plask skrev 2011-08-26 15:42:10 följande:
Cathy skrev 2011-08-26 12:13:08 följande:
Jag hade puregon första gången som resulterade i många blåsor men endast hälften plockades och endast några befruktades. Jag antar att det är kvalitén hos äggen..Tro mig, jag är påläst och förmodligen pest för kliniken

. Jag fick prova menopur den här gången. Vill hellre ha färre blåsor men bättre kvalité..Har hört här på FL att vissa kliniker t o m talar om hur många ägg som var mogna/omogna, den informationen fick inte vi på RMC..Eller om skalen är tjocka eller vad det nu kan vara som är fel..Jag vill gärna veta även om jag inte direkt kan göra ngt men jag vill gärna veta vad som är fel..
Vi håller tummarna för att detta sista försök!
Hon låter inte helt frisk..
Det är ju så att embryona måste hålla en viss kvalitet för att överleva en infrysning och upptining. Det är ju ingen vits att frysa embryon som man vet inte klarar detta bara för att man ska vara glad för stunden att man fått i frysen. Eller?
Jag tror inte att man kan veta vad som är fel alltid, då hade vi väl inte haft problemen kvar?
Vad är du hjälpt att veta att tex dina äggskal är tjocka när du ändå inte kan påverka.
Jag tycker faktiskt det är rätt skönt att inte bli sönderinformerad om saker som kanske bara rör till det i huvudet på mej.
Vi är alla olika hur vi vill ha det. En del tycker dom får för mycket info medan andra aldrig får nog.
Jag låter nog rätt sur

, men ibland tycker jag att man måste tänka efter lite vad man EGENTLIGEN är missnöjd med.
Inget illa ment.
Ja lite sur låter du allt ;) Men alla ska få ha sin åsikt, annars blir det inga diskussioner och det vore trist.
Dum fråga tycker jag. Tror ingen av oss, inte jag iallfall, vill frysa embryon som inte klarar en upptining, just därför frös de tex inte mina. Kostar ju bara pengar i onödan för kliniken.
Det finns många probelm i denna värld som är kända som inte har lösts. Men när problemet är känt är det lättare att hitta en lösning.
Det enda jag är missnöjd med är att inte få svar på tal när jag ställer en fråga till läkaren, detta har hänt men oftast har jag fått bra svar. Men kom ihåg att även de bästa kan göra fel och därför anser jag att om äggskalen är hårda och jag fått veta det kan jag fråga om de kan göra något åt det. Skulle jag inte ha informationen skulle jag heller inte kunna fråga om detta. Men vi är alla olika.
Hur går det för dig planerar du någon IVF, kunde inte se att du skrivit något om det i forumet?