• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • minime85

Ja då, testet imorse var liite starkare än det igår så just nu kan jag säga att jag är gravid! :D Kan fortfarande inte förstå att det här händer oss!

• minime85

Fine S - eller så beror det på att du har ett litet pyre som växer och frodas! ;) Det håller jag tummarna för! :)

• minime85

Fine S - Hur går det för dig? Är så nyfiken! ;) Blir det att tjuvtesta i helgen? Tog ett till test imorse, kunde inte låta bli, och teststrecket har blivit riktigt starkt och fint! Underbart! Är på rd 15 idag..

• FineS

Vad härligt!! Villken känsla det måste vara!

Idag har jag haft riktigt ont i magen, inte "där nere" men i hela magen, sen är jag bra svullen över magen (så att jag inte kan hålla in magen) annars har jag inte några symtom direkt. Jag kommer nog tjuvtesta på lördag, rd 10, så får vi se:) Håll tummarna:)

• FineS

Neg grav test rd 11, och med progesteronet kommer brunt blod..låter inte riktigt lovande.. Hoppas eskimåerna i frysen vill överleva upptiningen. Måste man vänta en mens före man får göra FET?

• minime85

FineS - Du kommer behöva vänta till efter semestern om inte detta försök fungerar :( Det sa de iaf till mig.. Men jag håller självklart mina tummar att du slipper tänka på FET! ;)

• FineS

Okej, tack för infon:)

Vi bestämde oss redan i början av behandlingen att om det inte blev något den här gången tar vi en paus över sommaren.. Pallar inte mediciner, tränings- eller sexförbud, jag vill bara kunna njuta av ett gott glas rosé och leva livet ett tag nu, så himla less på allting. 
    Men undrade oavsett hur det är med FET, om man måste vänta mellan försöken? 

• Hjärtefröjd
    FineS skrev 2012-05-28 14:14:13 följande:
    Okej, tack för infon:)

Vi bestämde oss redan i början av behandlingen att om det inte blev något den här gången tar vi en paus över sommaren.. Pallar inte mediciner, tränings- eller sexförbud, jag vill bara kunna njuta av ett gott glas rosé och leva livet ett tag nu, så himla less på allting. 
    Men undrade oavsett hur det är med FET, om man måste vänta mellan försöken? 
    Man måste vänta en mens även mellan FET. Varför har du sex- och träningsförbud förresten?
  • FineS

Oki, tack då vet jag:)

Sexförbud är kanske fel ord, men obeskyddad sex får man ju inte ha, och vi är tyvärr inga fan av kondomer (allergi mm). Träningsförbud fick jag i samband med hormonstimuleringen då äggstockarna kan vrida sig om sig axel, och också efter ÄP och två veckor framåt. 

Sen läste jag på en iVF-sida från USA att dom inte rekommenderar penetration eller orgasm tills man vet om det funkat eller ej. Better safe than sorry;)

Svar på tråden rmc linköping - ivf