• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • lisala
    anmaelli skrev 2011-09-08 20:52:04 följande:
    Hejsan,
    Vi fick inga toppembryon alls, och fick därför två tillbaka. Jag blev ledsen först men sen sa läkaren att vi hade ca 45 % chans att lyckas bli gravida med de förutsättningarna vi hade... så det beror ju inte bara på kvaliteten, utan orsaken till IVF/ålder osv. Vi såg sedan två små foster, som sedan blev till ett och vi är nu halvvägs och överlyckliga :)

Så tänk inte på det nu, det kommer säkert gå bra för dig! 

Lycka till!
    Gullig du är:)) Tack för pepp & uppmuntran!!

• anmaelli
    lisala skrev 2011-09-13 20:43:54 följande:
    Gullig du är:)) Tack för pepp & uppmuntran!!
    Ska hålla tummarna för dig!
  • mbo

Bebis-resan är slut idag och när jag trodde allt gått fel som kunde göra det, med minus på test, missat min hållplats och få vänta på att åka tillbaka, slutligen få ett spöregn över mig så säger de på Linköpings sjukhus att vi antagligen inte hinner med en IVF till detta år!!!!!!! Nej för de har stängt v49-v1, en månad!!!

Jag känner mig bara helt slut. Inga vettiga svar får jag, inga idéer på varför jag får skitägg varje gång.

Upplever ni samma sak som jag att de har så långa perioder de är stängda? hela sommaren och en månad på vintern?

• Hjärtefröjd

Kollade kalendern nu, och de har alltså stängt typ hela december och en vecka i januari? Det verkar ju inte klokt!

Om vår FET i oktober inte lyckas måste vi alltså vänta till februari.

• mbo

För vi måste få en mens efter denna innan 14 oktober om vi ska hinna ha ÄP och ET innan dess.

Ringde vårdgarantikansliet för att fråga om vi kan byta, nej blev svaet och de är trötta på hur linköping hanterar sina patienter, tydligen har fler ringt och klagat på deras öppettider.

• körsbärspajen

Det är så varje år på RMC Gör man långa metoden hinner man bara en behandling på hösten, våren brukar man hinna med 2 st. Men kan ni inte göra korta metoden istället? Då hinner ni ju!

mbo skrev 2011-09-14 08:27:34 följande:
    Bebis-resan är slut idag och när jag trodde allt gått fel som kunde göra det, med minus på test, missat min hållplats och få vänta på att åka tillbaka, slutligen få ett spöregn över mig så säger de på Linköpings sjukhus att vi antagligen inte hinner med en IVF till detta år!!!!!!! Nej för de har stängt v49-v1, en månad!!!

Jag känner mig bara helt slut. Inga vettiga svar får jag, inga idéer på varför jag får skitägg varje gång.

Upplever ni samma sak som jag att de har så långa perioder de är stängda? hela sommaren och en månad på vintern?
    Beklagar minus Har du  gjort långa metoden? Korta kan ju göra så det blir bättre kvalité då.... testa det om du inte kört det tidigare!
  • mbo

Ja vi har gjort långa metoden. De vill inte göra korta på oss, för de tror inte det blir bra med hänsyn till mina värden. Får se om jag orkar ringa och prata med dem igen. Funderar på att ringa örebro, de kräver inte remiss och jag har värvat en äggdonator till dem så de har sagt att jag kan komma före i kön till henne. Nu är vi ju framme i kön i linköping men kan ju iaf höra vad örebros öppettider är, om de är bättre.

• körsbärspajen

Vad är det för värde som säger att korta metoden inte skulle vara bra? Kan du inte ta ut din journal och skicka den till en privat klinik och höra vad någon annan läkare tro? 
    Lita inte för mycket på vad läkarna på RMC säger Lycka till  

• mbo

jag ska ta och gå till min gamla klinik där vi gjorde utredningen och se om jag kan få någon att prata med som kan resonera kring behandlingsmetoder etc.

Svar på tråden rmc linköping - ivf