mbo skrev 2011-08-26 10:53:33 följande:
Cathy ja vi fick inga till frysen på grund av dess kvalité. Inga av de befruktade var av toppkvalitet tyvärr. På sophiahemmet fryser de bara toppembryon. Däremot fick vi tillbaka två för att öka ET chansen.
Samma mediciner nu på rmc Linköping och långa metoden även denna gång men högre dos puregon som resulterat i dubbelt antal äggblåsor :) ska på ul nu för att få veta ÄP-dag.
Jag hade puregon första gången som resulterade i många blåsor men endast hälften plockades och endast några befruktades. Jag antar att det är kvalitén hos äggen..Tro mig, jag är påläst och förmodligen pest för kliniken

. Jag fick prova menopur den här gången. Vill hellre ha färre blåsor men bättre kvalité..Har hört här på FL att vissa kliniker t o m talar om hur många ägg som var mogna/omogna, den informationen fick inte vi på RMC..Eller om skalen är tjocka eller vad det nu kan vara som är fel..Jag vill gärna veta även om jag inte direkt kan göra ngt men jag vill gärna veta vad som är fel..
Vi håller tummarna för att detta sista försök!

Hjärtefröjd skrev 2011-08-26 09:47:43 följande:
Nej, det vet hon inte... men jag tror jag hade reagerat på hennes attityd även om vi inte försökt få barn i många år.
Dessutom avslutade hon kvällen med att säga att de precis varit på RUL och att allt såg bra ut, och att de därför inte kunde abortera av den anledningen heller. Då höll jag nästan på att storkna, säger man så?
Hon låter inte helt frisk..