lisala skrev 2011-09-08 07:47:23 följande:
Hej!
Har precis gjort vår tredje IVF... de andra gångerna har jag kört med akupunktur för att få bättre ägg och bättre cirkulation i slemhinnan.
Den här sista gången struntade jag i det för jag ville se om det verkligen gjorde någon skillnad.
De andra två gångerna fick vi ut 6-8 ägg, 1 med toppkvalité så tyvärr inget till frysen. Den här gången, utan akupunktur fick vi ut 5 ägg, ingen av dem hade toppkvalité så vi fick tillbaks två..
Undrar hur man ska tänka runt det? Funkar akupunktur eller inte? Tycker att det gör så ont.. fast det är klart det är ju ingenting jämfört med smärtan att vara barnlös... Slemhinnan verkar inte ha påverkats av akupunktur då den var lika tunn som vanligt:(
Hur stor är chansen att man blir gravid på de äggen de satte in, som inte hade toppkvalité? Någon med erfarenhet och kunskap?
Hejsan,
Vi fick inga toppembryon alls, och fick därför två tillbaka. Jag blev ledsen först men sen sa läkaren att vi hade ca 45 % chans att lyckas bli gravida med de förutsättningarna vi hade... så det beror ju inte bara på kvaliteten, utan orsaken till IVF/ålder osv. Vi såg sedan två små foster, som sedan blev till ett och vi är nu halvvägs och överlyckliga :)
Så tänk inte på det nu, det kommer säkert gå bra för dig!
Lycka till!