• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • mbo

Ne fy, lider med dig hjärtans fröjd! Fy vilken mardrömskväll. Om jag vore du skulle jag vilja slå henne, banka vett i skallen. Vet hon vad skydd är?! Det är ren tortyr att lyssna på att någon ska få barn men detta tar priset

• Cathy
    mbo skrev 2011-08-25 18:39:28 följande:

nix, inga till frysen! hoppas att vi kan få både till ET och frysen denna gång.
    Hoppet finns här med :)

Fick du ngn förklaring från kliniken varför ni inte fick några i frysen? Kör du samma protokoll den här gången? Har du bytt medicin?
    Till mig sa de att de inte vet varför så få befruktades och endast en som kunde sättas in. Jag är lite missnöjd med svaret..

Hjärtans fröjd; stackars dig, fy vilken kväll du hade. Så hon vet inte att ni försökt ett tag..? Jag skulle nog säkert ha lämnat henne där och gått hem..
  • Hjärtefröjd
    Cathy skrev 2011-08-26 09:30:10 följande:
    Hjärtans fröjd; stackars dig, fy vilken kväll du hade. Så hon vet inte att ni försökt ett tag..? Jag skulle nog säkert ha lämnat henne där och gått hem..
    Nej, det vet hon inte... men jag tror jag hade reagerat på hennes attityd även om vi inte försökt få barn i många år.

Dessutom avslutade hon kvällen med att säga att de precis varit på RUL och att allt såg bra ut, och att de därför inte kunde abortera av den anledningen heller. Då höll jag nästan på att storkna, säger man så?
  • g l i m r a

Hjärtans fröjd: hon låter inte frisk i huvudet. Jag hade nog sagt upp bekantskapen med henne!!

Nu har jag sprayat en dag och är livrädd att ja gör nåt fel att inte allt kommer in i näsan osv, är ibland täppt i ena borren:( jag hatar detta redan:((

• Hjärtefröjd
    g l i m r a skrev 2011-08-26 09:51:41 följande:
    Hjärtans fröjd: hon låter inte frisk i huvudet. Jag hade nog sagt upp bekantskapen med henne!!

Nu har jag sprayat en dag och är livrädd att ja gör nåt fel att inte allt kommer in i näsan osv, är ibland täppt i ena borren:( jag hatar detta redan:((
    Vi umgås inte så mycket längre men har känt varandra i 25 år. Jag har alltid uppfattat henne som empatisk och vettig tidigare... men nu vet jag inte längre.

Stackars barn, hoppas hon ändrar sig när hon blir mamma åtminstone.
  • mbo

Cathy ja vi fick inga till frysen på grund av dess kvalité. Inga av de befruktade var av toppkvalitet tyvärr. På sophiahemmet fryser de bara toppembryon. Däremot fick vi tillbaka två för att öka ET chansen.

Samma mediciner nu på rmc Linköping och långa metoden även denna gång men högre dos puregon som resulterat i dubbelt antal äggblåsor :) ska på ul nu för att få veta ÄP-dag.

• mbo

Cathy dåligt svar tycker jag med. Men de vet säkert inte varför, men det de vet är att det kan bero på många saker som de borde förklarat! Och ge er tips om det är något ni kan påverka. Tyvärr som med allt annat måste man vara påläst och påstridig för att få information. Inland känns det som de inte säger saker för de tänker "äsch de förstår ändå inte". Dumma doktorer ;)

• Cathy
    mbo skrev 2011-08-26 10:53:33 följande:
    Cathy ja vi fick inga till frysen på grund av dess kvalité. Inga av de befruktade var av toppkvalitet tyvärr. På sophiahemmet fryser de bara toppembryon. Däremot fick vi tillbaka två för att öka ET chansen.

Samma mediciner nu på rmc Linköping och långa metoden även denna gång men högre dos puregon som resulterat i dubbelt antal äggblåsor :) ska på ul nu för att få veta ÄP-dag.
    Jag hade puregon första gången som resulterade i många blåsor men endast hälften plockades och endast några befruktades. Jag antar att det är kvalitén hos äggen..Tro mig, jag är påläst och förmodligen pest för klinikenFlört. Jag fick prova menopur den här gången. Vill hellre ha färre blåsor men bättre kvalité..Har hört här på FL att vissa kliniker t o m talar om hur många ägg som var mogna/omogna, den informationen fick inte vi på RMC..Eller om skalen är tjocka eller vad det nu kan vara som är fel..Jag vill gärna veta även om jag inte direkt kan göra ngt men jag vill gärna veta vad som är fel..

Vi håller tummarna för att detta sista försök! Flört
    Hjärtefröjd skrev 2011-08-26 09:47:43 följande:
    Nej, det vet hon inte... men jag tror jag hade reagerat på hennes attityd även om vi inte försökt få barn i många år.

Dessutom avslutade hon kvällen med att säga att de precis varit på RUL och att allt såg bra ut, och att de därför inte kunde abortera av den anledningen heller. Då höll jag nästan på att storkna, säger man så?
    Hon låter inte helt frisk..

Svar på tråden rmc linköping - ivf