• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Zinna

Hej!
    Har följt tråden ett tag men inte skrivit något tidigare.
    Vi har gjort ett IVF under våren på RMC som tyvärr inte ledde till graviditet, men har ett par embryon i frysen iaf.

Tänkte tipsa om barnlängtans nystartade lokalförening i Östergötland. Lokalföreningens första möte var i torsdags, men redan den 24/5 (kl 19) har vi vårt nästa möte.
     Ni är då varmt välkomna, det kan kännas bra att träffa andra i samma situation och få prata av sig lite.
    Information om årsmötet fanns här: http://barnlangtan.com/aktuellt/173-ny-lokalfoerening-i-oestergoetland
    samma plats och kontaktuppgifter gäller för mötet den 24/5 .
    Hör gärna av er lite i förväg om ni tänker dyka upp så blir det lättare att planera.
    Hoppas vi ses :) 

• mörlin

Idag fick jag mens.. Igen!! Bara 2,5 v sen sist.. Kan LCHF ha förändrat min kropp så otroligt mycket??:-0 På måndag tänker jag ringa till Linköping å be på mina bara ben att få börja nu på den här mensen.. Dom hade fullt sa dom till mig i tisdags. Men då va ju tanken att jag skulle ta primolut-nor för att få mens och då förskjuta allt ca 2 veckor .. Hoppas hoppas!!! Vad har ni andra för erfarenheter av sånt??

• FineS

Tack, minime, vad gulligt!

Det gick bra idag tycker jag, nio blåsor och ett ägg i varje blåsa. Fanns fler blåsor kvar, men dom var inte fullmogna och sen så låg dom så knasigt att  dom bara låt dom bli kvar där inne. Tycker inte plocket var så smärtsamt denna gången, det blev utan lokalbedövning som sist. Men nu efteråt har jag haft jätteont, säkert en kombination av att blåsorna fyllts upp och att jag var rätt gasig i magen idag. Nu är det mycket bättre och hoppas att jag kan jobba imorgon, har ett rätt fysisk arbete så gäller att man kan stå upprest;)

Hur går det för dig, känner du något annorlunda?:)

• minime85

Fine S - Skönt att höra att det gått så bra! :) Blir det ET på onsdag? Runt lunch idag började det sticka/hugga i livmodern, känns läskigt! Det gör inte ont men jag har aldrig känt så förut. Sen har jag gått upp i vikt :( Inte mkt men tillräckligt för att inte kunna ha mina bhar och byxor :S Vaggisarna gör mig dessutom illamående, inte kul!

• FineS

Japp, ET på onsdag, åker in efter lunch. Riktigt nyfiken på hur många som klarat sig!

Jasså, kanske du fått en inneboende?!!!;)  Blev du illamående av proggisarna redan från början, eller har illamåendet kommit på senaste tiden?

• minime85
    FineS skrev 2012-05-15 08:17:07 följande:
    Japp, ET på onsdag, åker in efter lunch. Riktigt nyfiken på hur många som klarat sig! Jasså, kanske du fått en inneboende?!!!;)  Blev du illamående av proggisarna redan från början, eller har illamåendet kommit på senaste tiden?  

Illamåendet kom direkt tyvärr :( Idag har jag en skitdag, allt känns värdelöst.. F*ck att behöva gå igenom det här!!!
  • FineS
    minime85 skrev 2012-05-15 12:04:11 följande:
    Illamåendet kom direkt tyvärr :( Idag har jag en skitdag, allt känns värdelöst.. F*ck att behöva gå igenom det här!!!
    Usch för sådana dagar!!! Visst känner man sig som en riktig bitterf***a vissa dagar, det gör jag iaf, *fniss*.

Hoppas du mår lite bättre nu:) Kram 
Svar på tråden rmc linköping - ivf