Hej allihopa!
Jag skrev ett långt inlägg häromdagen men det försvann tydligen lite på vägen och då gav jag upp!
Men nu gör jag ett nytt försök!
Vi har också haft det lite kämpigt de här första veckorna, med gulsot, krångel med för kort tungband, oförstående barnmorskor, mjölkstockning med 40 graders feber, för mycket mjölk och sen nu för lite mjölk, såriga och värkande bröst och sen ny opererad på det och allmänt "skröplig".
Men nu SKA vi vara klara med all otur och redo för det mysiga bebislivet!
Vi kör nu med en variant där hon får ersättning som mat och ammas lite ibland innan mat mer som "vitaminboost"
och det går väl nästan ok från höger bröst men gör fortfarande galet ont i vänster. Börjar misstänka att jag fått svamp i bröstet eftersom det gör sååååå ont...hur vet man det?
Försöker nu få tillbaka våra 3-4 timmars intervaller som hon haft så bra innan men som nu vänds helt upp och ner och bak och fram.. så nu försöker jag klocka hur länge hon sover och hur mycket hon äter och när osv för att få lite bättre koll, eftersom hon fått lite ont i magen efter vi börjat med ersättning och som bvs sköterskan sa all gnäll är ju inte hunger och det är ju inte så bra att tillföra mer mat när man redan har ont i magen.
Men vad härligt att höra om alla er andra och era små guldklimpar! Härligt att Sigrid växer men stackars julian som varit sjuk
och lilla philip som inte alls är så liten, underbart! Jag vill också jätte gärna ses snart igen, och höra mycket mer!! vad säger ni ska vi boka en dag nästa vecka så får vi se hur många som kan/vill/orkar hänga med? onsdag, mitt på dagen, samma plats? andra förslag?
Golden, jag tänker på dig massor, det kommer gå jättebra, jag håller tummarna för dig och hoppas vi ses snart!! (boka in nästa onsdag, har hon/han inte kommit redan så kommer han/hon då garanterat
som din BM "de kommer alltid olägligt") om du orkar ta dig till fältan så hör av dig så kan vi ta en snabbfika om du vill, dit kommer jag numera utan hjälp, så det går framåt!!
Vi hörs snart, kram på er alla så länge!