• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • minime85

Hjärtefröjd - Tråkigt att du mår dåligt av Menopuren. Håller tummarna för att du slipper den så snart som möjligt! :)

Gonal-f som jag ska börja spruta med (förhoppningsvis den 26e) har jag aldrig använt så det ska bli spännande att se hur kroppen reagerar på den. Pregnyl (eller Ovitrelle om pregnylen inte hinner komma in i butik) har jag ju tagit ett par gånger tidigare och den har väl i princip bara gjort mig tjock(are) Tungan ute Är ganska tunn annars men då får jag en fin kalaskula Flört

• Lillflickan

Hej! Jag går också i Linköping. 5 sprutor tagna. Kontroll på måndag. Jag börjar känna mig uppblåst och öm i magen ( var och köpte större underkläder idag). Är det inte lite tidigt att märka något? Har aldrig kännt något förrän efter första kontrollen. Tror ni jag behöver oroa mig?

• Hjärtefröjd

Lillflickan, jag känner likadant, vad tar du för sprutor? Jag är på sprutdag 6 med menopur och har inte koll förrän på tisdag...

• Lillflickan

Jag tar fostimon. Jag har i alla fall kontroll i morgon. Får se vad de säger då. Hoppas bara jag inte behöver avbryta!

• minime85

Hjärtefröjd - Blir det ÄP för dig nu i veckan då?

Lillflickan - Är det ditt första ivf? Kul att vara en så bra bit på vägen! :)

• minime85

Ni som kör/kört långa protokollet, hur länge sprutade ni? Individuellt jag vet, men vill bara ha lite referenser Flört

• Lillflickan

Minime, det är min tredje hormonstimulering. Långa protokollet varje gång. Har sprutat ca två veckor de två första försöken. Har fått ny medicin den här gången. Kanske är därför jag känner annorlunda? Det är skönt att vara igång igen. Hoppas att det är sista gången! Men jag känner mig lite avdomnad kan man säga. Vågar inte tro att det ska gå, samtidigt som jag tror om ni förstår hur jag menar. Vågar inte riktigt tänka alls.

• Hjärtefröjd

Hoppas på ÄP på fredag, men jag vet inte, kan nog lika gärna bli nästa måndag.

Jag har gjort korta protokollet två gånger tidigare och sprutat 10 dagar.

• minime85

Lillflickan - Förstår precis! Den känslan bär jag med mig dygnet runt nu för tiden Obestämd Håller tummarna för att det är er tur nu!

Svar på tråden rmc linköping - ivf