Möhippa
Tänk dig följande: Du ska gå på en möhippa, ni har planerat och lagt ner pengar. När ni kommer och ska kidnappa bruden så säger hon tack, men nej tack och följer helt enkelt inte med. Hur reagerar du?
Tänk dig följande: Du ska gå på en möhippa, ni har planerat och lagt ner pengar. När ni kommer och ska kidnappa bruden så säger hon tack, men nej tack och följer helt enkelt inte med. Hur reagerar du?
jag tycker att bruden i förväg får förvarna att 'jag vill inte ha någon möhippa' och då får kompisarna acceptera detta men säger man inte ett pip får man nog räkna med det.....jag skulle tycka tjejen var sjukt tråkig som inte vill ha EN dag för sig själv där man gör schyssta saker med ens bästa vänner (då menar jag inte förnedring där man går runt på stan i pinsamma kläder..)
Frågat varför bara för att få en förklaring, men oavsett svaret respekterat det. Alla vill inte ha möhippor och då är det ju så.
Om hon dock inte velat ha en p.g.a. rädsla över att bli bortgjord eller liknande så skulle jag göra mitt bästa för att arbeta runt brudens önskemål och hoppas att det gått att mötas halvvägs.
Tyvärr verkar det ju vara många som inte bryr sig om brudens önskemål om att inte arrangera en möhippa.
Jag sa bestâmt ifrån att jag inte ville ha någon, alltsa absolut inte inte, men det började ändå organiseras en. Min syster bromsade det hela dock och det slutade med att alla, inklusive den blivande maken åt middag tillsammans och det var ju helt ok.
Har man organiserat och bruden inte vill âr det vâl bara att acceptera tycker jag.
För att ge ännu ett perspektiv på saken
www.familjeliv.se/Forum-5-122/m53462140-20.html
Läs inlägg 191...