• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • minime85
    FineS skrev 2012-05-15 21:40:32 följande:
    Usch för sådana dagar!!! Visst känner man sig som en riktig bitterf***a vissa dagar, det gör jag iaf, *fniss*. Hoppas du mår lite bättre nu:) Kram 

Haha, jag håller med! ;) Stackars sambon! Är lite gladare nu men magkänslan är ju svår att bortse från :(
  • minime85

Hur går det för er tjejer? Själv är jag på RD 8 och mår ganska bra. Illamåendet från vaggisarna finns dock ständigt närvarande och över natten har jag dessutom fått ont i brösten. Ska tjuvtesta på söndag (RD 10), är det för tidigt eller kan det visa en ev. graviditet på ett 2-dagars odlat embryo?

Hoppas ni mår bra och har en skön fredag!

• FineS

Nu är jag också ruvare! Fick ett 4-celligt embryo tillbaka i onsdags. Lite pirrigt måste jag säga! Fick dessutom två till frysen den här gången. Känner en lättnad över att ha två styck i frysen, själv om jag vet att det inte finns någon garanti för att dom överlever upptiningen. 

På ett sätt känns det som om du är gravid minime;) Jag kommer absolut testa på RD 10! Hört om fler som testat positivt redan då. Jag håller tummarna för dig imorgon bitti! 

• minime85

Fine S - Tack! :) Jag är väldigt nyfiken, känner en del i tjejmagen nu. :) Härligt att du fick ett så fint embryo och även två till frysen, det är ju jättebra! ;)

• minime85

Tjuvtestade imorse (rd 10).. Fick plus.. Känns overkligt! Nu va plusset iofs ganska svagt, men ska testa imorgon igen och om det är starkare så vågar jag tro på det! :D LYCKLIG TJEJ!

• FineS

GRATTIS!!! Jag kände det på mig! ägglossningssprutan är ute av kroppen för "länge sen", så något är det nog;)

• minime85
    FineS skrev 2012-05-20 19:26:42 följande:
    GRATTIS!!! Jag kände det på mig! ägglossningssprutan är ute av kroppen för "länge sen", så något är det nog;)
    Tackar, du är så söt! :)

Status för dagen är lite molvärk över livmodern ibland samt att det känns stramt i ljumskarna (?) när jag ligger ner och vänder på mig :D Kanske att illamåendet blivit lite värre, men det kanske är psykosomatiskt!? :P
  • FineS

Vad spännande! Tagit fler test? Men ökande hcg kan ju illamåendet bli värre!

Fan, jag börjar känna mig lite lätt illamående, fast det är ju lite för tidigt är ju bara på RD 5, så är nog säkert bara för att jag är hungrig;) 

Svar på tråden rmc linköping - ivf