• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • minime85

Det är vårt första ivf men vi har gjort två kurer med pergotime + pregnyl innan. Jag har troligtvis ingen ÄL trots att äggblåsorna växer sig stora och fina :( Har känt från första mötet med RMC att ivf skulle bli "vårt" sätt att äntligen bli gravida och nu är vi här.. Är livrädd för att inte lyckas men samtidigt så otroligt förväntansfull att jag bli knäpp snart Tungan ute Men jag försöker vara realistisk, det är mycket som kan gå fel på vägen.. Ser nu fram emot den 26e när jag förhoppningsvis blivit tillräckligt nedreglerad för att få börja spruta!

• Lillflickan

Det går säkert vägen Minime! För oss har de inte kommit på någon anledning. Det här blir vårt 6:e försök om man räknar med även de tre FET vi också gjort.

• Hjärtefröjd

Det är vårt sjätte försök också. Vi har gjort 2 IVF och 3 FET med återföring av sju embryon hittills. RMC säger att vi bara har otur... men jag vet inte, det känns som att fem otursförsök är rätt mycket.

• Lillflickan

Vi är väldigt lika i processen Hjärtefröjd. Exakt samma antal försök. RMC ser ingen anledning att det inte ska fungera, men säger att det ju inte är positivt att vi inte lyckats än. Lagom vagt!

• Hjärtefröjd

Lillflickan: Hur har era embryon sett ut? Har ni fått nån annan hjälp, typ fragmin eller kortison? Kommer ni göra fler försök om inte detta lyckas?

• Åsa 82

Sprutdag 12 för  min del. ÄP nästa vecka på RMC Linköping.
    Börjar bli ganska öm i magen så det känns att det är nära nu... *nervös*

Håller tummarna för er andra att det ska gå bra.

Kram Åsa

• Åsa 82
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-15 21:28:14 följande:
    Åsa82: Är det första IVF:n? Hur har det sett ut på VUL?
    Ja, det är första IVF:en.  Har gjort enbart hormonbehandlingar (pergotime och Gonal-F ) ett antal gånger tidigare utan resultat. Så nu kör vi en "riktig IVF".

På senaste VUL hade jag ca 15 äggblåsor på ena och ca. 13 på andra äggstocken, de största ca. 12 mm.
    Jag frågade om det var bra eller dåligt med så många äggblåsor. Och läkaren svarade typ "Både och".

Hur går det för er "Hjärtefröjd"?
Svar på tråden rmc linköping - ivf