• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Jmelb

Var på VUL idag efter 6 dagar med sprutor...
    resultatet var inte så bra.... tror jag..
    Förra gången när jag gjorde IVF hade jag gonal-f 112.5 IE och fick 19 blåsor som var större än 6mm den här gången hade jag fått rekomendationerna att injicera 75IE och hade bara 6 stycken blåsor idag..
    Läkarna sa bara att det skillde sig mot förra gången och hon gav mig ett väldigt kryptiskt svar om det var bra eller dåligt... så just nu har jag otrooooligt svårt att koncentrera mig.. Man vill ju att andra och sista försöket ska vara det perfekta.

• mbo

melb, kvalitet inte kvantitet :) Jag hade 6 äggblåsor första ivf och 15 denna gång, 5 befruktade sist och 6 befruktade denna gång. But thats me :)

• mbo

dvs mängden från början blev i princip samma resultat på slutet (samma kvalitet också)

• Hjärtefröjd
    Jmelb skrev 2011-09-06 09:58:53 följande:
    Förra gången när jag gjorde IVF hade jag gonal-f 112.5 IE och fick 19 blåsor som var större än 6mm den här gången hade jag fått rekomendationerna att injicera 75IE och hade bara 6 stycken blåsor idag..
    Varför tar du så låg dos?
  • Jmelb
    Hjärtefröjd skrev 2011-09-06 11:20:36 följande:
    Varför tar du så låg dos?

förra gången hade jag 112 IE vilket oxo var en låg dos, men då jag fick väldigt många äggblåsor och läkaren sa att jag nästan var överstimulerad. Läkaren sa till mig att då man får många äggblåsor så blir oftast kvaliteten på äggen inte så bra.. vilket visade sig att jag fick ut 12 ägg och 7 befruktades men iget ägg hade bra kvalité..
    DÄrför ville läkarna sätta in en ännu lägre dos denna gången, för att minska antalet blåser.. men nu lät det som om läkarna hade gjort ett misstag då jag endast fick ut 6 blåsor denna gången.

känns tråkigt om denna IVF misslyckas för att läkarna har gjort en felbedömning.
  • lindy01

melb, jag körde 112,5 men de sista dagarna fick jag ta 75, tror att blåsorna blir få men möjligtvis bättre kvalitet då , jag hade också 6 blåsor tror jag och det blev 3 till frysen och ett till mig (som nu är ett foster i v21 ;) , jag var också jätteorolig och det är lätt för mig att säga att man inte ska oroa sig,men det är vad det är, du har gjort vad du kan, nu är det upp till äggen...lycka till, jag håller tummarna !!!

• g l i m r a

Mbo: vilken rd är du på?
    Melb: håller tummar för att det är kvalité istället.
    Imon är det min första koll efter 14 dgr med nässpray. Känner inget annorlunda så vi får väl se om de funkat :/

• mbo

glimra jag är på rd 7 (ej  räknat et-dag)

lycka till imorgon

• lisala

Hej!
    Har precis gjort vår tredje IVF... de andra gångerna har jag kört med akupunktur för att få bättre ägg och bättre cirkulation i slemhinnan.
    Den här sista gången struntade jag i det för jag ville se om det verkligen gjorde någon skillnad.

De andra två gångerna fick vi ut 6-8 ägg, 1 med toppkvalité så tyvärr inget till frysen. Den här gången, utan akupunktur  fick vi ut 5 ägg, ingen av dem hade toppkvalité så vi fick tillbaks två..
    Undrar hur man ska tänka runt det? Funkar akupunktur eller inte? Tycker att det gör så ont.. fast det är klart det är ju ingenting jämfört med smärtan att vara barnlös... Slemhinnan verkar inte ha påverkats av akupunktur då den var lika tunn som vanligt:(

Hur stor är chansen att man blir gravid på de äggen de satte in, som inte hade toppkvalité? Någon med erfarenhet och kunskap?

• körsbärspajen
    lisala skrev 2011-09-08 07:47:23 följande:
    Hej!
    Har precis gjort vår tredje IVF... de andra gångerna har jag kört med akupunktur för att få bättre ägg och bättre cirkulation i slemhinnan.
    Den här sista gången struntade jag i det för jag ville se om det verkligen gjorde någon skillnad.

De andra två gångerna fick vi ut 6-8 ägg, 1 med toppkvalité så tyvärr inget till frysen. Den här gången, utan akupunktur  fick vi ut 5 ägg, ingen av dem hade toppkvalité så vi fick tillbaks två..
    Undrar hur man ska tänka runt det? Funkar akupunktur eller inte? Tycker att det gör så ont.. fast det är klart det är ju ingenting jämfört med smärtan att vara barnlös... Slemhinnan verkar inte ha påverkats av akupunktur då den var lika tunn som vanligt:(

Hur stor är chansen att man blir gravid på de äggen de satte in, som inte hade toppkvalité? Någon med erfarenhet och kunskap?

Intressant det där med akupunktur, men jag tror det hjälperSolig
    Ett ägg med toppkvalité brukar vara 40% chans till graviditet och 2 med sämre kvalité 20-25 % chans. Lycka till och grattis till ruvning, hoppas på tvillingar nu dåKyss
Svar på tråden rmc linköping - ivf