Hjärtefröjd skrev 2012-04-18 13:52:30 följande:
Vi har inte känt något behov av kurator, men jag vet att det ska finnas en beteendevetare som heter Gunilla knuten till kliniken. Det är dock inget som RMC informerat om, utan jag har läst det här i tråden.
Grattis till telefontiden med läkaren, det har jag aldrig lyckats få någon, trots idoga försök.
Attityden på RMC är inte alltid så kul, det är mycket löpande band och ofta har de inte ens koll på vad man gjort tidigare (trots att de sitter med journalen framför sig). De enda som visar lite medkänsla och faktiskt lyssnar är sjuksköterskorna vid ÄP och ET.
Det är skrämmande att de inte erbjuder kurator! För mig var det ett av de värsta beskeden jag någonsin tagit in! Jag hade behövt veta att det fanns någon att prata med! Nu pratar jag öronen av er i den här tråden och mina vänner!
Vad konstigt att ni inte fått det! Jag hoppas bara att hon ringer! Om hon inte ringer tänker jag ringa till RMC varje dag tills hon hör av sig!
körsbärspajen skrev 2012-04-18 15:01:47 följande:
Ett par vänner till mig var på utredning på RMC och de hittade inga spermier och läkaren står med ryggen mot dem när hon berättar det...... ser dem inte ens i ögonen

Sa att det var kört. De skickade sina journaler till FC istället och de sa att utredning i Linköping inte var grundlig och att de ofta ser det på patienter som kommer därifrån.
Sen gjorde de...heter det biopsi när de går in och tar ut spermier, för då kan man hitta bättre.....
Jag förstår mig inte på varför dessa människor jobbar på ett känsligt ställe som RMC! Vore det inte bättre att de jobbade på typ bårhuset?
Vad är FC? Kostar det något att låta en annan klinik ta ge en 2 åsikt?
Gick det bra för dem sen?