Möhippa
Tänk dig följande: Du ska gå på en möhippa, ni har planerat och lagt ner pengar. När ni kommer och ska kidnappa bruden så säger hon tack, men nej tack och följer helt enkelt inte med. Hur reagerar du?
Tänk dig följande: Du ska gå på en möhippa, ni har planerat och lagt ner pengar. När ni kommer och ska kidnappa bruden så säger hon tack, men nej tack och följer helt enkelt inte med. Hur reagerar du?
Jag förstår inte riktigt varför brudens vilja är så obetydlig i slutändan.
Möhippan planeras för brudens skul och planeras oftast efter saker som bruden skulle kunna tänkas uppskatta. Så redan där visar man ju att det är brudens vilja och person som är vad som ränkas.
Men skulle hon, fy skam, säga att hon inte villa ha först när det är dags att bli kidnappad till den hemliga möhippan, ja då är det plötligt de som arrangerat möhippan som hamnar i fokus. Bruden borde ju förstå att de engagerat sig för att ge henne en bra dag och tacksamt le och ta emot, för det är ju hennes dag. Att hon sen bara önskat sig därifrån hela dagen och kanske fått andra planer förstörda (som en kväll helt själv i badkaret med inpackningar o.dyl) har ingen betydelse. För det viktiga har helt plötsligt blivit att de som arrangerat kalaset ska få känna att de gjort något bra...
Jag tycker att det är intressant att fokuset går från att vara på bruden i fråga till att hamna på alla andra.
Ja, man får väl se till att informera i förväg om man inte vill ha möhippa. Men även de som arrangerar får ju vara beredda på ett nej om det är så att de inte kollat upp saken bättre och det visar sig att bruden faktiskt inte vill ha en möhippa.
den som gifter sig vet väl att det med säkerhet kommer att bli en möhippa så då får hon väl säga till att jag önskar ingen möhippa. och lyssnar inte vännerna så är de ju elakt.. Tänk tvärt om att vännerna skiter i det och bruden väntar otåligt då lir hon ju sur och besviken och skriver på FL att jag fick ingen möhippa..skitsvårt för vännerna ju, då är de bättre att hon talat om att hon inte vill ha
Hej.
Vill flika in, att ibland kanske det är bättre att bruden säger -Nej men nej tack, bestämt men vänligt, Än att det blev som i vårt fall.
Läs Bridezillan har blivit tokig.
// Bättis
Hej.
Vill flika in, att ibland kanske det är bättre att bruden säger -Nej men nej tack, bestämt men vänligt, Än att det blev som i vårt fall.
Läs Bridezillan har blivit tokig.
// Bättis