• Reglementet

Möhippa

Tänk dig följande: Du ska gå på en möhippa, ni har planerat och lagt ner pengar. När ni kommer och ska kidnappa bruden så säger hon tack, men nej tack och följer helt enkelt inte med. Hur reagerar du?

• Svar på tråden Möhippa
  • Reglementet
    Kaxmaja skrev 2010-07-22 13:16:07 följande:
    Hade nog blivit lite små ledsen/besviken att hon inte vill följa med på en dag som vi har ordnat bara för henne när hon inte äns vet vad som ska göras.
    Varför?
  • Nyfiken gul
    Reglementet skrev 2010-07-22 13:14:09 följande:
    För att man inte vill gå på en möhippa?
    då är man faktiskt skyldig att säga något  annars får man finna sig i det hela helt enkelt.
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Kaxmaja
    Reglementet skrev 2010-07-22 13:19:26 följande:
    Varför?
    Ja det var en bra fråga. Jag har faktiskt aldrig tänkt på att nån kanske inte vill ha möhippa Jag är totalt emot att personen ifråga ska göra något mot sin vilja på möhippan. Utan tycker man ska planera den utifrån hur personen är. Skulle aldrig "tvinga" någon att ha gympa på stan eller sälja kondomer om jag inte varit vrålsäker på att personen skulle tycka det var roligt. När jag tänker på möhippa ser jag mer framför mig en dag tillsammans med goa tjejkompisar, tex SPA, god mat eller likande planerat utifrån den bliviande brudens intressen och smak.
    Men som sagt har faktiskt aldrig tänkt att någon skulle ha något emot de
  • SuzR

jag tycker att bruden i förväg får förvarna att 'jag vill inte ha någon möhippa' och då får kompisarna acceptera detta men säger man inte ett pip får man nog räkna med det.....jag skulle tycka tjejen var sjukt tråkig som inte vill ha EN dag för sig själv där man gör schyssta saker med ens bästa vänner (då menar jag inte förnedring där man går runt på stan i pinsamma kläder..)

• Pormoicheia

Frågat varför bara för att få en förklaring, men oavsett svaret respekterat det. Alla vill inte ha möhippor och då är det ju så.

Om hon dock inte velat ha en p.g.a. rädsla över att bli bortgjord eller liknande så skulle jag göra mitt bästa för att arbeta runt brudens önskemål och hoppas att det gått att mötas halvvägs.

I spell like a rake because I'm in so fast in my fingers
  • Reglementet
    Nyfiken gul skrev 2010-07-22 13:20:00 följande:
    då är man faktiskt skyldig att säga något  annars får man finna sig i det hela helt enkelt.
    Varför måste man finna sig i det?
  • Siamüsen

Tyvärr verkar det ju vara många som inte bryr sig om brudens önskemål om att inte arrangera en möhippa.

Jag sa bestâmt ifrån att jag inte ville ha någon, alltsa absolut inte inte, men det började ändå organiseras en. Min syster bromsade det hela dock och det slutade med att alla, inklusive den blivande maken åt middag tillsammans och det var ju helt ok.

Har man organiserat och bruden inte vill âr det vâl bara att acceptera tycker jag.

• Pormoicheia
    Nyfiken gul skrev 2010-07-22 13:20:00 följande:
    Men det kan väl knappast vara viktigare att värdera möhippan mer än bruden?

Ok att sker kan gå fel o.dyl.
    Men om bruden inte vill ha möhippa så ska hon väl inte behöva tvinga sig iväg på en bara för att de som anordnat möhippan inte kollat upp saker bättre?
    I spell like a rake because I'm in so fast in my fingers
  • Kaxmaja
    Pormoicheia skrev 2010-07-22 13:31:40 följande:
    För att ge ännu ett perspektiv på saken
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m53462140-20.ht...
    Läs inlägg 191...
    Fy fasiken. Ja jag tycker man ska lyssna på brudens önskem¨l-. Det är brudparets dag. Om min kompis hade sagt att hon absolut inte ville ha möhippa hade jag respekterat det. Men jag hade nog fr¨ågat om vi inte kan ta en middag bara eller något sånt. Hade hon sagt blankt nej hade jag absolut respekterat de. Hade aldrig överasskat/tvingat någon att göra något de inte velat
Svar på tråden Möhippa