• lieva

Pussa sin sons snopp!

Jag har ett par vänner till mig som berättade hur en av dera väninnor i samma fotbollslag brukar ha med sig sin son dit ibland. Då hon byter blöja på honom offentligt brukar hon pussa på hans snopp och liksom verkligen visa detta inför folk och säga saker som "Titta vad gulligt" och "kolla så liten och söt"... och massa annat.
    Vet inte hur gammal barnet var,men kanske nått halvår/år..

Jag själv blev riktigt äcklad av  det jag hörde då jag tycker att man inte gör så. Man pussar inte sitt barns kön då detta är väldigt privat..
    Har själv en dotter och kan ju inte ens tänka den tanken liksom..Tycker det är så respektlöst och äckligt och ser det som ett övergrepp faktiskt tom.
    Men mina vänner tyckte att jag överreagerade och tyckte att det var väl jättekul och klart dem är gulliga de där små snopparna..
     Så därför undrar jag här vad ni alla på Familjeliv tycker. Är det okej att göra så som den tjejen gjorde med sitt barn????!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 14:54
    Intressant att många tycker det är okej ändå.
    Ville mest höra vad folk tycker och där ser man vad olika det kan vara..
    Bra att ämnet diskuteras i alla fall tror jag!
    Skulle jag se det med egna ögon skulle jag verkligen inte anmäla som någon trodde,men jag skulle nog ha extra koll på den människan tror jag nog. Tycker det är en privat zon och förstår inte varför.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-12 22:07
    Wow. Läst 12471 gånger och snart 300 inlägg!!!

• Svar på tråden Pussa sin sons snopp!
  • lieva
    MissMurrig skrev 2010-08-18 12:55:11 följande:
    Har faktiskt aldrig pussat min son på snoppen. Bara lite info. Men blir äcklad av såna som dig som är så torra och inskränkta, och antagligen själv skulle få pirr i musen av att pussa sitt barn där nere och därför måste döma andra och smutskasta dem. *mår illa" Precis som med såna där "mygböga" som egentligen har lite känslor för män men skriker ut att det är fel och äckligt och att bögar ska dö... 
    Alltså..Nu gick du över en gräns!!  Varför antar du att jag skulle bli kåt av det?? Bara för att jag är av en annan åsikt som dig och tycker att man inte ska pussa sina barn på könet?  Klarar du inte av det menar du? Att nån annan tycker som du? Ditt inlägg är anmält och jag hoppas att du försvinner härifrån nu!!
  • Läntandelavendel
    lieva skrev 2010-08-18 16:25:34 följande:
    Alltså..Nu gick du över en gräns!!  Varför antar du att jag skulle bli kåt av det?? Bara för att jag är av en annan åsikt som dig och tycker att man inte ska pussa sina barn på könet?  Klarar du inte av det menar du? Att nån annan tycker som du? Ditt inlägg är anmält och jag hoppas att du försvinner härifrån nu!!
    du gick för fasen över en gräns för länge sen lilla fröken! Du har skrivit att det är äckligt, jämfört med våldtäkter, övergrepp och pedofilier, DET kallar jag att gå över en gräns. Skaffa lite självdistans istället för att hoppa på o anmäla normala föräldrar med sunda värderingar som inte moralpanikerar o lät barn en skamfylld och pervers kroppsuppfattning. Fy skäms. Skrikandes
  • lieva
    Läntandelavendel skrev 2010-08-18 17:12:18 följande:
    du gick för fasen över en gräns för länge sen lilla fröken! Du har skrivit att det är äckligt, jämfört med våldtäkter, övergrepp och pedofilier, DET kallar jag att gå över en gräns. Skaffa lite självdistans istället för att hoppa på o anmäla normala föräldrar med sunda värderingar som inte moralpanikerar o lät barn en skamfylld och pervers kroppsuppfattning. Fy skäms. Skrikandes
    Men JAG tycker det är äckligt!!! Jag har RÄTT till en åsikt precis som du . Kalla det att gå över gräns om du vill,men i så fall gör du ju själv precis samma sak..
  • MissMurrig
    Läntandelavendel skrev 2010-08-18 17:12:18 följande:
    Ja, vi vet ju vad vi tycker. Och tydligen har inga andra ett bra svar här förutom att säga att såna som vi är äckliga, perversa, gör övergrepp, mm mm... Och se man på, bara en stackars själ kvar och slåss för att få kalla folk för peddon. 
    Jag ska gå härifrån nu, det finns flera inlägg som är dina som jag skulle kunna anmäla, men jag känner att man ska kunna diskutera saker utan att skvallra för mamma... Jag går härifrån vetande om att jag har rätt, att jag har flera som backar upp min åsikt. Och du står här ensam och har inga fler argument kvar, så du får anmäla folk åt olika håll. Strongt. 

Peace out. 
  • MamMmAn

Kan inte bara Gud komma ner på jorden å säga vad som är rätt eller fel.  Pussa eller Inte Pussa snopp/snippa på bäbisar.... Eller för fan ReinFeldt borde ge sig in i disskusionen. AHHHahhahhGrrr. Man blir Ju förbannad Hur många har läst TS innan ni reagerar?!

• VirrigaVerna

Jag pussar inte ungar varken på baken eller snopp/snippa. Där går min gräns men det är nog ytterst sällan det handlar om pedofili att föräldrar gör så.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Dorian Ertymexx
    lieva skrev 2010-08-18 16:17:34 följande:
    Men barnet kan ju inte ha ett Tycke eftersom det inte är medvetet..????
    Jag sa inte att det inte är medvetet. Läs vad jag skriver!

Och om ett barn inte gillar något så märker man det väldigt tydligt - det skriker och gråter då. Skrek och grät barnet som blev pussat på snoppen? Om inte, så kände det sig inte kränkt eller skadad.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Filbunke
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-20 08:14:35 följande:
    Jag sa inte att det inte är medvetet. Läs vad jag skriver!

Och om ett barn inte gillar något så märker man det väldigt tydligt - det skriker och gråter då. Skrek och grät barnet som blev pussat på snoppen? Om inte, så kände det sig inte kränkt eller skadad.
    Men snälla du Dorian!
    Tror du på fullaste allvar att ALLA barn reagerar med gråt och skrik när de blivit kränkta eller skadade mentalt? Jösses säger jag bara. Du målar in dig i ett hörn här. Hur kan DU veta vad barn tycker och känner och hur de blir påverkade av vissa handlingar? Snälla berätta gärna det för mig och oss andra. Acceptera också någon gång att ALLA inte tycker som du och att det är OKEJ att tycka annorlunda än just DIG!
  • Filbunke
    MissMurrig skrev 2010-08-18 22:00:35 följande:
    Ja, vi vet ju vad vi tycker. Och tydligen har inga andra ett bra svar här förutom att säga att såna som vi är äckliga, perversa, gör övergrepp, mm mm... Och se man på, bara en stackars själ kvar och slåss för att få kalla folk för peddon. 
    Jag ska gå härifrån nu, det finns flera inlägg som är dina som jag skulle kunna anmäla, men jag känner att man ska kunna diskutera saker utan att skvallra för mamma... Jag går härifrån vetande om att jag har rätt, att jag har flera som backar upp min åsikt. Och du står här ensam och har inga fler argument kvar, så du får anmäla folk åt olika håll. Strongt. 

Peace out. 
    Kan inte annat än att skratta. Det är ju tur att du har "fler som backar upp" dig och att du har "rätt". Det är väl ändå upp till var och en att avgöra om de tycker det är okej att pussa sina barns könsdelar eller ej?!
    Oerhört modigt av dig och er som måste ha fler bakom ryggen för att våga stå för er åsikt.
    Ni borde läsa min TS "Borde helta Mobbingliv.se".
    Elitism är vad ni bedriver här och hur patetiskt är inte det?!
Svar på tråden Pussa sin sons snopp!