Möhippa
Tänk dig följande: Du ska gå på en möhippa, ni har planerat och lagt ner pengar. När ni kommer och ska kidnappa bruden så säger hon tack, men nej tack och följer helt enkelt inte med. Hur reagerar du?
Tänk dig följande: Du ska gå på en möhippa, ni har planerat och lagt ner pengar. När ni kommer och ska kidnappa bruden så säger hon tack, men nej tack och följer helt enkelt inte med. Hur reagerar du?
Självklart kan man fokusera helt på vem det är festen ordnats för. Allt kring bröllop är foukserat till brudparet och så ska det vara. Men det är fortfarande relationer man sårar. Relationer man antagligen vill ha kvar även när strålkastarljuset flyttats vidare till någon annan. Det är nära vänner och inte vilken bekant som hellst som man spottar i ansiktet. Vill man göra det så är det fritt fram. Men jag har svårt att se poängen när det enda lilla man behöver göra som ansträngning är att säga till innan att man inte vill ha en möhippa och vips har ansvaret flyttats över till de som anordnar hippan.
idiot som tackar nej. jag fick inte äns nån själv
Jag skulle f.ö. ta väldigt illa upp om jag fick höra i efterskott, av någon annan, att en present jag med omtanke valt ut har bytts ut eller getts bort till någon annan bakom min rygg. Jag hade hellre fått höra direkt "tack men nej tack" på plats. Det hade varit mycket ärligare.
Men varför måste möhippan vara något som kostar en jäkla massa pengar och tid att planera? Kan det inte räcka med en bit mat på en resturang bara?
Det är ju inte helt ovanligt heller att man läser om att folk inte har råd att vara med på en möhippa/svensexa och då anses den personen vara en snåljåp som inte vill lägga x antal tusen på en dag/kväll för brudparet.