• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Lillflickan

Hjärtefröjd, VUL gick bra idag. Ca 10-12 st blåsor. Ungefär hälften runt 10 i storlek. Fick läkaren att se till att nästa undersökning blir på fredag så jag kan gå på kurs tis-tor. Och så lovade hon mig en undersökning i mitten av mars för att kolla om det är säkert att börja träna igen! Ovanligt samarbetsvilligt!

• Åsa 82

VUL gick  bra. Det blir ÄP på onsdag eller torsdag. Väntar på telefonsamtal från RMC.

Ska hålla tummarna för Hjärtefröjd imorgon.

• Hjärtefröjd
    Lillflickan skrev 2012-04-16 11:08:17 följande:
    Hjärtefröjd, VUL gick bra idag. Ca 10-12 st blåsor. Ungefär hälften runt 10 i storlek. Fick läkaren att se till att nästa undersökning blir på fredag så jag kan gå på kurs tis-tor. Och så lovade hon mig en undersökning i mitten av mars för att kolla om det är säkert att börja träna igen! Ovanligt samarbetsvilligt!
    Vad bra! Visst är du på sprutdag 7 idag? Hur länge tror du att du behöver spruta denna gång? Och hur länge har du sprutat tidigare?

Vad är det för undersökning om att börja träna du ska göra? Jag brukar ju börja träna spinning någon vecka efter ET eftersom det inte är någon stutsig träning. 
  • Lillflickan

Hjärtefröjd, ja idag är dag 7. Jag vet inte än hur länge jag ska hålla på. Får se om de säger något när de ringer idag. Men tidigare har jag sprutat ca två veckor.

• Lillflickan

Hjärtefröjd, jag tränar mycket stötigare sporter som jag absolut inte får träna enligt läkarna.

• Hjärtefröjd
    Lillflickan skrev 2012-04-16 12:49:17 följande:
    Hjärtefröjd, jag tränar mycket stötigare sporter som jag absolut inte får träna enligt läkarna.
    Aha, då förstår jag!

Hoppas du får lite besked när de ringer idag!  
  • Lillflickan

Nu har de ringt. Samma dos och ny kontroll på fredag. Då får jag nog veta när äggplocket blir.

• Hjärtefröjd
    Lillflickan skrev 2012-04-16 15:11:56 följande:
    Nu har de ringt. Samma dos och ny kontroll på fredag. Då får jag nog veta när äggplocket blir.
    Vad har du tagit för dos den här gången?

Jag har varierat mellan 150ie och 225ie menopur den här gången, och hoppas verkligen det ser bättre ut i morgon än förra gången, då jag knappt hade några äggblåsor på dag 9.
  • Hjärtefröjd

Nu har jag varit på VUL och det fanns kring 10 äggblåsor över 10 mm (typ 20 totalt) De flesta var typ 13-14-15 mm.

Jag har sjukt ont i magen och frågade lite om risk för överstimulering, men det såg det inte ut att vara. Skönt!

Svar på tråden rmc linköping - ivf