• lieva

Pussa sin sons snopp!

Jag har ett par vänner till mig som berättade hur en av dera väninnor i samma fotbollslag brukar ha med sig sin son dit ibland. Då hon byter blöja på honom offentligt brukar hon pussa på hans snopp och liksom verkligen visa detta inför folk och säga saker som "Titta vad gulligt" och "kolla så liten och söt"... och massa annat.
    Vet inte hur gammal barnet var,men kanske nått halvår/år..

Jag själv blev riktigt äcklad av  det jag hörde då jag tycker att man inte gör så. Man pussar inte sitt barns kön då detta är väldigt privat..
    Har själv en dotter och kan ju inte ens tänka den tanken liksom..Tycker det är så respektlöst och äckligt och ser det som ett övergrepp faktiskt tom.
    Men mina vänner tyckte att jag överreagerade och tyckte att det var väl jättekul och klart dem är gulliga de där små snopparna..
     Så därför undrar jag här vad ni alla på Familjeliv tycker. Är det okej att göra så som den tjejen gjorde med sitt barn????!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 14:54
    Intressant att många tycker det är okej ändå.
    Ville mest höra vad folk tycker och där ser man vad olika det kan vara..
    Bra att ämnet diskuteras i alla fall tror jag!
    Skulle jag se det med egna ögon skulle jag verkligen inte anmäla som någon trodde,men jag skulle nog ha extra koll på den människan tror jag nog. Tycker det är en privat zon och förstår inte varför.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-12 22:07
    Wow. Läst 12471 gånger och snart 300 inlägg!!!

• Svar på tråden Pussa sin sons snopp!
  • germx

Fundersam över hur olika folk skulle uppfattan en fader som pussade sin halvåriga dotter mellan benen och en moder som pussade sin son på snoppen.

Något säger mig att reaktionerna inte skulle vara densamma...

• Dorian Ertymexx
    germx skrev 2010-08-22 05:19:27 följande:

Fundersam över hur olika folk skulle uppfattan en fader som pussade sin halvåriga dotter mellan benen och en moder som pussade sin son på snoppen.

Något säger mig att reaktionerna inte skulle vara densamma...

Jag skulle bry mig lika litet om båda.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • germx
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-22 05:30:19 följande:
    Jag skulle bry mig lika litet om båda.
    Nej, det är klart att någon som inte bryr sig inte bryr sig ^^. Och jag säger inte heller att man borde bli upprörd över det. Men när folk kan pedofil-anklaga föräldrar som låter barnen sova i deras säng, så vet man ju aldrig... finns ju folk till allt.
  • längtans
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-22 05:06:06 följande:
    I motsats till när man byter blöja, pussar det på magen, mummen eller pannan..? Ger barnet verkligen ett aktivt och medvetet godkännande till allt det, tror du?
    Men du måste väl allvarligt se en viss skillnad i det???
  • Dorian Ertymexx
    längtans skrev 2010-08-22 10:55:13 följande:
    Men du måste väl allvarligt se en viss skillnad i det???
    Nej? Varför skulle jag se en skillnad i det? Och framförallat - vad spelar det för roll vad JAG ser, det är barnet som är det relevanta. Om det inte gråter konsekvent vid en puss på en viss plats på kroppen, så har barnet tydligt visat att det inte är emot behandlingen. Om det skrattar tycker det det rent av att det är behagligt. Små barn har ingen aktiv sexualitet; hade de haft det hade pussen på magen eller rengörandet på rumpan varit precis lika illa som en puss på snoppen, och då är barnet stört i alla fall, eller hur?

Jag förstår inte denna fokus på att det är en snopp det handlar om, tror du verkligen att det är en så speciell bit kött och hud?
  • Dorian Ertymexx
    germx skrev 2010-08-22 05:59:13 följande:
    Nej, det är klart att någon som inte bryr sig inte bryr sig ^^. Och jag säger inte heller att man borde bli upprörd över det. Men när folk kan pedofil-anklaga föräldrar som låter barnen sova i deras säng, så vet man ju aldrig... finns ju folk till allt.
    Ja, alltså, en del skulle behöva lära sig litet om vådan med 1800-talsmoralism och sexualhysteri... Att inte kunna sova med sina egna barn utan att bli pedofilanklagad är så stört så det finns inte på kartan.
  • längtans
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-23 07:21:06 följande:
    Nej? Varför skulle jag se en skillnad i det? Och framförallat - vad spelar det för roll vad JAG ser, det är barnet som är det relevanta. Om det inte gråter konsekvent vid en puss på en viss plats på kroppen, så har barnet tydligt visat att det inte är emot behandlingen. Om det skrattar tycker det det rent av att det är behagligt. Små barn har ingen aktiv sexualitet; hade de haft det hade pussen på magen eller rengörandet på rumpan varit precis lika illa som en puss på snoppen, och då är barnet stört i alla fall, eller hur?

Jag förstår inte denna fokus på att det är en snopp det handlar om, tror du verkligen att det är en så speciell bit kött och hud?
    Som sagt, det finns många man kan pussa på könet i världen som inte har den "aktiva sexualiteten"! Det gör det ändå inte rätt!

Jag har en son och jag uppfostrar han med att hans snopp är bara hans, tänk om jag skulle pussa på hans snopp i tid och otid, då skulle han också kanske tycka det är ok när en snuskgubbe/tant vill göra samma!?

Och skillnaden mellan en puss på kinden eller könet har skillnad!! Jag pussar iaf bara min make på könet men ingen annan, en puss på kinden kan jag ge en främmande människa. Sen att det är ett barn vi pratar om har ingen betydelse!
  • Dorian Ertymexx
    längtans skrev 2010-08-23 10:06:57 följande:
    Som sagt, det finns många man kan pussa på könet i världen som inte har den "aktiva sexualiteten"! Det gör det ändå inte rätt!

Jag har en son och jag uppfostrar han med att hans snopp är bara hans, tänk om jag skulle pussa på hans snopp i tid och otid, då skulle han också kanske tycka det är ok när en snuskgubbe/tant vill göra samma!?

Och skillnaden mellan en puss på kinden eller könet har skillnad!! Jag pussar iaf bara min make på könet men ingen annan, en puss på kinden kan jag ge en främmande människa. Sen att det är ett barn vi pratar om har ingen betydelse!
    Du uppfostrar alltså inte din son att hans mage, mun eller rumpa är "bara" hans då? Fast de kan vara långt mer känsliga, intima och kränkande att tafsa på för just honom? Och även oavsett det, lika mycket privat sfär som hans snopp?
  • Dorian Ertymexx

Jag förstår verkligen inte den här könshysteriken, ärligt talat... vad är det för speciellt med kön egentligen, tror ni?

• Filbunke
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-23 13:05:04 följande:
    Jag förstår verkligen inte den här könshysteriken, ärligt talat... vad är det för speciellt med kön egentligen, tror ni?
    Ja en sak könet är till för är ju att fortplanta oss med. Vi fortplantar oss inte med munnen, kinden eller handen t ex. Och du borde ju veta att det känns bra annorlunda att bli berörd på könet än någon annanstans på kroppen.

Varför döms pedofiler om det nu är så okej för dig att vi pussar barn på deras könsorgan? Då borde du tycka det är konstigt också. "Varför denna könshysteri"?
Svar på tråden Pussa sin sons snopp!