• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Hjärtefröjd
    körsbärspajen skrev 2012-04-10 18:17:33 följande:
    Men varför sa de inte att du skulle börja spruta på söndagen då för? Hade ju varit bättreoch startapå dag2.
    Jag har gjort ultraljud dag9 men då med en dos och gonal f som jag haft innan. Låter helt konstigt att du inte ska göra tidigare när du inte haft Menopur innan. Ring och säg att du vill ha ett tidgare
    Ja, det kan man undra, jag frågade till och med om inte dag 2 var bättre, eftersom jag visste att jag skulle på mens på lördagen.. men inte då.

Jag bad även om VUL nu på fredag, men nej då, det var alldeles för tidigt.

Så trött jag blir! 
  • körsbärspajen
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-10 18:59:40 följande:
    Ja, det kan man undra, jag frågade till och med om inte dag 2 var bättre, eftersom jag visste att jag skulle på mens på lördagen.. men inte då.

Jag bad även om VUL nu på fredag, men nej då, det var alldeles för tidigt.

Så trött jag blir! 
    Är väl bättre och bestämma vilken dag man ska börja på när mensen har kommit så man kan undvika att starta måndag och tisdag.
    RMC
  • Hjärtefröjd

Visst göt RMC bara ET och inte ÄP på lördagar?

Om man plockar på fredagen, odlar RMC då en dag extra till måndagen, eller kör de riktig långtidsodling i 5-6 dagar? 

• körsbärspajen
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-11 15:03:19 följande:
    Visst göt RMC bara ET och inte ÄP på lördagar?

Om man plockar på fredagen, odlar RMC då en dag extra till måndagen, eller kör de riktig långtidsodling i 5-6 dagar? 
    Har bara hört en person som fått göra ÄP en söndag, så det händer nog inte alls ofta.
    Plockas du på fredagen är det ET på måndagen. De kan inte långtidsodla på RMC tyvärr 
  • Hjärtefröjd
    körsbärspajen skrev 2012-04-11 15:14:10 följande:
    Har bara hört en person som fått göra ÄP en söndag, så det händer nog inte alls ofta.
    Plockas du på fredagen är det ET på måndagen. De kan inte långtidsodla på RMC tyvärr 
    Men vet du nån som gjort ÄP på en lördag? Då har de ju ändå öppet för ET.
  • körsbärspajen
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-11 15:24:28 följande:
    Men vet du nån som gjort ÄP på en lördag? Då har de ju ändå öppet för ET.
    Det är nog väldigt ovanligt att det görs på helgen.Detta fallet är det ända jag hört om under alla år här på familjeliv. patienten var på vul på fredagen och där såg de att det absolut inte gick vänta till måndagen utan hon fick göra ÄP på söndagen.
    Hon hade blivit lovad narkos men efter som det blev på en söndag gick inte det.....typiskt
    Så ställ in dig på fredagen eller måndagen. Hur många dagar har du sprutat innan? 
  • Hjärtefröjd

Jag har sprutat 10 dagar tidigare, vilket skulle innebär ÄP på en lördag. Men... tidigare har jag sprutat 150ie Gonal-F och nu sprutar jag med 225ie/150ie Menopur, så det är ju möjligt att det tar kortare eller längre tid denna gång.

Tyvärr får jag inte veta hur det ser ut förrän på dag 9 då jag har VUL. 

• körsbärspajen
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-11 15:36:06 följande:
    Jag har sprutat 10 dagar tidigare, vilket skulle innebär ÄP på en lördag. Men... tidigare har jag sprutat 150ie Gonal-F och nu sprutar jag med 225ie/150ie Menopur, så det är ju möjligt att det tar kortare eller längre tid denna gång.

Tyvärr får jag inte veta hur det ser ut förrän på dag 9 då jag har VUL. 
    då blir det säkert på fredagen
  • minime85

Vilka är vi som är mitt uppe i behandling just nu? Själv är jag på spraydag 3 och mår som vanligt förutom att jag sover extremt oroligt, vaknar var och varannan timme Obestämd

• Hjärtefröjd
    minime85 skrev 2012-04-14 12:31:19 följande:
    Vilka är vi som är mitt uppe i behandling just nu? Själv är jag på spraydag 3 och mår som vanligt förutom att jag sover extremt oroligt, vaknar var och varannan timme Obestämd
    Jag är på sprutdag 6 och mår inget vidare alls.

Tidigare har jag sprutat med Gonal-F och mått precis som vanligt, nu sprutar jag med Menopur och har ont i magen, mår illa och känner yrsel hela tiden. Tur att det förhoppningsvis bara är 4-5 sprutdagar kvar.
Svar på tråden rmc linköping - ivf