ju mer jag läser om det, desto mer funderar jag på om det kan vara vårt problem. Jag är aldrig någonsin sjuk, vi är oförklarligt barnlösa och både vid inseminationer och IVF blir läkarna alltid lika förvånade att vi inte lyckas.

RMC verkar tyvärr inte utreda detta och skriva ut prednisolon gör de tydligen inte heller. Någon som har andra erfarenheter?
    Vänd dig till en privat klinik så är det lättare att få sånt utskrivet! Beklagar minus men ibland behövs det några försök innan man lyckas och det behöver inte vara några fel för det.
    Har du testat både långa och korta metoden??? Gonal f, menopur, fostimon??? Privata kliniker är ju oftast villiga att testa mer! Varmt lycka till 
  • Hjärtefröjd

Körsbärspajen: Vi har gjort korta metoden och fick bra resultat, så vi har fortfarande embryon i frysen, så någon anledning att byta metod finns nog inte.

Om vi vara gjort två IVF/FET hade jag nog inte börjat fundera på "fel" än, men vi har även gjort 15 inseminationer under ett halvår och inte heller då lyckades vi, trots att läkaren var övertygad om att vi skulle göra det.

Nåja, den som lever får se...

• körsbärspajen
    Hjärtefröjd skrev 2011-08-28 12:43:48 följande:
    Körsbärspajen: Vi har gjort korta metoden och fick bra resultat, så vi har fortfarande embryon i frysen, så någon anledning att byta metod finns nog inte.

Om vi vara gjort två IVF/FET hade jag nog inte börjat fundera på "fel" än, men vi har även gjort 15 inseminationer under ett halvår och inte heller då lyckades vi, trots att läkaren var övertygad om att vi skulle göra det.

Nåja, den som lever får se...
    Men det är väl bra mycket större chans att lyckas med IVF och då kan det ju behövas några försök. Många lyckas ju på 3 IVF behandlingar
    Kanske kan de testa AHA på embrot innan FET! Långtidsodling är ju lyckat för många och ökar chanserna!
    Testat akupunktur eller zonterapi? 
  • körsbärspajen
    Hjärtefröjd skrev 2011-08-28 12:53:56 följande:
    Varken AHA eller långtidsodling görs väl på RMC? Eller har jag fel...
    Finns en värld utanför RMC Finns ju många duktiga privata kliniker i vårt land. CVL, Falun, CA m.fl
  • Hjärtefröjd
    körsbärspajen skrev 2011-08-28 12:59:32 följande:
    Finns en värld utanför RMC Finns ju många duktiga privata kliniker i vårt land. CVL, Falun, CA m.fl
    Ja, det kan vara värt att undersöka.. just nu är jag bara less och uppgiven.

Inte nog med att mensen kom och vi testade minus, nu måste vi vänta ytterligare en månad på nästa FET (trots att de sa att man kunde göra flera på rad om man inte tog hormoner, men nu har de tydligen ändrat sig)

Hela mitt liv består av att vänta, och vänta och vänta... fy faaan!
  • lindy01

åh hjärtans fröjd,jag förstår att du är ledsen, HjärtaHjärtaHjärta styrkekramar från mig med!

• Cathy
    Hjärtefröjd skrev 2011-08-27 19:23:49 följande:
    Fick mens idag, så det blev ännu ett misslyckat försök... precis som befarat.
    Jättetråkigt Gråter Stor kram gumman! {#emotions_dlg.flower}

Du undrade över immunologiska orsaker, tänkte faktiskt tanken när jag läste att du fick din mens, du som varit gravid några gånger och får fina embryon osv. Kolla i Beer tråden, de tjejerna är superbra på allt det där! Alan Beer har också skrivit en bok som du kan köpa på nätet. Sedan finns det läkare i sthlm som skriver ut pred, inboxa mig om du vill..Läkare i sverige tror ju tyvärr inte på det där med immunologiska orsaker men du kan säkert hitta en som vill ta de 'vanligaste' proven.
  • Cathy
    Englali skrev 2011-08-27 16:14:28 följande:
    Hej tjejer! Då är man tillbaka efter sommaruppehållet. Idag kom mensen så nu blir det FET inom en snar framtida. Hoppades kroppen är redo för ett nytt efter missfallet i maj... och hoppas att någon av våra 4 små stjärnor i frysen vill vara med hela vägen den här gången!
    Härligt att du är igång igen! kram
Svar på tråden rmc linköping - ivf