• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • lisala
    Englali skrev 2011-09-14 12:40:24 följande:
    I morgon klockan 13 är det dags för FET i Lkpg för vår del. Vi har 4 embryon i frysen. Jag har förberett min kropp ända sen missfallet i maj med rätt kost, lagom med motion, positivt tänkande, akupunkturbeh och så lite "hokuspokus" från en naturläkare Känner att jag gjort allt jag kan för att förbättra chanserna på bästa möjliga sätt!
    Lycka till!! Kram

• Emsie83

Tack för informationen mbo!  Jag räknade precis min cykel och min mens kommer innan nästa läkartid och efter den 14:e. Ska kontakta dem och kolla ifall jag kan börja spraya nästkommande cykel. Jag har läst lite om ivf och själva metoden men det har nog inte stått när man börjar själva behandlingen. Börjar man spraya första mensdagen eller hur funkar det?

Hur tycker ni att ni blivit mottagna av rmc? Hittills är jag mycket nöjd och alla jag varit i kontakt med har varit trevliga och mycket förstående. Fast det där med att de har stängt så mycket känns ju verkligen inte bra.

Är det någon som haft samtalsstöd? Jag funderar på det eftersom det erbjuds men bara om det ger något.

Någon som gått på akupunktur i Linköping?

Håller tummarna för er alla! En  styrkekram kan man behöva iblandGlad

It only takes one!
  • Englali

Då är jag ruvare igen. Har gjort FET idag och de hade bara behövt tina ett embryo. Det var fyrcelligt och lika perfekt som när dom frös ner det så dom, så nu har vi tre kvar i frysen. Känns toppen och jag känner mig så lugn och väl till mods.

• g l i m r a

Englali håller tummar och tår:)

Emmwis: jag har bara blivit trevligt bemött men deras öppetider är sura men säkert inget de bestämt. Du börjar spraya dag 21 om du kör långa metoden annars kör man korta och börjar med sprutor dag 3. En hel djungel är detta och det är galet mycket man ska hålla koll på själv.

Själv har jag sprayat sen fredags och va på första VUL idag och det verkar bättre än förra gången. Massa ägg o de låg runt 9 ca. Fick sänka dosen idag från 150 till 112,5 hoppas hoppas detta är sista gången. Magen är svullen och äggstockarna gör redan ont:( det är det värt om det blir bebis till nästa sommar:))

• mbo

englali, grattis, vad härligt hoppas denna lilla vill stanna.

glimra härligt snart ÄP

emmwis vad skönt att du fått ett bra bemötande. jag är inte från lkpng så jag hat inga tips på akupunktörer

plask till mig sa de att de stängde midsommarveckan och öppnade mitten av aug, ca 10-11 v. Man måste ha gjort ÄP innan v 49 och isf får man et i v 50. Men man kanske får olika info om man kommer från annat landsting eller bor i lkpng. konstigt om vi får olika info?!

• Jmelb

emmwis: jag går på akupunktur hos Freja barnmorskemottagningen i linköping.. Anna N heter akupunktören och är guld värd. freja ligger vid sporthallen.

• Emsie83

Tack för all respons! Det är guld värt för mig som för tillfället känner sig lite vilsen i djungeln. Jag blev så glad när jag hittade den här tråden.

Ang. akupunktur: hur känns det? Är lite nålrädd men tänker att jag kanske kommer över det och blir superfertil också då förstås :)

It only takes one!
  • MiaMorot

Hej alla!

Jag har hela tiden gått och trott att man i östergötland får 3 gratisförsök.. men nu har jag hört en del som säger att man bara får 2 försök.

Vad är det som gäller?     

Svar på tråden rmc linköping - ivf